КИМИ написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Палене с кабели - как точно го правите? Май бъркам....
Collapse
X
-
-
deadairplane
-
deadairplane написа:Stefan Hadjov написа:Колега,изказаното от теб съображение за закачване минусовия кабел на двигателя е нецелесъобразно,защото както ти каза ilkor реазредения акумулатор е също свързан за масата на двигателя.Така че е все едно от тази гледна точка.Единственото съображение да се препоръчва закачването за масата на двигателя е да се избегне евентоално предполагаем лош преход в минусовия проводник до масата на двигателя на разредевния акумулатор. Защото при 200 ампера стартов ток ако имаш лош преход в някой от провидниците само от 0,01 ома веднага ще загубиш 2 волта преведени на стартера.Представи си какво става при още по-лош преход.
Коментар
-
Колеги, това в което съм сигурен е, че кабелите трябва да са със сечение поне 16mm2 или най-добре 25mm2 (такива са стандартите). Задължително многожилни, пък и е по-удобно. Хубаво е кабелите да се свържат, колата "майка" да работи, да се изчака 3-4 мин след свързването, "майката" да се изфорсира и задържи на 2000-3000min-1 и чак тогава да се пристъпи към палене на закъсалата кола. Именно въртенето на стартера е най-тежкият момент за кабелите, останалото е относително слаб ток.
Коментар
-
simeon3000 написа:Всеки разправя че кабелите трябва да са дебели и така е по-добре, но не в тях е проблема обикновено. А в щипките и захващането към акумулаторите. Дава съм ток много пъти и с по-тънки кабели, примерно половин квадрат (не препоръчвам), но гледам хубаво да ги стегна към клемите на акумулаторите. "Крокодилчета" имат много малка контактна площ и просто не пускат тока да премине.04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:Единственото съображение да се препоръчва закачването за масата на двигателя е да се избегне евентоално предполагаем лош преход в минусовия проводник до масата на двигателя на разредения акумулатор. Защото при 200 ампера стартов ток ако имаш лош преход в някой от провидниците само от 0,01 ома веднага ще загубиш 2 волта преведени на стартера.Представи си какво става при още по-лош преход.Няма начин да няма начин!
Коментар
-
кола
Вярно много работи са писани тук Ама първо кабелите трябва да са дебели поне 16квадрата не изолациаята да е дебела а жилата вътре също и кабелите щипки .а иначе + със + и после- със - на акумулатора или на маса на купето ако има предвидено такова На БМВ има например+ при двигатела не да отваряш при акумуратора
Коментар
-
Моите кабели са за 100 Ампера и така си стоят в опаковката неразпечатани. Най-простата бакалска сметка казва, че се смятат по 7 Ампера на квадрат, но това е максимално допустимеят ток за проводника без да се стигне до загряване. Трябва да се вземе под внимание, че многожилният кабел може да прекара повече ток от едножилния при едно и също сечение. С други думи 10 квадрата многожилен кабел може да понесе 100 А без да се загрее, а кратковременото натоварване може да превиши в пъти номиналния ток.Няма начин да няма начин!
Коментар
-
подаване на ток
Тук има по подробно как ставаhttp://www.opelclub.bg/index.php?showtopic=81860а стопед мен на новите коли не е за препоръчване да дават ток
Коментар
-
nedialk00
и аз да се включа темата, не съм чел всичко, но тази зима давах ток на поне 10 автомобила с кабели купени за 10лв от магазин за мото-части и няма никакъв проблем + за + и - за - 2-3 минути работи така качвам на 3-4 хил оборота и другия колега запалва без проблем, незнам какво толкова сложно има в това
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар