Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Не светят късите на браво 1.6

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    секунда да прегледам схемите.... нещо не ме кефи това което си написал. След малко ще редактирам това мнение с точен отговор.ред.1: моля те само ми кажи дали на конектора F имаш 4 или 5 жици? И по-точно - 2 сивочервени кабела ли има на този конектор или е само 1? Синьо-червените кабели са си 2, те не ни касаят, а жълтия си е съвсем отделен - габарити.ред.2: ако кажеш че имаш 2 сиво-червени, направо ще ме хвърлиш в музиката. Просто симптомите не мога да ги навържа при схема с 2 сивочервени. Но ако е само един - всичко става ясно - най-вероятната причина е разкачен контакт на реле 317, или самото реле се е стопило по необясними причини. Очаквам поста ти.

    Коментар


      #17
      ogi28b написа:
      секунда да прегледам схемите.... нещо не ме кефи това което си написал. След малко ще редактирам това мнение с точен отговор.ред.1: моля те само ми кажи дали на конектора F имаш 4 или 5 жици? И по-точно - 2 сивочервени кабела ли има на този конектор или е само 1? Синьо-червените кабели са си 2, те не ни касаят, а жълтия си е съвсем отделен - габарити.ред.2: ако кажеш че имаш 2 сиво-червени, направо ще ме хвърлиш в музиката. Просто симптомите не мога да ги навържа при схема с 2 сивочервени. Но ако е само един - всичко става ясно - най-вероятната причина е разкачен контакт на реле 317, или самото реле се е стопило по необясними причини. Очаквам поста ти.
      ред. 1 кабелите са 5, 2 сиво/черни, 2 черуено/сини и 1 жълтлВАЖНО УТОЧНЕНИЕ - късите ми светят, когато съм на дълги - това не го бях забелязал при първоначалните тестове дори сега съм на дълги, с махнати бушони за дългите и късите ми светят
      "Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
      (Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)

      Коментар


        #18
        Да така трябва да е ! Наистина уточнението беше важно, и много помага!Сега вече ще ти кажа къде точно са вероятните проблеми, само да прекарам схемата през paint... редакция на този пост след около 10 минути.ред.: значи всичко което е оградено на снимката, работи нормално, според това което си ми написал. А всичко оградено в червено , има проблем. Разгледай долу вдясно схемата на лоста. От дясно наляво - габарити + ключ за включване на светлините, селектор къси-дълги, в частност - червеното мъничко кръгче - къси, зеленото - дълги; светлинен клаксон най-вляво. Най-вероятния проблем е в селектора за къси-дълги, като по-точно позицията "къси" която е оградена в червено, не дава контакт, дали поради нагар, или поради частично стопяване - не знам. Но факт е че всичко останало работи нормално и правилно.Предлагам 2 решения - лесно и препоръчително, и по-трудно и не чак толкова препоръчително.Ето трудното- сваляш въздушната възглавница, волана, конзолата, разглабяш я конзолата, и ако успееш да стигнеш до селектора къси-дълги, ремонтираш го, ако изобщо може. Така ще възвърнеш инсталацията си към фабричен вид, но късите няма да ти минават през релето, т.е. ще имаш по-големи загуби, и по-слаби фарове, както си е било и досега.Ето и по-лесния вариант: Най-вдясно ограденото със зелено е ключа за габарити, който подава сигнал към релето на задната светлина за мъгла, ако завъртиш врътката на позиция "къси" . Това позволява на св. за мъгла да светне само когато си избрал позиция "къси". Можеш да използваш този сигнал за захранване на релето на късите. Така инсталацията ти ще се промени спрямо предишния си вид, но ще придобие вида на фабрична инсталация от 2000-та година. Т.е. пак ще имаш фабрична, но от по-късен етап, съответно по-усъвършенствана. Късите ти винаги ще са захранени през релето, и ще имаш по-малко загуби, и съответно по-силни фарове. Цялата операция се състои в свързването с допълнителна жица от 0.5 или 0.75 квадрата на 2 точки - извода на сигнала за светлината за мъгла, и единия от двата синьо-червени кабела, на който НЯМА ток при изваден конектор, позиция "дълги", и контактния ключ на "контакт".Това вече е направено в моята а и в други коли, и работи перфектно. Избери един от двата варианта, и ако избереш втория, ще ти помагам да ги вържеш, и да "светнеш".
        Прикачени файлове

