Някой може ли да ми каже разликата между двете.Искам и дългите да са ми ксенон - трябва ли да си взема два ксенона?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Разлика между ксенон и биксенон
Collapse
X
-
Re: Разлика между ксенон и биксенон
petar2202 написа:Някой може ли да ми каже разликата между двете.Искам и дългите да са ми ксенон - трябва ли да си взема два ксенона?Fiat Bravo 1,6 16v, JR Sport Filter
-
Аз пък се чудя кога най-сетне българските контролни органи ще започнат да изпълняват закона и да спират от движение всеки с преработени фарове...които не само,че заслепяват в 90% от случаите,ами и светят в тъмно лилаво,понеже съответния гъзар не е намерил 700-800 лева за ксенони на 4-5 хил.К,а е сложил такива на 10-12 хил. КЧл. 10. (1) Моторно превозно средство или тегленото от него ремарке е технически неизправно, ако има някоя от следните повреди или неизправности:...а) изменени са броят, типът, цветът и разположението на предписаните светлини, с изключение на светлините за мъгла;Просто тази преработка е абсолютно незаконна...
Коментар
-
Salvador написа:Аз пък се чудя кога най-сетне българските контролни органи ще започнат да изпълняват закона и да спират от движение всеки с преработени фарове...които не само,че заслепяват в 90% от случаите,ами и светят в тъмно лилаво,понеже съответния гъзар не е намерил 700-800 лева за ксенони на 4-5 хил.К,а е сложил такива на 10-12 хил. КЧл. 10. (1) Моторно превозно средство или тегленото от него ремарке е технически неизправно, ако има някоя от следните повреди или неизправности:...а) изменени са броят, типът, цветът и разположението на предписаните светлини, с изключение на светлините за мъгла;Просто тази преработка е абсолютно незаконна...Fiat Bravo 1,6 16v, JR Sport Filter
Коментар
-
Прав е колегата - промяната е забранена от закона. На запад ако монтираш такова, и нямаш автоматично регулиране и пръскалки, направо те спират от движение. Все пак мисля че този член 10 е двусмислен и са имали предвид друго с него - допълнителни фарове, 100-ватови лампи и др...Има директива на ЕС, мисля че беше R99 а може и да бъркам, там точно и ясно е упоменато за ксеноновите светлини. А директивата за халогенни лампи е R37 Спред мен правилно е всеки който преработи фаровете си, да е задължен да мине на контролен преглед в сервиз с апаратура за измерване на снопа, и ако не отговаря на изискванията, да не му дават сертификат за разрешение. А проверката на светлинния сноп не е ли част от задължителния ГТП? Колегата JO_666 също е прав - лошо насочен халогенен фар заслепява повече от добре насочен ксенонов фар.
Коментар
-
Re: Разлика между ксенон и биксенон
petar2202 написа:Някой може ли да ми каже разликата между двете.Искам и дългите да са ми ксенон - трябва ли да си взема два ксенона?Fiat Punto 1.7td ELX Alfa Romeo 33 /1.3 vl
( Association of Drivers Against Daytime Running Lights - Bulgaria ) --- http://dadrl.hit.bg/
Коментар
-
ogi28b написа:А проверката на светлинния сноп не е ли част от задължителния ГТП? Колегата JO_666 също е прав - лошо насочен халогенен фар заслепява повече от добре насочен ксенонов фар.Fiat Punto 1.7td ELX Alfa Romeo 33 /1.3 vl
( Association of Drivers Against Daytime Running Lights - Bulgaria ) --- http://dadrl.hit.bg/
Коментар
-
JO_666...не става въпрос за завист.Това,което имам предвид,е точно това,което е написал "ogi28b".Не може на своя глава всеки да си преработва светлините както намери за добре.Тия китайски ксенони най-малкото светят лилаво.Отделно....разейвателя на старите коли изобщо не е предвиден за тях и заслепяват.Светлинния поток конструкторите го делят точно както се дели баница.Имаме толквоа общо количество светлина (все тая от каква крушка),насочваме толкова в дясно,толкова в ляво,толкова надолу и нагоре.За късите режем светлинния сноп през средата и общо взето това е.Ама ако произведен 4 пъти повече светлина...разпределението дори да остава същото,количеството във всяко направление нараства и то 4 пъти.Представи си го така...1000 единици светлина (забравих каква беше мерната единица...ликс,лумен...нещо такова)...Та от тях 700 насочваме в дясно и 300 в ляво.70 на 30%-стандартното разпределение за асиметрични фарове.Ако обаче произведем 2000 единици светлина,в ляво ще отидат 600.Това е почти развносилно на насочени право в насрещното дълги...разликата е незначителна.От там и проблемът със заслепяването,който изобщо не е за пренебрегване.Проблемът стои при всички видове рефлектори и разсейватели,които не са сметнати за използване на ксенони.
Коментар
-
Доста теоретично започва да се подхожда. Ако имах добри къси нямаше изобщо да се замисля за xenon, та аз така съм по-опасен участник в движението. Искам пред мен да бъде светло поне като на VW Passat /94год. Надявам се, че с едни добре регулирани фарове с "ксенонки" ще успея да се доближа до VW-то.FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
Коментар
-
Колега Salvador има логика в това което казваш, но става въпрос за частта от светлината която отива нагоре, въпреки отрязването. Която с ксенон е нормално да е повече. Именно затова сравнявайки светлата и тъмната част на рефлекторен фар с ксенон, можем да преценим дали е добре или зле. Някъде наскоро постнах една снимка-сравнение - На 2-та типа лампи източника на светлина идва от около 95 % точно същото място, което значи че и разпределението трябва да е почти еднакво. Няма логика ако рефлекторът не отразява светлина нагоре с халогенна лампа, да го прави с ксенонова, нали ? Друг е въпросът с паразитната светлина, която по един или друг начин отива нагоре. При лупите това не е проблем, заради щита, но при рефлектора не е чак толкова ефективно, и повече паразитна светлина ходи нагоре, а при лупите - отразява се в шита и се връща назад, от там пак напред, ако случайно се "удари" в щита, пак се връща, и така докато мине над щита, където вече лупата го чупи надолу. И аз съм скептично настроен като теб, затова непрекъснато сравнявам снимки като шантав, всеки ден....За жироскопичното регулиране - напълно задължително, защото най-малкото повдигане на предницата води до невероятно голям проблясък в очите на насрещния, който оставя временно сляпо петно в очите му. Което почти го няма с халогенна лампа. Също така мръсното стъкло води до рефракция, и много по-голямо разсейване на основния сноп.
Коментар
-
На Мареа-та имам пръскалки. Работят, но според мен са крайно неефективни. Ако пред мен кара камион и ме "каля" аз не мога дори тази "свежа" кал да отмия.... Не, че на XC90 пръскалките мият по-добре...Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Salvador написа:JO_666...не става въпрос за завист.Това,което имам предвид,е точно това,което е написал "ogi28b".Не може на своя глава всеки да си преработва светлините както намери за добре.Тия китайски ксенони най-малкото светят лилаво.BMW E90 320D
ех. FIAT COUPE 2.0 16V
ex. FIAT BRAVO 1.6 16V
ex. ALFA ROMEO 145 BOXER engine
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар