Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем със задна чистачка

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем със задна чистачка

    Още един зимен комичен проблем. :D Днес запалих Марийка и докато чакам 5 минутки да загрее видях, че задната чистачка работи.Първоначално си помислих, че така съм я оставил включена от последното каране.Да ама не.Ръчката си беше на изключено положение.Преместих я на включено и пак я върнах на изключено-ефект нула.Изключих двигателя на колата - нали уж компютър управлява системите та си рекох да го ресетна- и пак го запуснах ефект нула.Работи си задната пущина та се къса.Та въпросът ми е, някой сбълскавл ли се е с този проблем и евентуално как да го разреша?Ако не се оправи по някакъв начин ще изключа отзад моторчето което върти чистачката докато намеря решение.Помагайте братя.
    "Тези, които изковаха от мечовете си рала, сега орат за онези, които си запазиха мечовете"
    Фиат Мареа 1,6 16V Weekend ELX

    #2
    Ще следя и аз темата, моето моторче съм го откачил, щото и при мен задната чистачка почти не спира да чегърта. Все не намирам време да изследвам проблема. Сигурно някое реле залепва, но кое е и къде??? Или в самото моторче има и реле, или пък от лостчето на кормилото, или нещо намокрено.
    Когда мне становится скучно, я отправляю сообщение на случайный номер: "Я спрятал тело... Что дальше?"

    Коментар


      #3
      релето е вътре в мотора. Проверете дали случайно постоянно не идва ток към него, което ще рече че проблема вероятно е в лоста. някъде имаше схема на лоста и на моторчето, май се казваше темата Преработка на чистачки Brava -> Marea, там има схема при мареа, гледайте по нея къде трябва да има и къде да няма ток и проверете, и ако откриете аномалии, значи вероятно там е проблема.

      Коментар


        #4
        ogi28b написа:
        релето е вътре в мотора. Проверете дали случайно постоянно не идва ток към него, което ще рече че проблема вероятно е в лоста. някъде имаше схема на лоста и на моторчето, май се казваше темата Преработка на чистачки Brava -> Marea, там има схема при мареа, гледайте по нея къде трябва да има и къде да няма ток и проверете, и ако откриете аномалии, значи вероятно там е проблема.
        Благодаря колега.Може и самото реле да е заминало.Тук в наше село вече 1 месец ни държи студ от порядъка на -15, а колата ми не е гаражна.
        "Тези, които изковаха от мечовете си рала, сега орат за онези, които си запазиха мечовете"
        Фиат Мареа 1,6 16V Weekend ELX

        Коментар


          #5
          A какво ще рече "релето е вътре в мотора", ако се е скапало ще трябва ли да търся ново моторче или ще може да се смени (почисти, ремонтира).
          Когда мне становится скучно, я отправляю сообщение на случайный номер: "Я спрятал тело... Что дальше?"

          Коментар


            #6
            това което ще кажа е собствения ми опит с ланчия дедра комби: Моторчето е УЖ капсуловано, оста беше клеясала и баща ми направо купи чисто ново, което се оказа.... за Типо. Така че не мога да обещая че може да се разглоби и след това сглоби. Не че нещо, но бърше 120 градуса, от необходимите 180, това новото моторче! А релето представлява импулсно реле, и е вътре в самия мотор. М/у другото явно всички моторчета са еднакви на външен вид, или поне повечето, щото съм напълно убеден че мога да монтирам такова от бравата ми на дедрата , само дето на бравата хода е 150 градуса, а на дедрата трябва да е 180 и затова няма да стане. А баща ми взе втора употреба за 30 кинта от италианския човек , то завъртя 3 пъти и това му беше....

            Коментар


              #7
              Моторчето на Мареа Уикенд за задната чистачка е свръх елементарен червячен механизъм. Абсолютно механично е, дори и смяната на посоката на въртене за да направи цялото движение. Измислено е толкова елементарно, че освен да изгори мотора от претоварване (замръзване или много сняг) не виждам какво може да го повреди . Някакви идиоти ми бяха изкъртили чистачката и с нея - остта на моторчето. Пробвах се да се жалвам пред Застрахователя, но не стана, щото са си идиоти и ... минах на метода направи си сам - стругар, напасване на нова ос, резба и нова чистачка от магазина. Самото моторче е затворено с пластмасов капак с 4 или 5 болта, към задната врата се държи с три болта омекотени, чрез гумени маншони. Моторчето представлява линеен 12волтов електродвигател и едно смешно палче на зъбчатката, което сменя поляритета и така сменя посоките ... Според мен колеги - при вас проблема е, че нейде има залепнало реле, което подава непрекъснато 12 волта. Проверете къде е
              Steliyan's Life!
              FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

              Коментар


                #8
                jenshen73 написа:
                Според мен колеги - при вас проблема е, че нейде има залепнало реле, което подава непрекъснато 12 волта. Проверете къде е
                Дойдохме си на думата :D Значи щом е реле, това трябва да е релето за това моторче .Та къде се намира някой знае ли?
                "Тези, които изковаха от мечовете си рала, сега орат за онези, които си запазиха мечовете"
                Фиат Мареа 1,6 16V Weekend ELX

