Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Лъжат ли уредите за температурата...проблема решен!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Лъжат ли уредите за температурата...проблема решен!

    Нека всеки който се е сблъсквал с това да сподели, конкретно колегите с Темпра, Типо, Ланчиа с мотор 1,8-2,0 да кажат какви температури им поддържат колите?Колеги имате ли наблюдения дали показанията ви са неточни.С колко градуса (+/-5,10 градуса)!При мен датчика за уреда е на главата между 2-3 цилиндър, четох за инертността тоест разлика в показанието на таблото и температурата на охл.течност.Лятото съм забивал термометър в казанчето и при температура 95 по табло в казанчето бе около 90!!!Тоя опит дали е достоверен който съм направил!Колата сега градско работи в диапазон 85-95 но ако е между 90-95 и я издуя на някой права или на място се вижда как стрелката плавно слиза от 90-95 в диапазон 85-95градуса!Извън градско малко под 90(в зависимост от трафика стига и 95).Още не съм стигнал до масите на рога, дали те са причина за неточността на уледа или показанията са ми норални?Благодаря предварително на всеки споделил
    now. BMW E39 523i '98 170hp
    ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
    ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

    #2
    ами зависи кои температури искаш да сравниш- ако сравняваш температурата на водата веднага след излизането от двигателя ще е по висока отколкото веднага след радиатора като се е охладила. моята темпра 1.6 работеше градско на 90 и много много рядко пускаше перка дори в големи задръствания, извънградско около 80-85 държеше
    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
    Fiat Bravo'97 1,6 16v
    Fiat Tempra'91 1,6 mono

    Коментар


      #3
      Съгласен съм с теб, просто питах да добия представа какви температури държат конкретно посочените по-горе автомобили
      now. BMW E39 523i '98 170hp
      ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
      ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

      Коментар


        #4
        моята държи 80-85гр. извънградско. в града е 90 някъде, като от време на време пуска перка (сега в студа по-рядко, защото ползвам парното). това при изправен термостат и прибора на таблото (не съм гледал с термометър). На мен датчика също ми е на двигателя (пак като при теб - между 3-ти и 4-ти цилиндър)
        "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
        Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
        Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

        Коментар


          #5
          Мареа 1.8 - показание средата на скалата, реална температура 92°С. Алфа 146 1.6TS - показание на уреда 70°C, реална температура 83°С.
          Fiat Marea 1.8i 16V
          Fiat Tipo 1.4i 8V
          Fiat Punto 1.6i 8V
          www.italauto-bg.net/forum/

          Коментар


            #6
            На по-старите коли вкл. и браво стрелката показва относително вярно, в смисъл няма филтрации и може да се направи аналог между топло и студено, но за абс. отчитане не може да става и дума. По-новите коли с CAN са още по-зле, там в софтуера е заложен хистерезис на повечето стрелки от този тип и да речем между 70 и 100 градуса стрелката стои в средно положение (за спокойствие на водача). Ако излезе от този range тогава почва да показва вярно и евентуално да се задействат лампи и т.н.Филтрацията е различна при повечето модели и обикновено се задава с епром параметри.

            Коментар


              #7
              Колега maiden твоето Типо какви температурни диапазони поддържа, или не мърда от средата 90?
              now. BMW E39 523i '98 170hp
              ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
              ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

              Коментар


                #8
                При мен е разграфено и поддържа между 80 и 95 градуса в зависимост лято, зима, тормоз, по инерция, светофари и т.н.Това е абс. нормално. Термостата е нов BEHR. Всички коли имат вариация на температурата, просто някои имат филтрация на показанието. Ако се върже VISA се вижда истината

                Коментар


                  #9
                  Благодаря за отговора
                  now. BMW E39 523i '98 170hp
                  ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
                  ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

                  Коментар


                    #10
                    Моята темпра извънградско поддържа 80-90 градуса. А градско понякога достига за малко и 100 градуса, но само в софийските задръствания А иначе ми е показвало грешно при това нееднократно, заради лош контакт на масата. Но все пак аз съм с дигитално табло
                    "Obviously you don't know, who are you fucking with!" /Blade/

                    Fiat Tempra 1.9 TDs
                    Subaru Legacy 2.0i

                    Коментар


                      #11
                      Въпросните маси ги намерих, както обясниха някой колеги от форума но като се постопли ще ги барам.....сега студенууууу
                      now. BMW E39 523i '98 170hp
                      ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
                      ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

                      Коментар


                        #12
                        maiden написа:
                        При мен е разграфено и поддържа между 80 и 95 градуса в зависимост лято, зима, тормоз, по инерция, светофари и т.н.Това е абс. нормално. Термостата е нов BEHR. Всички коли имат вариация на температурата, просто някои имат филтрация на показанието. Ако се върже VISA се вижда истината
                        Поткрепям това мнение. Най-накрая чух нещо различно от "цепене средата на скалата".
                        FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                        Коментар


                          #13
                          Да и аз съм решил да сравня показанията на уреда с тези от Визата за да видя в какви граници варира температурата преди да се премести стрелката. Ама като се постопли, че в гаража студ и не ми се работи. Иначе с новият термостат вече 3-ти месец си стои по средата, независимо градско, извънградско. Най-ниската външна температура, при която съм я карал е -18 градуса по Целзий. Пак си стоеше по средата. Пали без проблеми след 12 часов престой при тази температура, държи си стабилни обороти, не се и замисля дали да запали, просто си пали както винаги с едно завъртане.
                          Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                          Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                          Коментар


                            #14
                            Колеги забелязвам, че стрелката та температурата стига 95 и явно момента в който отвори термостата температурата спада!Тук малко не му разбирам и не знам нормално ли е да стига до 95 и тогава да започне да отваря термостата и да падне малко под 90!Колата и е сменяна водна помпа после радиатор и е обезвъздушена според майстора от пробката на радиатора в десния горен край.Карах известно време долях много малко около 100 мл!Парното ми е убиец маркучите не се втърдяват, изключвам масите да праввят номера!Дали термостата отваря по късно или не отваря напълно!Тая сутрин дойдох на работа с нея и през повечето време държеше 90-95 градуса!По показание на таблото горния маркуч затопля между 85-90 на място а в движение все едно отваря към 95 съдейки по спада на температурата!Възможноли е в главата да има въздух и да лъже датчика?Дай те идеи да сменям термостат или да се мъча да я обезвъздуша като отворя казанчето, че тея движения на температурата не ме кефят
                            now. BMW E39 523i '98 170hp
                            ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
                            ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

                            Коментар


                              #15
                              Това е поста ми от една друга тема преди време:Тая вечер се убедих, че таблото не показва реално!Както писах в предишния пост стария термостат работи перфектно и като вариант за проблем го смених с нов уви показанията същите и с новия.По показание на таблото от 100 градуса слязох и гепах маркуча тъкмо бе започнал да затопля..не се връзва на тея показания късни да затопля.На празен ход стрелката ми скача с деление напред назад и това става мигновенно и не винаги.Давам на габарити и хоп още някой градус отгоре като я изпъна няма и за 50 м пада с 10 градуса нищо друго не остана освен кабели и жици да са проблемаМалко време да остане и ги почвам тях и ще пиша за резултата!А ето и резултата от днес.Почистих въпросните маси където се налагаше смених и обувките поразкарах колата и резултата е нулевПоказанията са такива каквито бяха и преди....б**и смених кво ли не, датчик термостат, оправих масите и нищо,направо не знам какво да бутам да правя и къде да търся проблема!Давайте съвети колеги какви може да са причините за тези аномалии!Какво да гледам нещо като маси вътре в купето ли, уреда ли ми се е побъркал има разлика с около 10 градуса показание и момента в който отваря термостата 100 на табло 88 отваря термостата и маркуча затопля!Вече се отчаях да диря проблема, че и за капак брат ми скъса ремък на Дедрататцтцтцтцтц
                              now. BMW E39 523i '98 170hp
                              ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
                              ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

                              Коментар

                              Working...
                              X