        Коментар


          #19
          определено се спирам на вариант 2, обаче не ми стана ясно къде е извода на сигнала за светлината за мъгла...
          "Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
          (Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)

          Коментар


            #20
            Преди да започнеш искам да те предупредя: Поради спецификата на инсталацията, след манипулацията фаровете ти НЯМА да гаснат по време на стартиране, както е било досега. Затова трябва да внимаваш да не стартираш със запалени фарове. Също така при присветване със светлинен клаксон вече няма да ти светва целия фар, а само вътрешния сектор - дългия. Това е полезно при ксенон ако слагаш.Сега трябва да се въоръжиш с отвертка за сваляне на корите, макетно ножче за оголване на кабелите, клещи-резачки за прерязване на кабелите, около метър гъвкав (мек, многожилен) кабел 0.75 квадрата, изолирбанд, 1/2 час време, и търпение.Сваляш корите на волана. Поглеждаш конзолата отзад. Ще видиш един вертикален конектор, с жълт (жълтозелен), сиво-червен, синьо-червен, оранжево-бял кабел, над този конектор има един хоризонтално разположен. От шофьорското място гледано, се намира откъм лоста за светлини. Има още един откъм лоста за чистачки. Него не пипаме. Гледаме този откъм лоста за светлини.На него има разни кабели, като един от всички трябва да е с цвят СИВО-СИН. Много внимателно огледай цветовете, защото лесно се бъркат, ако са зацапани жиците.Проверяваш дали на крачето на което влиза този кабел в конзолата, имаш ток на позиция "къси". Трябва да има. И докато си опрял сондата в крачето, изключи от къси, дай габарити, токът трябва да изчезне. Ако всичко е така, оголваш този сиво-син кабел на около 2-3 см от конектора с цел да се работи по-лесно. Не го режеш! Само оголваш - сваляш около 0.5 до 1.0 см от изолацията му.Сваляш корите около таблото с бушони. Вадиш конектора F, онзи дето ми беше снимал. С всички останали конектори закачени, вкл. тези на волана, мериш дали имаш ток на единия синьо-червен кабел, този който се пада в средата, на позиция дълги, трябва да имаш +12. Ако е така, гасиш от контакт и мериш на крачетата на таблото в които влизат 2-та синьо-червени кабела, 3 и 4 краче, мериш със зумера. Крачетата трябва да са накъсо. Сега с клещите режеш този синьо-червен кабел, на който НЯМА +12 при контакт и позиция дълги. Пада се 4-ти, до жълтия кабел. Режеш го на около 4-5 см от конектора. Важно е да го отрежеш, иначе след края на манипулацията, дългите ще ти светнат на позиция къси, и поради тънкостта на новия кабел, ще го стопят. След като си отрязал, изолираш тази част която е откъм конектора. Към другата част свързваш единия край на новата 0.75 кв.мм жица, оплиташ хубаво, стягаш колкото можеш, ако имаш поялник, малко "пипваш" с него, изолираш в изолирбанд и закачаш конектора на мястото му.Другия край на новата жица оплиташ около вече оголения сиво-син кабел на конектора на волана, "пипваш" с поялника, но не е задължително, ако нямаш. Закачаш конектора ако си го откачил и проверяваш дали всичко е закачено и е на мястото си.ЧЕСТИТИ "НОВИ" КЪСИ СВЕТЛИНИ. Монтажа на корите оставям на теб.Ако в някой момент нещо не ти отговаря така както съм го описал, веднага пиши, за да издирим неточностите.Ето всичко за което говоря схематично: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=203792#203792

            Коментар


              #21
              А защо не отвориш ключа - лостчето за фаровете и не го поправиш?Не е толкова сложно Проблемът е, че пластинката дето дава контакт се приплесква и нагаря! Сваляш, разглабяш, почистваш с шкурка, смазваш с грес и всичко е ОК Абе бях писал тема за това и сега я няма...
              BMW E90 320D
              ех. FIAT COUPE 2.0 16V
              ex. FIAT BRAVO 1.6 16V
              ex. ALFA ROMEO 145 BOXER engine

