Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Масло на скоростна кутия - Пунто 1

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Масло на скоростна кутия - Пунто 1

    Здравейте,още като купих Пунтото се сблъсках със следния проблем: скоростите си смеянт адски трудно. Смених съединител, но резултата е нулев. Забелязах обаче че като покарам примерно няколко километра вече смяната на скоростите става много по лесно. Това ме навява на мисълта, че маслото вътре е доста зле и като загрее и най вероятно като се поразреди започва да сменя по-лесно. Интересно е вие какво мислите по въпроса - някой сблъсквал ли се е с подобен проблем.А къде се намира пробката за източване и наливане - дали ще мога да го сменя сам?
    Alfa Romeo 145 '96 1.6 boxer 103hp
    Fiat Punto '96, 1.2 75hp
    Peugeot 306 xt '97 1.6

    #2
    ее, че то това му е минус на пунто-то. не знаеш ли? аз като се рових в нета преди да си купя моето, навсякъде четох, че слаба страна са му скоростите. в студено време понякога втора изобщо не можело да се вкара. това не ми се е случвало на мен обаче.при мен също трудно се вкарват скоростите - особено от втора като връщам на 1-ва. тогава е много трудно. като загрее колата и съответно маслото в скоростната, нещата се оправят. и все пак не караме ауди, а фиат. не че нещо против фиат. просто съм карал ауди 80 и там по друг начин се сменят скоростите.
    Alfa 147 JTD 115 hp
    ex Punto SX 1,2 (73 hp), 1994 +LPG

    Коментар


      #3
      Ами то не само това му е минуса :D . Е значи съм на прав път. като ме сменя маслинцето с ново и качествено ще се оправи значи. Едва ли като ново трудно са му влизали скоростите...
      Alfa Romeo 145 '96 1.6 boxer 103hp
      Fiat Punto '96, 1.2 75hp
      Peugeot 306 xt '97 1.6

      Коментар


        #4
        да де, аз не казвам, че само това му е минуса.пробвай да смениш маслото в скоростната и после да кажеш какво си сипал и какъв е бил ефекта.ще следя темата.
        Alfa 147 JTD 115 hp
        ex Punto SX 1,2 (73 hp), 1994 +LPG

        Коментар


          #5
          Това ми е второто Пунто/от Аватара-този път Първа ръка-"Ауто Италия-"-предното беше втора ръка-с по-старите колеги се познаваме лично-няма такова нещо-скоростите-слаба страна на Пунто-всичко е въпрос на правилна/минимално грамотна/ подръжка-смяна на масло според сервизната книжка/120К/-не откриваме топлата вода и пр.,но мърлячи има навсякъде по света-не дай боже да купиш кола ,била в ръцете на подобен екземпляр- първи/n...ти / собственик...ПС.Пробката е отпред на Ск.кутия-ниво до ръба...писали сме го n-на брой пъти
          Ex. Grande Punto Driver

          Коментар


            #6
            Един колега каза много глупости , но няма значение. Аз ви казвам какъв е резултата.По принцип италианците немогат да правят хубави скростни кутии.Специално имам наблюдения при Уно и Пунто и Темпра. Просто точноста на изработката им куца..Всеки чете по каталози и какво ли не -полусинтетика... пълна синтетика.... минералноЗа Уно/Пунто дават 75W90 полусинтетика... Резултата е трудно влизат скоростите при студено , хъркане вследствие на износени синхонизатори...Решаваме на минем на друг клас масло - пълна синтетика ?!Скоростите влизат като в масло (като при Ауди ,колегата само го каза)обаче почват да вият скоростите?Защо ?Именно заради куцата изработка на детаилите.Слагаме по гъсто масло Минерално ! - Чакаме 7-8 мин като е студено докато влезе 1-ва .На моето Уно след пълен ремонт на скорости(лагери,няколко зъбни двоики , синхронизатори , фиксатрои и какво ли още не резултата беше същия) Но най-накрая намерих една добавка :D Която оправи нещата .На STP e и е в бяла туба (като гел за коса е и мирише адски гадно) Продава се на бенз. Шел. Изобразени са 2 зъбни колела . Сипах 1 туба в кутията на Уното (то е пълна полусинтетика на Castrol ) и скоротите станаха като нови. Все едно с магическа пръчка някои оправи шумовете и трудното влизане на предавките.Така че ви съветвам да не си играете с смяна на масла и класове масла . Само ще хвърлите маса пари и най-накрая лоста ще ви остане в ръката щщА пък да не говориме за Типо/Темпра като се разбият втулките на лостовата система .-Лоста се расожда из кабината като на "Чавдар" по линия София - Радомир. ръгаш ръгаш коя влезе :D
            Всяко едно Уно Tурбо си мечтае като порасне да стане Делта Интеграле :D
            IHI,Mitsubishi,KKK,Garrett,Holset,Turbonetic's
            1.Uno 1.3 turbo FORZA ITALIA
            2.Audi B4 1.6 (ежедневка)

