Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Разлика между ксенон и биксенон

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Разлика между ксенон и биксенон

    Някой може ли да ми каже разликата между двете.Искам и дългите да са ми ксенон - трябва ли да си взема два ксенона?

    #2
    Re: Разлика между ксенон и биксенон

    petar2202 написа:
    Някой може ли да ми каже разликата между двете.Искам и дългите да са ми ксенон - трябва ли да си взема два ксенона?
    Какво е би-ксенон? Би-ксенон е вариант на ксеноновата система, в който освен късите, също и дългите светлини са ксенонови. В автомобилите, произведени до около 2000-та гона, фабрично ксенонови системи се вграждаха само в късите светлини. В последствие на по-високия клас автомобили започнаха да се монтират и биксенонови светлини. Във фабрично вгражданите системи, би-ксеноновият фар е само с една крушка за късите и дългите светлини, като смяната между тях става чрез електромагнит, който измества крушката или преграда в рефлектора на фара. Ако фара е с две отделни крушки, за монтаж на би-ксенон са необходими две отделни ксенонови системи. !!!!!!! Чети колега, чети има много теми за ксенон !!!!!!
    Fiat Bravo 1,6 16v, JR Sport Filter

    Коментар


      #3
      Мерси колега.Значи ще си сложа само на късите.

      Коментар


        #4
        Аз пък се чудя кога най-сетне българските контролни органи ще започнат да изпълняват закона и да спират от движение всеки с преработени фарове...които не само,че заслепяват в 90% от случаите,ами и светят в тъмно лилаво,понеже съответния гъзар не е намерил 700-800 лева за ксенони на 4-5 хил.К,а е сложил такива на 10-12 хил. КЧл. 10. (1) Моторно превозно средство или тегленото от него ремарке е технически неизправно, ако има някоя от следните повреди или неизправности:...а) изменени са броят, типът, цветът и разположението на предписаните светлини, с изключение на светлините за мъгла;Просто тази преработка е абсолютно незаконна...

        Коментар


          #5
          Salvador написа:
          Аз пък се чудя кога най-сетне българските контролни органи ще започнат да изпълняват закона и да спират от движение всеки с преработени фарове...които не само,че заслепяват в 90% от случаите,ами и светят в тъмно лилаво,понеже съответния гъзар не е намерил 700-800 лева за ксенони на 4-5 хил.К,а е сложил такива на 10-12 хил. КЧл. 10. (1) Моторно превозно средство или тегленото от него ремарке е технически неизправно, ако има някоя от следните повреди или неизправности:...а) изменени са броят, типът, цветът и разположението на предписаните светлини, с изключение на светлините за мъгла;Просто тази преработка е абсолютно незаконна...
          Колега в твоето изказване виждам нотка на завист !!!! И мисля че ако се поинтересуваш малко ще си промениш мнението !!! То всеки един нерегулиран фар с каквато и да светлина може да те заслепи и едно уточнение цената на ксенона не зависи от тяхната цветова температура !!!! Прочети тук : http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=21726&start=0 , после коментирай !!!!
          Fiat Bravo 1,6 16v, JR Sport Filter

          Коментар


            #6
            Колега ако колата ти е с Н4 както е моята ще трябва да сложиш биксенон
            Fiat punto 1,1
            Fiat bravo 1,6 16v
            Fiat bravo 2,0 20v
            Honda civic 1,5
            BMW e30 '84 150+hp Opel Omega B '98 116hp back to HGT, Peugeot 306, Astra F...

            Коментар


              #7
              Прав е колегата - промяната е забранена от закона. На запад ако монтираш такова, и нямаш автоматично регулиране и пръскалки, направо те спират от движение. Все пак мисля че този член 10 е двусмислен и са имали предвид друго с него - допълнителни фарове, 100-ватови лампи и др...Има директива на ЕС, мисля че беше R99 а може и да бъркам, там точно и ясно е упоменато за ксеноновите светлини. А директивата за халогенни лампи е R37 Спред мен правилно е всеки който преработи фаровете си, да е задължен да мине на контролен преглед в сервиз с апаратура за измерване на снопа, и ако не отговаря на изискванията, да не му дават сертификат за разрешение. А проверката на светлинния сноп не е ли част от задължителния ГТП? Колегата JO_666 също е прав - лошо насочен халогенен фар заслепява повече от добре насочен ксенонов фар.

