Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Палене с кабели - как точно го правите? Май бъркам....

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #61

    Коментар


      #62
      Е как да е прав ...
      после масата- защипва с - на неговия акомулатор и дава на корпуса на твоя двигател- така няма да се мъчи да ти зарежда твоя акомулатор,вдига колегата 3000 оборота и тогава може да си въртиш на стартер колкото си искаш.Елементарно! :D
      Това твърдение просто не е вярно.Все тая дали ще закачаш кабела за двигателя или за клемата. АкУмУлаторът винаги ще се зарежда. А ако му е дошло времето да гърми и ще гърми ...

      Коментар


        #63
        Направо съм потресен колко страници могат да се изпишат за едно такова просто действие, какво е подаването на ток
        I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

        Коментар


          #64
          Нека и аз споделя нещо. Имам комплект кабели за даване на ток от преди 1989 г., производство на кабелния завод в Бургас. Те се правеха за Канада и ги нямаше по нашите магазини. Един приятел (лека му пръст) ми ги изнесе (открадна) и съм ги ползвал много пъти. Кабелите са в красива кръгла чантичка с цип и на нея има схема за свързване и ред на действие ( за тъпите канадци). Първо се свързват двата плюса. След това се свързва минуса на колата с добър акумулатор и след това другия край на кабела се закача ЗА ШАСИТО или ЗА ДВИГАТЕЛЯ (на маса), а не директно на минуса на "болния" акумулатор. Пали се колата донор на ток, работи 5 минути и тогава се прави опит да се запали другата. На тези кабели щипките са много особени. Имат голяма контактна площ, здрава пружина и ка доста големи, така че може да ги закачиш на много места. Винаги съм спазвал тази последователност и НИКОГА не съм имал проблем. Така съм палил и чужди коли, а и моята (и Валтбурга и Темпрата). Дано съм Ви бил полезен.
          Не остана време за подпис ...

          Коментар


            #65
            Nasko_Bs написа:
            Нека и аз споделя нещо. Имам комплект кабели за даване на ток от преди 1989 г., производство на кабелния завод в Бургас. Те се правеха за Канада и ги нямаше по нашите магазини. Един приятел (лека му пръст) ми ги изнесе (открадна) и съм ги ползвал много пъти. Кабелите са в красива кръгла чантичка с цип и на нея има схема за свързване и ред на действие ( за тъпите канадци). Първо се свързват двата плюса. След това се свързва минуса на колата с добър акумулатор и след това другия край на кабела се закача ЗА ШАСИТО или ЗА ДВИГАТЕЛЯ (на маса), а не директно на минуса на "болния" акумулатор. Пали се колата донор на ток, работи 5 минути и тогава се прави опит да се запали другата. На тези кабели щипките са много особени. Имат голяма контактна площ, здрава пружина и ка доста големи, така че може да ги закачиш на много места. Винаги съм спазвал тази последователност и НИКОГА не съм имал проблем. Така съм палил и чужди коли, а и моята (и Валтбурга и Темпрата). Дано съм Ви бил полезен.
            Щипките са много важни, наистина.Кабелите на ОМВ от случката за която писах по-горе имаха слаба пружина.Наложи се да ги защипя за нещо дебело та да може пружината да стисне по-здраво.Иначе като завъртя стартера и си оставах само с моя акумулатор.Демек въпреки красотата им - пак не са като хората.А колкото до инструкциите, ясно е че трябва да има някакви.Същата дискусия "Защо пък там?" би имало дори и да беше написано "Закачете ги на акумулатора!"Освен това не могат да напишат "Закачете ги където и да било", защото все някой ще вземе да ги закачи на маркуча на разширителното казанче Така че...Както и да ги закачите, няма да сбъркате.Важно е качеството на кабелите, нищо друго.
            I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

            Коментар


              #66

              Коментар


                #67
                ilkor написа:
                Е как да е прав ...
                после масата- защипва с - на неговия акомулатор и дава на корпуса на твоя двигател- така няма да се мъчи да ти зарежда твоя акомулатор,вдига колегата 3000 оборота и тогава може да си въртиш на стартер колкото си искаш.Елементарно! :D
                Това твърдение просто не е вярно.Все тая дали ще закачаш кабела за двигателя или за клемата. АкУмУлаторът винаги ще се зарежда. А ако му е дошло времето да гърми и ще гърми ...
                Малко не е така само за гърмежа ама айде.Колкото бойни машини съм запалил със кабели или дърпане с две въжета на кръст толкова ......аре няма да пиша повече ,но минуса се закача на двигатела по други причини.А защо с две въжета на кръст се влачи верижна машина някой знае ли.
                Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                Коментар


                  #68
                  Ще ви го обясня пак с думи прости:Значи щипките е правилно да се закачват + със + и - на корпуса на двигателя, който ще палим. Ако се закачат кабелите на + и - на изтощения акомулатор- тогава ще възникне консумация още в момента на закачването на щипците и до момента на въртене могат да минат доста секунди, в които зареждащия акомулатор се разрежда шоково за да създаде заряд в изтощения и когато завъртим на стартер затваряме веригата през изтощения акомулатор, което сваля пусковия ток доста, в някои случаи наполовина.Ако - се закачи директно на блока на двигателя- тогава стартера върти само за сметка на акомулатора, който дава ток- т.е. + отива директно на стартера, както и -, ако щипката е закачена за корпуса- пак директно и се избягва нежеланото шоково зареждане на стария акомулатор, което всъщност като общ ефект намалява общия пусков ток....ПП. Палил съм стотици коли и по двата начина и разликата във въртенето е от 10 до 50% намаление, ако - се закачи за - на стария акомулатор.
                  Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

                  Коментар


                    #69
                    Добре де нали тоя същят двигател за който закачаш щипката е свързан с една педя кабел към клемата на самия акумулатор !!!!Как няма да тече ток ??? Къде изобщо намесваш контактният ключ тука ???Ще взема и аз да пиша със зелено

                    Коментар


                      #70

                      Коментар


                        #71
                        Tornado , хитър въпрос , ама да питам - ако е с едно въже вързано на средата на верижната не става, така ли ? Или става, но не е правилно? Или просто са 2, за да не се скъса едното? По темата - на гоуфа явно му хареса, щото днеска пак така го палих. Вие си спорете, аз вече паля на плюс и корпус, а не на плюс и минус, въпреки че не схващам точната идея. Искате ли всички да пишем в зелено и с големи букви?

                        Коментар


                          #72
                          Esper написа:
                          Направо съм потресен колко страници могат да се изпишат за едно такова просто действие, какво е подаването на ток
                          И аз също,а и колко догадки и неправилни неща се изписаха...Оги,не е ли време вече да затвориш темата?
                          Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW

                          Коментар


                            #73
                            секунда, да си активирам администраторския акаунт.... още на следващия стиуд ще се яви някой хубавец, който чул недочул, ще пита как да пали с кабели и защо това, и онова.... въпреки елементарното даване на ток, има какво да се сбърка, аз например допрах кабелите преди да съм ги откачил и те присветнаха.

                            Коментар


                              #74

                              Коментар


                                #75
                                Ето снимка от акумулатора на един бус форд. Щом така са нарисували, значи има защо. + на акумулатора, и - на двигателя.
                                Прикачени файлове

                                Коментар

                                Working...
                                X