Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с ел. инсталацията - моментно окъсяване

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с ел. инсталацията - моментно окъсяване

    Значи, колата прави следния номер: паля нормално, тръгвам, и всичко започва да свети по-слабо (фарове, вътр. светлини по таблото, мигачи, чистачките пък едвам кретат горките). Следващото палене пак така, и след това вече никакво палене. акумулатора беше дал фира, паднал до край (10.7волта без товар). Свалям го снощи, зареждам цяла нощ, сутринта гледам - ужким всичко е ок. 13.6волта без товар, зарядното показва заряден ток 0А, бе зареден акумулатор. Слагам го на колата, паля, всичко е 6. Обаче по дупките, на някоя по-голяма за момент пак се окъсяваше и всичко почти умираше, както описах по горе, но за момент. След дупката се оправя, на следващата по-сериозна дупка отново така... загасих колата като всичко беше ОК, без окъсяване (дано да ме дочака довечера да си я прибера). Аз бях решил, че акумулатора е заминал, защото снощи като го откачих, и оставих колата само на алтернатор (работеща), за момент се оправи положението, като го закачих пак всичко падна, на следващото откачане пак се оправи но този път угасна, та си помислих че акумулатора нещо окъсява - някоя от клетките се е окъсила и от там голямата консумация, обаче сутринта след зареждането акумулатора си беше ок. Мерих алтернатора какво напрежение подава - 14.3 (колкото е по книжка за динамо марели). Какво да правя? Някакви идеи или насоки?
    "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
    Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
    Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

    #2
    Ходи някой акумолаторджия да ти премери силата на тока (А) с товарна шина. Като ти чета поста, единствено се сещам за акумолатор !!!И другото което е никога не оставяй колата да работи без акумолатор.Явно някоя клетка окъсява от време на време. Имах случай с един такъв акумулатор в гаранция.(естествено, че не ми признаха гаранцията) - казаха ми неправилна използване Виж, дали можеш да вземеш акумулатора на някой приятел или комшия за 1 ден .Но най-сигурния вариант е с товарна шина.
    Всяко едно Уно Tурбо си мечтае като порасне да стане Делта Интеграле :D
    IHI,Mitsubishi,KKK,Garrett,Holset,Turbonetic's
    1.Uno 1.3 turbo FORZA ITALIA
    2.Audi B4 1.6 (ежедневка)

    Коментар


      #3
      прегледай си всички кабели- дебелия от алтерн. да е стегнат, малкия също, клемите по акумулатора, масите. всичко пръскаш със спрейче, не че кой знае колко помага/за вд говоря/, но за ден два оправя контакта обикновенно. разбира се и акумулатора провери както ти казаха по-горе. за мен проблема е по кабелите, но да видим....
      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
      Fiat Bravo'97 1,6 16v
      Fiat Tempra'91 1,6 mono

      Коментар


        #4
        ами и аз си мислех за акумулатора, ама след зареждането и паленето, почвам да се съмнявам. но ще проверя - първо него, че е най-лесно, после алтернатора (кабелите съм ги преглеждал няколко пъти по други причини, ок са, поне видимо). Благодаря. Като го оправя ще пиша какво и е било на каручката, че като порових из старите теми, оказа се че и други са като мен.
        "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
        Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
        Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

        Коментар


          #5
          Провери си ремъка на алтернатора.

          Коментар


            #6
            Тъй, след снощната инспекция открих причинителя на "окъсяването" - моята немърливост. недобре стегнат + на клемата на акумулатора, от там недобър контакт и прекъсване. Това принципно не би трябвало да прави проблем при изправен алтернатор. Но при проверка (на запалена кола махам клемите на акумулатора) се оказа, че точно това е проблема и всичко стана както преди - всичко започна да "свети" много слабо. Сложих клемите, затегнах ги хубаво, и видимо се оправи положението. След измерване на напрежението се оказа, че алтернатора вече подава 11.5V, а не 14.3 както трябва. така че проблема засега е локализиран - алтернатора (диоди или реле-ограничител), като ще видя и ремъка, който между другото свиреше понякога (нов е, явно не е добре натегнат).
            "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
            Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
            Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

            Коментар


              #7
              Оправено е всичко (надявам се) Проблема с алтернатора беше счупена четка, от там подмяна на реле-регулатора (16лв. неоригинален, някакъв английски, в T&N беше 19, най-вероятно италиански, ама човека се оказа че го е продал, така че взех другия), почистване на контактите (абе.. на това нещо масата му е корпуса, и единствено там контактува, няма кабел с обувка за по-сигурно.. егати), малко пилене до чист алуминий за по-добър контакт с двигателя, подмяна на едната клема на акумулатора и вече си имам 14.35V на 3000 оборота върху клемите на акумулатора, както и никакви проблеми засега с лоша маса, прекъсващ "+" и подобни неприятности Благодаря за насоките на колегите, които ми писаха
              "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
              Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
              Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

              Коментар

              Working...
              X