            Коментар


              #7
              За поддръжката съм на същото мнение - алфата ми е на 230 000 наистина реални - колата е перфектна. Направих и 21 000 за една година и нямам никакъв проблем с нея. Явно италианчето което я е имало си е държал много на колата. Не мога обаче да кажа същото за пунтото Утре ще погледна за пробката. Мисля ще се справя сам :D. Досега се справих сам със моторче за чистачки, термостат +обезвъздушаване и лагер на носача, та едно масло ли ...
              Alfa Romeo 145 '96 1.6 boxer 103hp
              Fiat Punto '96, 1.2 75hp
              Peugeot 306 xt '97 1.6

              Коментар


                #8
                HCO написа:
                и най-накрая лоста ще ви остане в ръката щщ
                Ми моя натам е тръгнал :D Като гледам жена ми с какъв замах ръчка - и с пясък да е пълна кутията пак ще влезат скоростите. То и затова съм и забранил да кара пунтото.А каква е цената на въпросната добавка?
                Alfa Romeo 145 '96 1.6 boxer 103hp
                Fiat Punto '96, 1.2 75hp
                Peugeot 306 xt '97 1.6

                Коментар


                  #9
                  Мисля че беше около 15 лв. Сваляш пробката изцръцкваш тубата и като покараш малко веднага се усеща разликата.
                  Всяко едно Уно Tурбо си мечтае като порасне да стане Делта Интеграле :D
                  IHI,Mitsubishi,KKK,Garrett,Holset,Turbonetic's
                  1.Uno 1.3 turbo FORZA ITALIA
                  2.Audi B4 1.6 (ежедневка)

                  Коментар


                    #10
                    Аз имам същите проблеми-трудно включване на студено,шум който изчезва при натискане педала на съединителя.Вмомента Пунтот е на майстор за смяна на феродовия диск, притискателния диск и амбриажния лагер. След ремонта ще Ви съобщя за резултата.
                    Fiat Punto 1,1- 1996г.
                    газ-бензин , "Lovato"

                    Коментар


                      #11
                      След смяната на притискателния , феродовия диск и лагера на сърдинителя скоростите се превключват без проблеми, шума намаля но остана.Майсторът каза ,че е от скоростната кутия и да сложа някаква добавка. Каква добавка ще ми препоръчате? Колата е Punto 1,1-96г.
                      Fiat Punto 1,1- 1996г.
                      газ-бензин , "Lovato"

                      Коментар


                        #12
                        ами прочети цялата тема и ще разбереш. той, колегата е написал от каква добавка е доволен.
                        Alfa 147 JTD 115 hp
                        ex Punto SX 1,2 (73 hp), 1994 +LPG

                        Коментар


                          #13
                          Прочетох темата,но все пак смятам,че на един технически грамотен човек му трябва название,номенклатура,а не "на STP, в бяла тубичка с две зъбни колела от пред и т.н."
                          Fiat Punto 1,1- 1996г.
                          газ-бензин , "Lovato"

                          Коментар


                            #14
                            Еми сори Neno ама тука сме "технически неграмотни" явно . ....
                            Catalogue: 1A | PUNTO BZ. GAMMA '97 (1997-1999)
                            MVS: 176.526.1(0) | SPORTING (1.2 16V) 3 PORTE
                            Engine Stamp: 176B9.000
                            Version Code: 176BV
                            Version: V5 | SPORTING | 03.'98

                            Коментар


                              #15
                              Извинявайте, Не съм искал да обидя някого.
                              Fiat Punto 1,1- 1996г.
                              газ-бензин , "Lovato"

                              Коментар

                              Working...
                              X