              Коментар


                #22
                по този втория начин, с който се захванах, няма ли да се получи така, че късите да ми светят винаги, когато съм на габарити?п.п. малко сложно ми се струва да разглобя конзолата
                "Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
                (Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)

                Коментар


                  #23
                  charlie написа:
                  по този втория начин, с който се захванах, няма ли да се получи така, че късите да ми светят винаги, когато съм на габарити?п.п. малко сложно ми се струва да разглобя конзолата
                  Ако беше от София щях да ти я поправя Не е толкова сложно:махаш волана, и ключа е под него държи се на няколко винта,след като го свалиш го разглабяш внимателно и ако не се оправиш снимай и ще ти кажа коя пластинка точно прекъсва
                  BMW E90 320D
                  ех. FIAT COUPE 2.0 16V
                  ex. FIAT BRAVO 1.6 16V
                  ex. ALFA ROMEO 145 BOXER engine

                  Коментар


                    #24
                    Ако беше от софия, щях да му дръпна жицата за 5 минути точно, понеже вече съм го правил и знам кое къде да пипна. Късите ти няма да светят винаги когато си на габарити. Ще светнат само когато врътнеш врътката в позиция "светлини" . Ако беше така, щеше да можеш да си пускаш задната светина за мъгла дори и да си само на габарити. А ние използваме момента в който се подава сигнал за задната светина за мъгла, и го "взимаме" за да си светнем и късите през реленцето. А този момент е само когато включиш за "къси", не за габарити. И по двата метода късите ти ще светнат отново. Разликата е че при ремонтиране на пластината, рано или късно 10-те ампера които минават от там, отново ще я прецакат. А при пускане на допълнителната жица ключа във волана се разтоварва, а се натоварва релето, по този начин се спестяват няколко връзки, ключове, около метър кабел, и резултатът е че до самия фар достига по-високо напрежение, и фарът свети както е светел в началото на живота си. Това е все едно да отидеш при някой "майстор" да ти монтира фаровете през релета. Само дето се използва фабричното реле, а не се слага нищо повече, освен жицата която се скрива от коритеПак повтарям че това с рязането и пускането на нова жица също е фабрична инсталация използвана по-късно в моделите. В темата към която дадох линка, има схема на тази инсталация, ако нещо те съмнява че ще има проблем, можеш да я видиш. А и както казах - вече в не една кола ( а в цели 2! ) е направено това което предлагам, и няма никакви проблеми, а само подобрение. Единственото лошо е че като стартираш, фаровете ти няма да гаснат. Но според мен е по-важно фаровете да светят по-добре, отколкото да гаснат със стартера.Твой си остава избора. И другия метод не е труден, но в сравнение с този, ми се струва по-труден, затова и така го определих.

                    Коментар


                      #25
                      ogi28b написа:
                      Ако беше от софия, щях да му дръпна жицата за 5 минути точно, понеже вече съм го правил и знам кое къде да пипна..
                      Аз пък не съм го правил и нищо не ми е ясно и изобщо не знам кое къде да пипна и само спамя......
                      ogi28b написа:
                      И по двата метода късите ти ще светнат отново. Разликата е че при ремонтиране на пластината, рано или късно 10-те ампера които минават от там, отново ще я прецакат.
                      Пластината се прецаква, не от 10те ампера, а от механичното й триене и по точно пружинката и се приплесква (поне в 2 от случайте ми) Човека сам си избира кое да направи, но не мисля, че трябва да се толерира само единия начин
                      BMW E90 320D
                      ех. FIAT COUPE 2.0 16V
                      ex. FIAT BRAVO 1.6 16V
                      ex. ALFA ROMEO 145 BOXER engine

                      Коментар


                        #26
                        Мисля,че все пак метода на ogi28b е по-правилният и ще имаш по-силни фарове :D
                        Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                        Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                        Коментар