              Коментар


                #8
                да, ама на прегледа никой не гледа фаровесамо се загледайте в бланката колко позиции имате изпълняват 3-4 от тях
                2015 Renault Megane Expression GT
                2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                Всичко за FIAT Bravo 2007

                Коментар


                  #9
                  Re: Разлика между ксенон и биксенон

                  petar2202 написа:
                  Някой може ли да ми каже разликата между двете.Искам и дългите да са ми ксенон - трябва ли да си взема два ксенона?
                  Ето ти две снимки , едната е Н4 къси + халогенче за дълги което според мен не върши нищо и една на Н4 биксенон с електромагнитен плъзгач останалото колегата JO_666 го написа изчерпателно Дано съм бил полезен.
                  Прикачени файлове
                  Fiat Punto 1.7td ELX Alfa Romeo 33 /1.3 vl
                  ( Association of Drivers Against Daytime Running Lights - Bulgaria ) --- http://dadrl.hit.bg/

                  Коментар


                    #10
                    ogi28b написа:
                    А проверката на светлинния сноп не е ли част от задължителния ГТП? Колегата JO_666 също е прав - лошо насочен халогенен фар заслепява повече от добре насочен ксенонов фар.
                    На мен последните две години ми ги проверяваха без да ги моля и сега като сложих ксенона пак ходих два пъти , а за всеки случеи си ги свалих още мъничко . Така и аз съм добре и тези срещу мен също.
                    Fiat Punto 1.7td ELX Alfa Romeo 33 /1.3 vl
                    ( Association of Drivers Against Daytime Running Lights - Bulgaria ) --- http://dadrl.hit.bg/

                    Коментар


                      #11
                      JO_666...не става въпрос за завист.Това,което имам предвид,е точно това,което е написал "ogi28b".Не може на своя глава всеки да си преработва светлините както намери за добре.Тия китайски ксенони най-малкото светят лилаво.Отделно....разейвателя на старите коли изобщо не е предвиден за тях и заслепяват.Светлинния поток конструкторите го делят точно както се дели баница.Имаме толквоа общо количество светлина (все тая от каква крушка),насочваме толкова в дясно,толкова в ляво,толкова надолу и нагоре.За късите режем светлинния сноп през средата и общо взето това е.Ама ако произведен 4 пъти повече светлина...разпределението дори да остава същото,количеството във всяко направление нараства и то 4 пъти.Представи си го така...1000 единици светлина (забравих каква беше мерната единица...ликс,лумен...нещо такова)...Та от тях 700 насочваме в дясно и 300 в ляво.70 на 30%-стандартното разпределение за асиметрични фарове.Ако обаче произведем 2000 единици светлина,в ляво ще отидат 600.Това е почти развносилно на насочени право в насрещното дълги...разликата е незначителна.От там и проблемът със заслепяването,който изобщо не е за пренебрегване.Проблемът стои при всички видове рефлектори и разсейватели,които не са сметнати за използване на ксенони.

                      Коментар


                        #12
                        Доста теоретично започва да се подхожда. Ако имах добри къси нямаше изобщо да се замисля за xenon, та аз така съм по-опасен участник в движението. Искам пред мен да бъде светло поне като на VW Passat /94год. Надявам се, че с едни добре регулирани фарове с "ксенонки" ще успея да се доближа до VW-то.
                        FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                        Коментар


                          #13
                          Колега Salvador има логика в това което казваш, но става въпрос за частта от светлината която отива нагоре, въпреки отрязването. Която с ксенон е нормално да е повече. Именно затова сравнявайки светлата и тъмната част на рефлекторен фар с ксенон, можем да преценим дали е добре или зле. Някъде наскоро постнах една снимка-сравнение - На 2-та типа лампи източника на светлина идва от около 95 % точно същото място, което значи че и разпределението трябва да е почти еднакво. Няма логика ако рефлекторът не отразява светлина нагоре с халогенна лампа, да го прави с ксенонова, нали ? Друг е въпросът с паразитната светлина, която по един или друг начин отива нагоре. При лупите това не е проблем, заради щита, но при рефлектора не е чак толкова ефективно, и повече паразитна светлина ходи нагоре, а при лупите - отразява се в шита и се връща назад, от там пак напред, ако случайно се "удари" в щита, пак се връща, и така докато мине над щита, където вече лупата го чупи надолу. И аз съм скептично настроен като теб, затова непрекъснато сравнявам снимки като шантав, всеки ден....За жироскопичното регулиране - напълно задължително, защото най-малкото повдигане на предницата води до невероятно голям проблясък в очите на насрещния, който оставя временно сляпо петно в очите му. Което почти го няма с халогенна лампа. Също така мръсното стъкло води до рефракция, и много по-голямо разсейване на основния сноп.

                          Коментар


                            #14
                            На Мареа-та имам пръскалки. Работят, но според мен са крайно неефективни. Ако пред мен кара камион и ме "каля" аз не мога дори тази "свежа" кал да отмия.... Не, че на XC90 пръскалките мият по-добре...
                            Steliyan's Life!
                            FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                            Коментар


                              #15
                              Salvador написа:
                              JO_666...не става въпрос за завист.Това,което имам предвид,е точно това,което е написал "ogi28b".Не може на своя глава всеки да си преработва светлините както намери за добре.Тия китайски ксенони най-малкото светят лилаво.
                              Колега погледни снимката долу и ми кажи къде видя лилава светлина Аз съм с китайски ксенон И ми кажи как ще те заслепя с правилно регулираните си фарове с лупи
                              BMW E90 320D
                              ех. FIAT COUPE 2.0 16V
                              ex. FIAT BRAVO 1.6 16V
                              ex. ALFA ROMEO 145 BOXER engine

                              Коментар

                              Working...
                              X