Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Упорити детонации

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Упорити детонации

    Търсих, търсих по темите, но не намерих някакво решение на проблема. От когато го имам Типото( вече три години) все го хваля, че не ми е създавало проблеми и ето от началото на декември се отдаде на магарии. Изведнъж започна при студено палене щом пусна педала на газта да гасне моментално, както и невъзможност да вдигне повече от 40 км. След около 15 минути, когато загрее спира да гасне и започва да върви, но щом подам рязко газ(примерно при потегляне от светофар) започват много силни детонации под капака отпред и забива нос. И така нонстоп докато пътниците ги хване морска болест от лашкането. Майсторът ми го пое с ентусиазъм и голяма доза оптимизъм за проблема но....... ентусиазмът вече е във фаза провиснал нос а оптимизмът се рее в неопределеността. Събираха се комисии от съседи и специалисти за решаване на кризата с Фиата, но нищо не доведе до резултат. Та да кажа какво е проверено и сменено, за да намаля възможностите - ново делко със всичко придружаващо по него чаркове, нова бобина, нови свещи, нови кабели, сменени мембрани и игла на карбуратора, както и основното му почистване, премерена компресия, която е ок, сипана добавка за бензин. Днес пак, когато запалихме при махнат капак на карба като започнаха едни пламъци и гърмежи - явно всичко правено досега е било напразно( а по всяка от сменеите части имаше проблемче, което уж беше разковничето на проблема, но не би). Според майстора не са клапани а нещо по карбуратора, но и той вече не знае след толкова сваляния и слагания какво изобщо е. При плавно подаване на газ няма нищо, но щом това стане рязко - цяла батарея. Най-общото определение е бедна смес, но всичко е до там..... Имам един изолиран счупен вакуумен датчик на колектора, но той е за студеното палене, което май се подобри, пък и след толкова набутване не ми се дават още 60 лв за него само за да установя, че няма ефект. Колата си гърми като за световно и това си е. Ако някой е имал такъв проблем да сподели. Идеи приемам всякакви. Благодаря за вниманието :P
    преди - TIPO
    сега - VOLVO XC60

    #2
    Това Типо трябва да има датчик на коляновия вал, май на камбаната на съединителя. Сменете него, дано се оправи. Тоя карбуратор нали е ревизиран изцяло, с нагласено ниво, правилните жигльори, каква бедна смес става дума Бензиновата помпа прави ли хубав дебит?
    sigpic
    Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
    475HP 11,5/1,9/191
    YouTube

    Коментар


      #3
      Да, карбураторът е ревизиран изцял, но според майстора вакуумът бил слаб. Някакъв капсулован клапан имало в карба, който нямало как да разбере дали работи. Сега иска целия да го махнем и да търсим друг само заради въпросния клапан, ама ми писна всичко да е на принципа проба-грешка и накрая" е не се оправи от това, но и то беше хубаво да се смени". А може ли проблемът да е от въпросния датчик за коляновия вал?
      преди - TIPO
      сега - VOLVO XC60

      Коментар


        #4
        На мен повече ми прилича на проблеми с тоците - иначе нямаше да гърми а просто нямаше да върви.Щом гърми огледайте хубаво тоците - кабели, свещи, делко, палец, датчик на хол или за положение на коляновия вал.
        Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
        Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
        ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

        Коментар


          #5
          еми то лесно се разбира всичко по тоците- като я закачи на осцилоскоп и изфорсира ще види къде прескача и не прескача, закъснява ли и какво прави. а на бензин да гърми заради сместта, трябва да е хипер много разбъзикана. което също сравнително лесно се хваща с газ анализ. ако е на газ-да, там е много чувствителна- по едно време кромата гърмеше адски много на газ, загрее ли и край не може да се кара няма ниски няма високи, само на празен ход не гърми, барнеш ли газта и пат. на бензин не гърмеше, е случваше се, но много много рядко. а проблема не беше в сместта, а в спукана дистр. капачка, така че трябва и на двете горива да гърми яко, но на бензин почти не се усещаше, това ми е мисълта, работатат трябва да е много скофтена че да гръмне на бензин. възможно е проблема да се окаже в гарнитурата на главата- направи един тест- засилваш на 3 да кажем докъм 3-4000 оборота и пускаш газта, на някой байр надолу, като пуснеш газта остави без да я пипаш 10 секунди, ако прави пат пат в ауспуха отиваш към проблеми в двг.
          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
          Fiat Bravo'97 1,6 16v
          Fiat Tempra'91 1,6 mono

          Коментар


            #6
            Гледахме я с осцилоскоп - всичко е ОК. Довечера ако успея да я изкарам от гаража ще пробвам да я пусна по едно нанадолнище до стадион Славия, както съветва колегата Pakumba. Иначе няма газова. При съвсем бавен ход няма проблем, до момента, в който ускоря по-рязко. Не насмогва на командата и гръмва топчето.
            преди - TIPO
            сега - VOLVO XC60

            Коментар


              #7
              иди на газ анализ да ти видят сместта. ако и тя е ок, вероятно има проблем между цилиндрите- например гарнитура на глаВАТА тръгнала. така се възпламенява съседния цилиндър и се получава пат и разни такива мизерии.
              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
              Fiat Bravo'97 1,6 16v
              Fiat Tempra'91 1,6 mono

              Коментар


                #8
                ЕБУ на запалването. Кабели, клеми. Да не е завъртян палеца нанякъде? Делкото на разпр. вал ли е или долу вляво? Прескочил зъб на ангренажа също така. Но първо ЕБу-то. Датчик на Хол също.
                FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                FIAT UNO 1.5

                Коментар


                  #9
                  Запушени гърнета според мен. Пробвайте да свалите двуцевката и кажи какво става.
                  Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                  Коментар


                    #10
                    stanleyhacker написа:
                    ЕБУ на запалването. Кабели, клеми. Да не е завъртян палеца нанякъде? Делкото на разпр. вал ли е или долу вляво? Прескочил зъб на ангренажа също така. Но първо ЕБу-то. Датчик на Хол също.
                    Делкото е долу вляво и е чисто ново заедно с датчика на хол на него. Ремъкът също не е прескочил. Колегата Spark e писал за запушено гърне - довечера и това ще видим.
                    преди - TIPO
                    сега - VOLVO XC60

                    Коментар


                      #11
                      Ако е сигурно правилното положение на делкото - има значение накъде е завъртян палеца според, къде е коляновия вал. Другото е пробил кондензатор - ако е на делкото е лесно, ако е в ЕБУ-то - пробвай с друго ЕБУ!!! Изгорял кондензатор / транзистор е причина да прави искра когато си иска, а не когато трябва.
                      FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                      FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                      FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                      FIAT UNO 1.5

                      Коментар


                        #12
                        здрасти,чак сега видях темата,типото е като моето и това дето го казваш не мога да го проумеяако беше от пловдив щяхме да го видим,имам и стробоскоп,да не сте обърнали делкото на 180 градуса,понякога гърмежи стават и от неподходящи свещи и пукнати дистрибуторни капачки,да не сте разменили кабели-примерно 1-4или 2-3?какво стана оправи ли го?
                        типо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
                        хюндай акцент 1.5 CNG
                        киа каренс +метан

                        Коментар


                          #13
                          dan4o написа:
                          какво стана оправи ли го?
                          Далеч съм от оправяне. Мислех днес да пробвам да го подкарам, но като отидох при майстора ми връчи един плик, в който се оказа карбуратора и ме прати утре при някакви субекти - казвам им името му като парола, те взимат плика с карба и си тръгвам. "Те знаели какво да правят, за да намерят друг такъв." Ще видим какво ще стане.
                          преди - TIPO
                          сега - VOLVO XC60

                          Коментар


                            #14
                            залагам на електрически проблем,според мен не е от карбуратора.......
                            типо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
                            хюндай акцент 1.5 CNG
                            киа каренс +метан

                            Коментар


                              #15
                              ко стана ,спряха ли гърмежите?
                              типо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
                              хюндай акцент 1.5 CNG
                              киа каренс +метан

                              Коментар

                              Working...
                              X