Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Ремонт на алтернатора на Темпра

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Ремонт на алтернатора на Темпра

    Колеги, моля ви за помощ относно ремонт на алтернатора. Знам, че доста се изписало по въпроса, но от това което прочетох не успях да намеря отговор за моя проблем. Темпрата ми е модел 1992 SX, спря да ми зарежда алтернатора и съответно разбрах че е за ремонт, всичко по него е сменено /плочка, четки, колектор и лагери/. След като го монтирахме обратно нещата се оправиха, но временно лампата на таблото в началото изгасна но след 30мин. каране светна пак. Някои има има ли идея какъв може да е проблема, като се има в предвид че съм проверил ремъка. Също искам да попитам може ли проблема да е в диодите...?Благодаря ви предварително!

    #2
    За да посочиш с пръст алтернатора- първо с мултицет замери как зарежда на + и - на акомулатора, и ако напрежението на 3000 оборота е 14В, значи динамото ти работи.Всъщност това е първото, което се мери, когато имаме някакви съмнения за незареждане.
    Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

    Коментар


      #3
      Преди да го ремонтирам го премерих и не зареждаше, след ремонта го премерих и показа 15в. След като лампата ми светна отново не съм го замервал колко ток подава, защото беше тъмно, но това ще го проверя утре. Едиственото което направих е, че откачих "+" и колата веднага изгасна. Другото което поражда съмнение е че плочката която ми продадоха е немска и не за "Магнет Марели", а моето димамо е такова /не успях да намеря оригинална, а в магазина ми казаха че тази ставала/. Благодаря все пак...

      Коментар


        #4
        Добре си сменил всичко и особенно плочката ама дано е по евтина защото при пробив на ротор тези плочки започват да гърмят като стой та гледай.
        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

        Коментар


          #5
          Имам го и аз същия проблем.След години безаварийно каране преди около 6 месеца започна да ми примигва лампата за зареждането и от тогава няма оправия.Колата не е ФИАТ,но ел сиситемата е по същество същата.Поне в зареждането.От тогава 4 алтернатора и 4 релета за зареждане,сега изгърмя пети.На всичките-една и съща повреда-прекъсната намотка в ротора.И никой не може да даде смислено обяснение какво причинява проблема.Друата седмица започвам-смяна на табло с прахозащитено такова на HELLA,смяна на всички клеми (до една),всички клемни кутии,термофолио на всяка клемичка,двойно осигуряване на масата между мотора и купето,отделна маса за скоростите,силовите кабеляци ще се подменят изцяло плюс съответите клеми,нови клеми за акумулатора.С тия стари коли си е е#$ло ма__та...един път даде ли електрически проблем,винаги следва тотално забатачване до момента в който не седнеш и не смениш и почистиш всичко.Няма друг начин.Иначе ще си набиваш пари в релета и алтернатори до безкрай.

          Коментар


            #6
            yuri_g написа:
            Преди да го ремонтирам го премерих и не зареждаше, след ремонта го премерих и показа 15в. След като лампата ми светна отново не съм го замервал колко ток подава, защото беше тъмно, но това ще го проверя утре. Едиственото което направих е, че откачих "+" и колата веднага изгасна. Другото което поражда съмнение е че плочката която ми продадоха е немска и не за "Магнет Марели", а моето димамо е такова /не успях да намеря оригинална, а в магазина ми казаха че тази ставала/. Благодаря все пак...
            15в зареждане е множко,а и на тези коли никога не се откачват кабелите от акумулатора при работещ двигател,защото ставали гоеми поразии по електрониката.

            Коментар


              #7
              Колеги пиша само, за да ви кажа, че си попражих колата. Пролемът след светването на лампата втория път се оказа некачествена или несъвмвстима диодна плочка /както някой от вас предположиха, че проблема е в нея/. Тази сутрин замерих акумолатора и динамото пак не зарежаше, след което установих че плочката е изгоряла, защото от единия си край беше почерняла и то доста. Купих нова този път каквато трябва /надявам се/ и засега колата си работи.Благодаря на всички който се опитаха да ми помогнат...

              Коментар


                #8
                И още малко информация с днешна дата-никъде в София не пренавиват алтернатори.Машината за динамичен баланс струвала няколко стотин хиляди лева и тук още няма никой,дето да си е купил такава.Така ми казаха в 5-те работилници за пренавиване,в които питах.

                Коментар


                  #9
                  на стамболийски има едно гаражче, където пише че пренавиват. един колега е ходил, и каза че е доволен от работата им.
                  "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                  Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                  Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                  Коментар

                  Working...
                  X