Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Палене с кабели - как точно го правите? Май бъркам....

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #76
    КИМИ написа:
    Ще ви го обясня пак с думи прости:Значи щипките е правилно да се закачват + със + и - на корпуса на двигателя, който ще палим. Ако се закачат кабелите на + и - на изтощения акомулатор- тогава ще възникне консумация още в момента на закачването на щипците и до момента на въртене могат да минат доста секунди, в които зареждащия акомулатор се разрежда шоково за да създаде заряд в изтощения и когато завъртим на стартер затваряме веригата през изтощения акомулатор, което сваля пусковия ток доста, в някои случаи наполовина.Ако - се закачи директно на блока на двигателя- тогава стартера върти само за сметка на акомулатора, който дава ток- т.е. + отива директно на стартера, както и -, ако щипката е закачена за корпуса- пак директно и се избягва нежеланото шоково зареждане на стария акомулатор, което всъщност като общ ефект намалява общия пусков ток....ПП. Палил съм стотици коли и по двата начина и разликата във въртенето е от 10 до 50% намаление, ако - се закачи за - на стария акомулатор.
    Колега,изказаното от теб съображение за закачване минусовия кабел на двигателя е нецелесъобразно,защото както ти каза ilkor реазредения акумулатор е също свързан за масата на двигателя.Така че е все едно от тази гледна точка.Единственото съображение да се препоръчва закачването за масата на двигателя е да се избегне евентоално предполагаем лош преход в минусовия проводник до масата на двигателя на разредевния акумулатор. Защото при 200 ампера стартов ток ако имаш лош преход в някой от провидниците само от 0,01 ома веднага ще загубиш 2 волта преведени на стартера.Представи си какво става при още по-лош преход.

    Коментар


      #77

      Коментар


        #78
        deadairplane написа:
        Stefan Hadjov написа:
        Колега,изказаното от теб съображение за закачване минусовия кабел на двигателя е нецелесъобразно,защото както ти каза ilkor реазредения акумулатор е също свързан за масата на двигателя.Така че е все едно от тази гледна точка.Единственото съображение да се препоръчва закачването за масата на двигателя е да се избегне евентоално предполагаем лош преход в минусовия проводник до масата на двигателя на разредевния акумулатор. Защото при 200 ампера стартов ток ако имаш лош преход в някой от провидниците само от 0,01 ома веднага ще загубиш 2 волта преведени на стартера.Представи си какво става при още по-лош преход.
        Недей да почваш пак тази тема модераторите едвам я изчистиха от караниците. Ако мислиш да спориш по въпроса намери си първо преместената част от темата.
        Абе,нямам намерение да споря,защото е късно вече.Съжалявам че съм изпуснал темата да се включа и аз в спора когато му е било времето.........

        Коментар


          #79
          Колеги, това в което съм сигурен е, че кабелите трябва да са със сечение поне 16mm2 или най-добре 25mm2 (такива са стандартите). Задължително многожилни, пък и е по-удобно. Хубаво е кабелите да се свържат, колата "майка" да работи, да се изчака 3-4 мин след свързването, "майката" да се изфорсира и задържи на 2000-3000min-1 и чак тогава да се пристъпи към палене на закъсалата кола. Именно въртенето на стартера е най-тежкият момент за кабелите, останалото е относително слаб ток.

          Коментар


            #80
            simeon3000 написа:
            Всеки разправя че кабелите трябва да са дебели и така е по-добре, но не в тях е проблема обикновено. А в щипките и захващането към акумулаторите. Дава съм ток много пъти и с по-тънки кабели, примерно половин квадрат (не препоръчвам), но гледам хубаво да ги стегна към клемите на акумулаторите. "Крокодилчета" имат много малка контактна площ и просто не пускат тока да премине.
            С половин квадрат каел си давал ток ???Просто няма как да запали. Кабелите ще се стопят.
            04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

            Коментар


              #81
              Stefan Hadjov написа:
              Единственото съображение да се препоръчва закачването за масата на двигателя е да се избегне евентоално предполагаем лош преход в минусовия проводник до масата на двигателя на разредения акумулатор. Защото при 200 ампера стартов ток ако имаш лош преход в някой от провидниците само от 0,01 ома веднага ще загубиш 2 волта преведени на стартера.Представи си какво става при още по-лош преход.
              Няма начин да няма начин!

              Коментар


                #82
                кола

                Вярно много работи са писани тук Ама първо кабелите трябва да са дебели поне 16квадрата не изолациаята да е дебела а жилата вътре също и кабелите щипки .а иначе + със + и после- със - на акумулатора или на маса на купето ако има предвидено такова На БМВ има например+ при двигатела не да отваряш при акумуратора
                КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                Коментар


                  #83
                  Моите кабели са за 100 Ампера и така си стоят в опаковката неразпечатани. Най-простата бакалска сметка казва, че се смятат по 7 Ампера на квадрат, но това е максимално допустимеят ток за проводника без да се стигне до загряване. Трябва да се вземе под внимание, че многожилният кабел може да прекара повече ток от едножилния при едно и също сечение. С други думи 10 квадрата многожилен кабел може да понесе 100 А без да се загрее, а кратковременото натоварване може да превиши в пъти номиналния ток.
                  Няма начин да няма начин!

                  Коментар


                    #84
                    Свалям моя акомулатор слагам го на другата пали тя закачам неиния си а моя го връщам в моята.От както имам кола се каня да си купувам кабели.
                    FIAT Marea 1.9 JTD 2001г.
                    ... и тя доверчиво сложи крака на раменете му...
                    миг невнимание и вече си татко

                    Коментар


                      #85
                      Тука голям спор се е развило гледам.Няма значение каде ще е (-).Ако искате и за предния капак го хващаите като подавате ток.(МИНУСА НА АКОМУЛАТОРА Е ХВАНАТ ЗА КУПЕТО).

                      Коментар


                        #86
                        подаване на ток

                        Тук има по подробно как ставаhttp://www.opelclub.bg/index.php?showtopic=81860а стопед мен на новите коли не е за препоръчване да дават ток
                        КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                        Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                        http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                        Коментар


                          #87
                          и аз да се включа темата, не съм чел всичко, но тази зима давах ток на поне 10 автомобила с кабели купени за 10лв от магазин за мото-части и няма никакъв проблем + за + и - за - 2-3 минути работи така качвам на 3-4 хил оборота и другия колега запалва без проблем, незнам какво толкова сложно има в това

                          Коментар

                          Working...
                          X