От няколко дена забелязах че като запаля и отвън се чува един стържещ свук от към предницата, та се позаслушах и така по моя преценка мисля че е лагер на алтернатора, защото като че ли оттам идва стърженето ,не от двигателя. Мислех да го отложа тоя лагер ,ама като с епоразрових из темите във форума, стигнах до заключението че е хубаво да се смени възможно най -скоро да не скапе целия генератор. Искам аз да си купя лагерите и само да занеса да ми ги смянят, даите някакви идеи за някоя добра марка лагери и някой по евтин сервиз. Имам огромното желание сам да си ги сменя , но нямам канал и доколко гледам темата за свалянето на алтернатоа не е чак толкова лесна процедурата. Обадих се на тия D&N сервиза в младост ама ми искат 60-70 лв само за труда По принцип за такъв труд повече от 30-40 лв не би трябвало да е ?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Съвети за лагер
Collapse
X
-
аз съм сменял лагери на алтернатори. сваляш алтернатора и с ноемра на лагера отиваш в МАГАЗИН ЗА ЛАГЕРИ, а не в авточасти. в авточастите е 4-5 пъти по скъп същия лагер. аз знам магазин на ботев за лагери. скф. иначе ако алтернатора е същия като на темпрата мога да ти кажа номерата им, но дали са еднакви не знам. между другото вмз хич не са лоши също. цената на 2-та лагера не бива да е повече от 7-8 лв. обикновенно се износва предния. аз лично подозирам, че ти е ролка, на алтернатор бавно заминава по принцип. откачи ремъка на алтернатора и локализаирай дали е оттам. ако е от самия алт-тор го сменяй, че става много лоша поразия като блокира те оставя на пътя, че всичко е вързано там и нямаш ни хидравлика ни водна помпа. динамото не се сваля толкова трудно и без канал, дори мисля на канал е по трудноLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
-
Може и да си прав за ролките,но аз ги изключих да е от тях, понеже ги сменях миналата година и съм минал не повече от 10 000 км оттогава и затова предположих че е от него! Трудно е така да се определи дали наистина е от алтернатора ,мина ми идеята да го откача ремъка но пък незнам как точно става Май ще е наи- добре да я закарам в някой сервиз да я погледнат, да не стане по голяма беля.Brava 1.6 16V 96
Коментар
-
пакумба, алтернатора на темпрата ти трудно ли се разглобява? Уикенда ще го свалям за проверка (темата ми за ел. инсталацията, предполагам че там някъде окъсява), та си мисля да взема да сменя и лагерите, че от една година са за смяна (сега е позакърпено положението с повечко грес там, ама ми се иска да го оправя)? някаква врътка има ли при разглабянето, или просто отвивам винтчетата и после по обратния ред? скоба за махане на лагери имам, обаче после как да сложа новия, с чук ли (върху трупче, да не се разбие) ?"За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
-
алтернатора се маха от подкалника- не е трудно. малко е наврян големия болт, този дългия, но аз съм го махал на улицата, така че няма да имаш проблем. помня, че после обърнах болта и много по -лесно вече се слагаше и махаше. иначе алтернатора е на 3 дълги шпилки и се раделя на 2 като ги развиеш- с ключе 10. лагерите се набиват С ДЪРВЕНО ТРУПЧЕ, върху какво ще сложиш корпуса не знам, но като ги набиваш през трупче, иначе ще го преебеш. набива се с леки почуквания, без зор. почисти леглото преди да сложиш новия. задния лагер обикновенно е здрав, то е много хубаво да го смениш и него, но се вади много трудно, ако успееш го смени де. вземи си истински лагери, ако не си убеден в качеството търси на вмз сопот- добри са. можеш в една паничка на печката да стопиш малко грес и да оставиш лагера в нея, че обикновенно нарочно не ги пълнят с грес. това ако е метален прахоуловителя на лагера, акое гума недей финикс имаше една тема със снимки как се маха алтернатора. няма да имаш проблем с разглобяване и сглобяванеLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Re: Съвети за лагер
danzkix написа:От няколко дена забелязах че като запаля и отвън се чува един стържещ свук от към предницата, та се позаслушах и така по моя преценка мисля че е лагер на алтернатора, защото като че ли оттам идва стърженето ,не от двигателя. Мислех да го отложа тоя лагер ,ама като с епоразрових из темите във форума, стигнах до заключението че е хубаво да се смени възможно най -скоро да не скапе целия генератор. Искам аз да си купя лагерите и само да занеса да ми ги смянят, даите някакви идеи за някоя добра марка лагери и някой по евтин сервиз. Имам огромното желание сам да си ги сменя , но нямам канал и доколко гледам темата за свалянето на алтернатоа не е чак толкова лесна процедурата. Обадих се на тия D&N сервиза в младост ама ми искат 60-70 лв само за труда По принцип за такъв труд повече от 30-40 лв не би трябвало да е ?Octavia RS
Evo 10-служебната играчка.
Коментар
-
На някой алтернатори лагерите при шайбата се водят така наречената тежка серия и не са по 3-4 лв. ,а 25 горе долу.Иначе задния си е обикновен от 4 лв.При алтернаторите на двигателите 1,8 и 1,9 ТД 100 мисля са по този начин защото шайбата се застопорява с вътрешната гривна на лагера посредством стягане т.е няма шпонково или някакво друго съединение.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
pakumba написа:някой да знае номерата на лагерите на алтернатора на 1.6 16вBrava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.
Коментар
-
Kimi_Raikonen написа:pakumba написа:някой да знае номерата на лагерите на алтернатора на 1.6 16вLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар