Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Палене с кабели - как точно го правите? Май бъркам....

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46

    Коментар


      #47
      deadairplane написа:
      А блока как е закрепен за автомобила с медни болтове ли? а рамата на колата от мед ли е? Идеята на Кими е чрез това да изолира Акумулатора, а не стартера. Последния си е даден на маса вътрещно и в този случай минусовия кабел просто не му трябва. Така намаля тока протичащ през акумулатора. Това е цялата идея все едно си го "откачил" без напрактика да го откачаш. На практика пак протича ток през акумулатора защото са в паралел обаче големия ток ще минава през стартера а през акумулатора много малък защото през тази верига съпротивлението ще е доста по голямо от колкото през стартера.
      Ако аку-то е далеч от двигателя и се разчита и на купето като проводник, има меден или алуминиев (аман от икономии) кабел с обувки между купето и блока.Сечението на купето е съпоставимо голямо.Там където аку-то е в двигателния отсек, кабела на масата отива директно на блока.Примери за първия случай - мерцедеса ми и запорожеца. Ама сравнение се получи, а? Всичко останало като електрически и физически връзки метал/мед вече съм го написал.Накара ме доста да се замисля но продължавам да твърдя, че няма значение.Нека някой електро-инженер се произнесе но аз не отстъпвам за сега :D
      I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

      Коментар


        #48
        Пак ще го напиша - паралелно свързаният акумулатор не е никаква пречка при палене от друг.Ако ще и на 0 волта да е паднал акумулаторът при подаване на напрежение към него още в първия момент той вдига напрежението си до около 8-10В - просто това е свойство на химията.За да протече заряден ток - изобщо за да протече ток в някоя верига трябва да има разлика в потенциала между две точки във веригата. Когато стартерът върти напрежението е от същият порядък така че няма условия да тече заряден ток към акумулатора.Няма никакво значение дали акумулатора е там или не. Той ще се зарежда до момента в който не започнете да въртите стартера.А и най подходящото място за закачане на щипките чрез които се подава ток е върху клемите на акумулатора.

        Коментар


          #49
          Отиваш в наи близкия магазин за АВТО-ДЖУНДЖУРИКИ , намираш на рафта плика с тези кабели за акумолатор и поглеждаш схемата нарисувана там. А тя е точно както я описа колегата КИМИ. :D
          Прикачени файлове
          Fiat Punto 1.7td ELX Alfa Romeo 33 /1.3 vl
          ( Association of Drivers Against Daytime Running Lights - Bulgaria ) --- http://dadrl.hit.bg/

          Коментар


            #50
            И на мен ми се стори, че има нещо гнило с тая връзка на (-) към маса и ми е все още интересно. Утре (вече днес) ще направя консултация с колега занимаващ се преди всичко с токозахранвания и управления. Лично аз подкрепям мненията на Esper и Ilkor. Нали по дяволите, целта е блока и купето (масите) да бъдат еквипотенциални с (-) на аку-ра. Нали за това се стремим всички връзки (маси) по купето да са добри. Нали поради една кофти маса към стартера веригата се беше затворила през капачката на четкодържателя и за малко да сменя стартера. А относно тая схема от "АВТО-ДЖУНДЖУРИКИ"..... , ще се консултирам, да не е като кабелите им фалшива
            FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

            Коментар


              #51
              Това е от оригиналната книжка на ФИАТ ПУНТО. А за авто-джунджурииките исках да кажа че тая схема е нарисувана в всеки комплект кабели.
              Fiat Punto 1.7td ELX Alfa Romeo 33 /1.3 vl
              ( Association of Drivers Against Daytime Running Lights - Bulgaria ) --- http://dadrl.hit.bg/

              Коментар


                #52
                Единственото обяснение което ми изглежда правдоподобно е че като се закачи кабела на корпуса на двигателя се спестява една връзка - тази от акумулатора до корпуса.Но ако предположим че с кабелите работи някой който си няма и понятие къде се включват бог знае къде може да ги закачи - за кой болт Затова според мен клемата на акумулатора е за предпочитане.И още нещо което май не е станало ясно. Няма значение къде ще се сложи минуса - на болт или на клемата - акумулаторът ВИНАГИ ще започне да се зарежда. Докато не завъртите стартера разбира се.Защото той така или иначе е свързан с корпуса.А токът на зареждане е сравнително малък и ще му е все тая откъде минава.Единственият начин да не се зарежда акумулатора е да му се свали кабела от клемата.

                Коментар


                  #53
                  Почваме да се повтаряме вече, темата стана голяма и трудна за четене, освен за 4-5 човека стоящи зад 2 тези Дето казва Лъчо, които разбрал-разбрал.Не е важно къде и в каква последователност ще се закачат кабелите.Важно е да имат адекватно сечение за тока, който ще мине.И - това е мое мнение което аз спазвам, колата с която се дава ток не е добре да работи.Тва е, толкоз писаници по закачането на 2 кабела - ебаси...
                  I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                  Коментар


                    #54
                    А, открих едно обяснение - малко мъгливо според мен ...Та там се казва че се свързва за корпуса заради възможността от експлозия на разреденият акумулатор когато искрата която се получава при свързването е директно на клемата му ??? Сега се сещам и за друга причина като гледам картинката в този сайт. Ако мъртвият акумулатор е сдал багажа тотално поради вътрешно късо съединение в клетка той така или иначе може да гръмне заради огромният ток който ще протече без значение къде ще се свърже кабела. Предимството когато слагаш кабела директно на двигателя е че не си надвесен над самия акумулатор. При евентуалното му взривяване той пръска киселина и ако се гледа директно в него опастността е по голяма.По надолу пък си пише че заради връзката му с масата на автомобила едното свързване е еквивалентно на другото...Ето текста на английски с картинки.http://www.carbuyingtips.com/jumpstart.htmОсвен това там се описват и двата метода за палене:1. Първо се пробва да се зареди акумулатора за известно време и паленето да става при изключен двигател на колата "донор"2. Ако метод 1 не помага следващият съвет е паленето да стане при включен двигателНаскоро аз палих по втория начин колата на едно момиче с Браво което закъса пред мен на опашката на автомивка, но тук вече всеки си преценява сам ...

                    Коментар


                      #55
                      От всички мнения стигнах до следната процедура която ще спазвам: Паля, колата работи поне 10 минути, за да възстанови изгубеното, заемам позиция "близка", гася, свързваме плюсовете, моя минус с корпуса на двигателя, проверява се връзките да са сравнително стегнати, и се прави опит. Ако е неуспешен поради евентуален проблем с тока, запалвам след около 2-3 минути, а след около 10 минути работа на двг - ново свързване, и без да гася се прави втори опит. Ако и той е неуспешен - "Съжалявам колега, имаш някакъв по-сериозен проблем, приятна вечер!"BTW на найлоновата опаковка на моите кабели пише 500 ампера!! а като ги гледам са не повече от 12 квадрата. И златни да бяха, пак нямаше да поемат толкова. За кво говориме. Абе то вярно - най-добре човек да си купи 3х6 квадрата кабел, метъра е 4 лева, за 4 метра = 16 лева, и щипките няколко лева - за 30-на лева ще си направиш качествени кабели, ще знаеш че 200 ампера са ти гарантирани и няма да се притесняваш.

                      Коментар


                        #56
                        Ето това е,ilkor е дал точното обяснение,защо се закача минуса някъде по корпуса на двигателя.И на мен ми бяха казвали така да правя,но с тази тема се замислих какъв е смисъла.Точно това е,както вече споменахте при първоначалното зареждане от алтернатора на разреденият акумулатор,протича голям ток,което може да предизвика кипене на електролита,при това се отделя газ(незнам точно какъв),който е взривоопасен.Заради това в акумулаторните помещения пушенето е забранено.При паленето,с даване на ток чрез кабели,са дали тази схема защото при разкачането на кабелите може да се получи искра и съответно взрив на този газ(по-скоро възпламеняване),което поради това че сме на открито едва ли ще се случи,но е по-добре да сме презастраховани отколкото да пострадаме.Поради това са прави и колегите които казаха,че се закача първо кабелът между двата плюса и после кабела между минус и маса,а разкачането е в обратен ред,заради избягването на искра в близост до бурно зареждащият се акумулатор.Пак научих нещо ново,по-скоро си го обясних защо е така.

                        Коментар


                          #57
                          газът който се отделя е от разлагаща се вода на водород и кислород, които по отделно като са, им е достатъчна искра (температура около 500 градуса) за да протече химичната реакция м/у тях и да се образува нова вода, а това става чрез взрив. По Брейниак даваха такъв един експериментатор - напълниха балон с водород и кислород 2:1, и му поднесоха запалка. Балонът се взриви но не много мощно, а после имаше някакви капчици вода.

                          Коментар


                            #58
                            И както снощи обещах: Отговорът на колегата е: "Масата на източника - кабелът на аку-ра, ако това в часност е невъзможно, тогава се допуска връзка през корпус. А предложената схема мога да я приема само от гледна точка на техническа безопасност, въпреки че то да не е бомба да гърми :D
                            FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                            Коментар


                              #59
                              Днес дадох ток на култовия автомобил голф двойка! Значи запалих мойта поработи 10 минути, свързахме кабелите - мойте на акумулатора, другия край - плюса на акумулатора, а минус - на едно ухо на корпуса на двигателя, изгасих мойта, и голфа запали от четвърт, оставихме кабелите малко закачени, да ми върнат нещо все пак, и откачихме, после мойта запали от 2 оборота. Както винаги де...Няколко колеги ме гледаха като желета в телесница, защото съм изгасил мойта, а те били чували че трябва да ..... не знам си какво....Е , правилно ли го запалихме голфа, или пак нещо не съм разбрал?

                              Коментар


                                #60
                                Ами... Всичко е ОК когато завърши добре Явно е правилно.Между другото... Онзи ден моя приключи курса.Бях забравил лампата на плафона сутринта и след работа - мъц. Кабели - найн.Колегата извади кабели, които ми харесаха - дебели, красиви, дълги...От ОМВ.Закачихме ги на аку-то ми - оборотите на волвото веднага с една идея надолу.Явно бая го бях разредил и доста от неговия ток тръгна към мен.Поне се сетих за темата, викам му айде експеримент.Откачих масата - оборотите се вдигнаха.Закачих масата на мотора ми - оборотите пак долу.Пак дърпам ток като като мангал от обществен рекордоман Та мисълта ми е - исти х.й каде го закачам - слабия аку си дърпа ток от всякъде.Естествено запалих.Пича не щя да гаси - не трябвало.Викам му ОК, аз бих изгасил.Днес ми се жалва - волвото в бокса Разправям му "Ми казах ти аз..."Той се хили - "Не бе, счупих нещо по окачването"
                                I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                                Коментар

                                Working...
                                X