Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Палене с кабели - как точно го правите? Май бъркам....

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Палене с кабели - как точно го правите? Май бъркам....

    Колеги, каква точно процедура следвате при палене с кабели? Щото аз следвам една дето май е неправилна, затова реших да ви питам. И моля за обосновани отговори, "правя така, защото се получава това и това.." , а не отговори от типа "тате така ме научи още едно време и винаги така си паля".Та значи, никога не давам ток ако съм запалил преди по-малко от 10 минути. После с кабелите връзваме плюсове, минуси, давам малко газ, за около 1500 оборота, и другия върти. Така запалих моя акумулатор когато едвам въртеше, и после още 2-3 други които пак едвам въртяха, но последния път една количка с някакво моторче 1.3 след горната процедура стартера толкова бавно въртеше че все едно върти с 5 оборота в минута!!! а въпросната госпожица с колата била забравила фаровете.... После едни приятелчета ми казаха че такъв умрял акумулатор е трябвало да го вържа и да изчакам няколко минути да вдигне някакъв ток преди да пробваме. Та въпросът ми е: Когато са свързани кабелите, през тях не преминава ли целият необходим ток за да запали другия мотор? В смисъл дори и да не ми работеше двигателя, със свързани кабели не трябва ли другия двигател да завърти нормално през моя акумулатор? Щото аз на човека (гадже на мацката, или мъж може да и беше) му казах да ходи да си провери стартера, щото не е реалистично да върти едва едва, при положение че е работел нормално. Той ми пожела лека вечер, благодари ми, и закачи количката на един сеат и отиде да я дърпа, а отзад гаджето му трябваше да запали с бутане/дърпане... сигурно е било приключение...А като ги свалях кабелите, без да искам ги опрях и стана една дискотека.... кабелите станаха 40-50 градуса, за части от секундата поеха стотици ампери..... Иначе са дебели, нали ви казвам че с тях съм палил и моя мотор, който при палене изисква едно близо 200 Ампера, като за 2 киловатов стартер...Как процедирате при палене с кабели ми беше въпроса?Поместено в неподходящ раздел. Колеги, молим ви, напоследък основната ни работа е да местим теми в подходящите раздели. Отчитайте правилно къде трябва да пускате темите си, така определено ще имате повече успех.Модераторски екип fiat-bg.orgСъжалявам, чудих се чудих се и накрая там го пуснах, а първо си мислех за тука..

    #2
    Първо свързвам плюс на моя, след това плюс на другия ( така като свържа първо плюс се подсигурявам че няма без да искам да дам накъсо пъимерно някъде на самото купе.След това минус - минус. Паля. и след това пали другата, дори бжез да давам обороти на моята. Чисто теоретически би трябвало да може да запали дори без да паля моята, но има опасност ако има проблем в другия да падне акумилатора (поради най различни причини)Незнам дали трябва да се дава така според дебелите книги, но аз така съм давал
    Fiat Brava SX 1.2 16V 82 h.p.


    Когато целта е всичко и пътят е без значение!

    Коментар


      #3
      доколкото знам, дава се ток от вече запалена кола. свързват се първо плюсовете, после минусите. работещата кола я буташ на 2000 оборота, и тогава другият пробва да запали. стартера би трябвало да се върти нормално, ако няма проблем. а работещата кола да е на 2000 оборота (може и повече, но толкова май е достатъчно), за да е сигурно, че ще има достатъчно ток за да завърти другата, без да падне нейният акумулатор и да се товари алтернатора и.
      "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
      Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
      Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

      Коментар


        #4
        Няколко пъти се случва да дам ток на коли с много изтощен акумулатор.Тогава постъпвам така-закъсалата кола не се пали веднага,защото акумулатора и е голям пад и много товари твоите акум. и алтернатор.Вързвам кабелите на другата кола и паля.Оставям я да работи около 30 мин. на празен ход и чак след това се правят опити за палене.Всичко става много по-лесно,защото другия акумулатор вече е позареден и с твоя помощ на 3-тата секунда е запалила.При паленето задължително изключвам от контакт моята.Оги,затова се е получило при теб така-заради силно изтощената батерия на другата кола,която дърпа голяма част от тока.
        Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW

        Коментар


          #5
          Е, значи действително не съм постъпил правилно... ще си взема бележка. Може би е било по-правилно да свалим неговите клеми, да не са на акумулатора, и да палим през моя акумулатор само, а неговия като не е закачен, няма да дърпа ток, нали така? И трябва стартера да си завърти нормално?

          Коментар


            #6
            Това също е решение,но според мен малко по-трудно.Колата никога не бива да се оставя работеща без акумулатор!!Тогава можеш да откачиш само минуса на другата кола и когато запали,без да разкачаш кабелите,да сложиш обратно полюса.Лошото е,че болшинството кабели,които се продават сега,са много големи боклуци-през тях не можеш да прекараш и 50 А,камо ли 250-300.
            Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW

            Коментар


              #7
              има и друг вариант за кабели - правиш си. верно че излизат към 70лв. с щипките, но си сигурен че са качествени.
              "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
              Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
              Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

              Коментар


                #8
                Viva China!!! тоя боклук на снимката може ли да поеме 20 ампера? С кабел 2.5 е.
                Прикачени файлове

                Коментар


                  #9
                  Това май е кабел за подвижна лампа
                  Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW

                  Коментар


                    #10
                    ogi28b написа:
                    Е, значи действително не съм постъпил правилно... ще си взема бележка. Може би е било по-правилно да свалим неговите клеми, да не са на акумулатора, и да палим през моя акумулатор само, а неговия като не е закачен, няма да дърпа ток, нали така? И трябва стартера да си завърти нормално?
                    Аз много рядко се е налагало да давам ток но никога не държа колата запалена.Знаеш какви са токовете които дърпа стартера, напрежението на батериите може да падне и до 8-9В а в същото време алтернатора блъска максималния ток на който е способен за да компенсира спада.А той е с пъти по-малък от необходимия за стартера.Това е много рисков момент за диодите - друго не може да изгори за толкова кратко време.Въпросната ситуация в нормална експлоатация никога не се случва - докато въртиш собствения си стартер, алтернатора ти не зарежда.И не благодарение на някакви свръх-защити, а защото просто няма достатъчно обороти за да достигне номиналната си мощност.Иначе самата идея на 2 паралелно свързани акумулатора по принцип е против всякакви правила.В екстремни ситуации обаче става номера.Идеята ти да разкачиш отсрещния акумулатор също не е добра.Падовете в щипките хич няма да са малки.Освен това ако се разхвърчат искри, вероятността да почупите електрониката на колата която палите според мен не е малка.Моето мнение е:Колата с която ще палиш работи известно време, след което се гаси и нататък по класическия начин.Дали ще закачиш първо + а след това - няма никакво ама никакво значение.Утечки на 12В през земя и мокри гуми няма да има
                    I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                    Коментар


                      #11
                      Ако е дизел трудно пали с кабели.Трябва доста да почаш докато зареди че да може да заплали около 30 мин
                      A3 1.9TDI 131к.с помпа-дюза 2002г 6 скорости 5 ВРАТИ вече 160+к.с
                      Punto Sporting 1.9JTD 2003
                      ex. Fiat Marea TD100 1998

                      Коментар


                        #12
                        не, това е собственоръчно производство на кабел който ще захрани едни 200-ватови свещи та затова питам за 20 ампера, да не взема да го стопя, щото ще трабва да дава ток поне 10 минути, а преждевременното му стопяване не е разумен вариант. мисля за всеки случай да пусна паралелно още един такъв крокодил, двата заедно поне по 10 ампера ще издържат, е=а я у ладата....

                        Коментар


                          #13
                          Всеки разправя че кабелите трябва да са дебели и така е по-добре, но не в тях е проблема обикновено. А в щипките и захващането към акумулаторите. Дава съм ток много пъти и с по-тънки кабели, примерно половин квадрат (не препоръчвам), но гледам хубаво да ги стегна към клемите на акумулаторите. "Крокодилчета" имат много малка контактна площ и просто не пускат тока да премине.
                          Когда мне становится скучно, я отправляю сообщение на случайный номер: "Я спрятал тело... Что дальше?"

                          Коментар


                            #14
                            200 W 2.5 кв.мм ще ги издържат без проблем,не се притеснявай.А иначе Esper е пояснил точно това,което и аз трябваше да напиша,ама пусто нали ме мързи
                            Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW

                            Коментар


                              #15
                              simeon3000 написа:
                              Дава съм ток много пъти и с по-тънки кабели, примерно половин квадрат
                              Колега,ти ще измислиш нова електротехника
                              Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW

                              Коментар

                              Working...
                              X