                          #27
                          днес разглобих и лостчетата - всичко изглежда ОК. Пръснах всичко със контактен спрй, но ефекта е 0. относно метод ogi28b, нямам подходящ проводник, инче ще го пробвам и него, но още ме гложде подозрението, за което споделих малко по-горе...нещата, които ме "мъчат" са следните:1) ако превключвателя за късите не работи сега, как ще почне да работи, само като пусна допълнителен кабел;2) сигнала от габаритите отива към светлините за мъгла, но там има още един ключ, който трябва да затвори веригата... при прекарването на кабела за късите, кое ще изиграе тази роля, в смисъл как точно ще се вкл. късите след като принципно ключа не работи п.п. в София съм Yellow_Flash_Colorz_PDT_06 п.п. на п.п. - това е майтап - достатъчно ми помагата и виртуално - до сега имате доста бири насъбрани
                          "Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
                          (Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)

                          Коментар


                            #28
                            charlie написа:
                            днес разглобих и лостчетата - всичко изглежда ОК. Пръснах всичко със контактен спрй, но ефекта е 0. относно метод ogi28b, нямам подходящ проводник, инче ще го пробвам и него, но още ме гложде подозрението, за което споделих малко по-горе...нещата, които ме "мъчат" са следните:1) ако превключвателя за късите не работи сега, как ще почне да работи, само като пусна допълнителен кабел;2) сигнала от габаритите отива към светлините за мъгла, но там има още един ключ, който трябва да затвори веригата... при прекарването на кабела за късите, кое ще изиграе тази роля, в смисъл как точно ще се вкл. късите след като принципно ключа не работи п.п. в София съм Yellow_Flash_Colorz_PDT_06 п.п. на п.п. - това е майтап - достатъчно ми помагата и виртуално - до сега имате доста бири насъбрани
                            Значи както казах по горе проблемът е по-точно в самата пружинка на пластината, отколкото до нагар и почистване Ако утре дойдеш на срещата ще ти помогна и обещавам да имаш фарове след това Пиши ако идваш
                            BMW E90 320D
                            ех. FIAT COUPE 2.0 16V
                            ex. FIAT BRAVO 1.6 16V
                            ex. ALFA ROMEO 145 BOXER engine

                            Коментар


                              #29
                              Я верно си почисти пластината и пружината и не се занимавай с подобрения. Нещо съм се объркал - моя начин изобщо не е добър, и по-новите модели изобщо не са направени така. Защо трябва да карате човека да прави нещо което очевидно се е прецакало, след като самите инженери в заводите са намерили по-доброто решение? Щом веднъж се е прецакало, пак ще се прецака. И така докога?Чарли, няколко пъти ти казах - това вече е направено и работи безпроблемно, какво още те притеснява? Ето ти схемата, какво се получава. Повече няма да пиша по темата - каквото съм казал, не си го измислям и ти гарантирам че това е по-добрият начин за ремонта. blagun - имам чувството че нарочно го правиш? Защото си го правил това почистване и искаш и някой друг да го направи ли ? Не може нещо да е доказано по-добро, а ти да караш човека да си го направи по по-лошия начин. Това не е помощ, а саботаж така да го кажа. Не си изложил нито един аргумент че с ремонт на пластината и пружината е по-добре.Наистина понякога сигурно ви дразня с моите светлинни съвети, но часовете които съм прекарал в четене на статии и изучаване на схеми и разиграване на различни варианти за свързване, съм го направил освен за мен, заради всички членове на форума които в един момент ще имат нужда от помощ за осветителната система на автомобила. Ако си спомняте първите снимки на моите ффарове, бяха трагични. А сега са ... снимките говорят сами. Сега ще поровя за тях, защото искам и аз за себе си да ги сравня - няй-старите с най-новите. Изтрил съм ги от компютъра за съжаление и ще поровя във форума.Аз в което не съм сигурен, гледам да не приказвам за него, но моля ви - за външните светлини на браво/а - познавам ги по-добре от децата си! И затова много ми е неприятно когато някои покаже такова неуважение към труда който съм положил, за благото на всички със слаби фарове, и започне да убеждава някой колега, че на тема фарове не съм прав.Надявам се blagun да изложи своите аргументи защо смята че другият вариант на ремонт е по-добър и защо убеждава колегата да го направи? Аз вече изложих аргументите на "моя" (всъщност е вариант на Detron) вариант. Той е гарантирано по-добър от ремонта на пластината, по ред причини! Темата стана като другата - дето един колега му предложих помощ в малко шеговит стил, той почна да се дърви и да си го мери...И разбира се, надявам се колегата blagun да не се обиди, въпреки че лично към него се обръщам, и се надявам един ден като се срещнем с всички вас, да стиснем ръце, да пием по бира и да обсъждаме само положителни емоции. Поздрави на благун още веднъж.
                              Прикачени файлове