                Коментар


                  #9
                  Еми да си бяхте разгледали схемата, казах ви къде е, ама аз я извадих вместо вас. Продължавам да твърдя че релето е част от мотора. Откачате буксата, гледате дали има ток на някой от двата кабела освен този на масата, който е някакъв черно-нещо (най-вероятно на CB), и ако има, проблемът вероятно идва от повредена врътка на лоста (7). По пътя от лоста до буксата на мотора няма релета, така че или лоста подава постоянно или импулсното реле в мотора се е сбъгясало. По - скоро е първото, вече съм виждал такива повреди, а и импулсното не може нищо да направи, без да му дойде ток. Значи 26 е моторчето, 7C е врътката на лоста, а останалото са подробности
                  Прикачени файлове

                  Коментар


                    #10
                    Оги, на Мареа Уикенд няма реле в моторчето на задната чистачка. Говоря ти от опит защото си играх доста с него Смяната на посоката става по много смешен и едновременно елементарен начин
                    Steliyan's Life!
                    FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                    Коментар


                      #11
                      значи пускаш задната чистачка, и тя работи без грам пауза м/у два отделни цикъла? ако има и миг забавяне, то това забавяне идва от релето. А релето е дадено схематично, не вярвам да го няма изобщо. Не става въпрос за обръщането на посоката, ами за забавянето м/у 2 поредни задвижвания, а обръщането е ясно. А този тип моторче се използва във много голяма част от моделите със задна чистачка, и специално за мареа уикенд да са направили нов тип - малко ме съмнява.Сега я загледах тази схема по-подробно - може и наистина самото реле да е, щото едната жица би трябвало постояннода е захранена, а другата само да подава импулси. После ако не забравя ще изследвам на бравата как е точно. Ама може и нещо да ви лъжа, но ако има забавяне м/у две отделни задвижвания на чистачката, гарантирано е заради импулсното реле, което на схемите е дадено в мотора.jenshen73 да не би в твоята мареа да е слагано наистина някакъв друг модел моторче, не оригинално?

                      Коментар


                        #12
                        Parabellum написа:
                        jenshen73 написа:
                        Според мен колеги - при вас проблема е, че нейде има залепнало реле, което подава непрекъснато 12 волта. Проверете къде е
                        Дойдохме си на думата :D Значи щом е реле, това трябва да е релето за това моторче .Та къде се намира някой знае ли?
                        Релето е до моторчето на чистачката.И понеже по късно някой ще попита и къде е и допълнителната контактна система която маркира крайните положения и те са там.Но нека не ми се сърдят колегите но ако все пак искате да ремонтирате нещо по добре го разглобете и го огледайте е ако не ви е ясно тогава питайте.То ако така ставаше майсторите нямаше да си излизат от къщите и щяха да правят ремонтоте по телефона и ли нета.
                        BRAVA 1.4 12v - 1998г.


                        http://vbox7.com/play:124bedab

                        Коментар


                          #13
                          lov написа:
                          Parabellum написа:
                          jenshen73 написа:
                          Според мен колеги - при вас проблема е, че нейде има залепнало реле, което подава непрекъснато 12 волта. Проверете къде е
                          Дойдохме си на думата :D Значи щом е реле, това трябва да е релето за това моторче .Та къде се намира някой знае ли?
                          Релето е до моторчето на чистачката.И понеже по късно някой ще попита и къде е и допълнителната контактна система която маркира крайните положения и те са там.Но нека не ми се сърдят колегите но ако все пак искате да ремонтирате нещо по добре го разглобете и го огледайте е ако не ви е ясно тогава питайте.То ако така ставаше майсторите нямаше да си излизат от къщите и щяха да правят ремонтоте по телефона и ли нета.
                          Колега, много ви благодаря за описанието и съветите.Като се постопли времето ще се заема с релето
                          "Тези, които изковаха от мечовете си рала, сега орат за онези, които си запазиха мечовете"
                          Фиат Мареа 1,6 16V Weekend ELX

                          Коментар


                            #14
                            Наистина е по добре да изчакаш не само защото на теб ще ти е студено ами и тия пластмаси така са се одървили от студа и са станали ужасно трошливи и трябва много да се внимава с махането на кората.Иначе като го разглобиш ще разбереш че не е толкова сложно.
                            BRAVA 1.4 12v - 1998г.


                            http://vbox7.com/play:124bedab

                            Коментар


                              #15
                              Хайде и при мен го има феномена "обсебена задна чистачка" Колицата е Мареа JTD, набор 99. Днес пред Кауфланд (отново) ми прави мизерия. В случая - чистачката. Ако я пусна, работи нормално с нормален интервал, а като я изключа - пак си работи, но с двойно по-дълъг интервал. Разглобих отзад, махнах кората, отворих едно капаче и видях червяка. Затворих го... Откачих едно като щифт над буксата, но това не ми помогна да откача буксата и да замеря напрежения.Какво правим сега?Благодаря!

                              Коментар

                              Working...
                              X