                              Коментар


                                #30
                                ogi28b написа:
                                Я верно си почисти пластината и пружината и не се занимавай с подобрения. Нещо съм се объркал - моя начин изобщо не е добър, и по-новите модели изобщо не са направени така. Защо трябва да карате човека да прави нещо което очевидно се е прецакало, след като самите инженери в заводите са намерили по-доброто решение? Щом веднъж се е прецакало, пак ще се прецака. И така докога?Чарли, няколко пъти ти казах - това вече е направено и работи безпроблемно, какво още те притеснява? Ето ти схемата, какво се получава. Повече няма да пиша по темата - каквото съм казал, не си го измислям и ти гарантирам че това е по-добрият начин за ремонта. blagun - имам чувството че нарочно го правиш? Защото си го правил това почистване и искаш и някой друг да го направи ли ? Не може нещо да е доказано по-добро, а ти да караш човека да си го направи по по-лошия начин. Това не е помощ, а саботаж така да го кажа. Не си изложил нито един аргумент че с ремонт на пластината и пружината е по-добре.Наистина понякога сигурно ви дразня с моите светлинни съвети, но часовете които съм прекарал в четене на статии и изучаване на схеми и разиграване на различни варианти за свързване, съм го направил освен за мен, заради всички членове на форума които в един момент ще имат нужда от помощ за осветителната система на автомобила. Ако си спомняте първите снимки на моите ффарове, бяха трагични. А сега са ... снимките говорят сами. Сега ще поровя за тях, защото искам и аз за себе си да ги сравня - няй-старите с най-новите. Изтрил съм ги от компютъра за съжаление и ще поровя във форума.Аз в което не съм сигурен, гледам да не приказвам за него, но моля ви - за външните светлини на браво/а - познавам ги по-добре от децата си! И затова много ми е неприятно когато някои покаже такова неуважение към труда който съм положил, за благото на всички със слаби фарове, и започне да убеждава някой колега, че на тема фарове не съм прав.Надявам се blagun да изложи своите аргументи защо смята че другият вариант на ремонт е по-добър и защо убеждава колегата да го направи? Аз вече изложих аргументите на "моя" (всъщност е вариант на Detron) вариант. Той е гарантирано по-добър от ремонта на пластината, по ред причини! Темата стана като другата - дето един колега му предложих помощ в малко шеговит стил, той почна да се дърви и да си го мери...И разбира се, надявам се колегата blagun да не се обиди, въпреки че лично към него се обръщам, и се надявам един ден като се срещнем с всички вас, да стиснем ръце, да пием по бира и да обсъждаме само положителни емоции. Поздрави на благун още веднъж.
                                Виж сега, смешно звучи да ми казваш, че правя саботаж...... Някога да съм те обидил на "саботьор" Защото ти го направи!Аз просто казах другия начин на правене А че има и друг начин и на теб не ти харесва, това е твой проблем!А като престане да работи чистачката и реотаните, какво ще теглим кабели и дотам ли?Някъде да видя да правя оценка на труда ти... Да съм казал, че е лошо........ Май се ядоса, че предложих на човека помощ,аз не правя пари (имам си достатъчно) от колегите от форума ако имаш такива опасения....А като не оправим лостчето и се прецака още една позиция какво правим? Пак ли теглим кабели?Аз оценявам труда ти...!Но ти не го правиш....Досега съм се държал приятелски и съм си позволявал да се шегувам с теб, но вече няма да пиша в твоите теми - защото ще кажеш, че правя пак саботажи.... Как да не се засегна като ти ме обиждаш пред останалите Не смятам да доказвам каквито и да е било теории!!!Отдавна съм ги доказал
                                BMW E90 320D
                                ех. FIAT COUPE 2.0 16V
                                ex. FIAT BRAVO 1.6 16V
                                ex. ALFA ROMEO 145 BOXER engine

                                Коментар

                                Working...
                                X