Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Сериозен проблем с Бравото МОЛЯ ПОМАГАЙТЕ СПЕШНО Е !!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Хора .. Значи свалих свещите .. почистих ги даже ги смених.. с гореща вода лисках на задного гарне и от долу.. Никакъв признък да запали !! Моля помагайте .. като върта да запаля .. отпред мерише на бензин значи би трябвало бензиновата помпа да е в ред ? несъм проверил стига ли ток до свещите... довечера ще проверим... !Дайте някакви други причини откакво може да е .... дееба..

    Коментар


      #17
      Има ли варянт да е от стъпковия мотор ... и какъв е той защото много ме съмнява че е от него .. И колко парички струва... ?

      Коментар


        #18
        Бобината дали работи? Нямаш ли някой приятел с Брадва да пробваш с неговата набързо?
        Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

        Коментар


          #19
          Ами не нямам .. Но ще ви кажа нещо .. значи ..Като подам на контакт и от стъпковия мотор се чува едно рочене сякаш иска да се помръдне нанякаде но немърда изобщо ..затова питам има ли варянт да не пали от него Защото доколкото мисля .. той играе роля на смукач... ?Нормално ли е да се чува това ручене и да не помръдва.. ?

          Коментар


            #20
            http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...start=15Виж колега аз през какво минах и какво се оказа накраяБлокирал стъпков мотор(МПХ) и от...главоболия и мерене на всичко по колатаПрочети цялата тема да видиш какво е правено по колата!Какви съмнения имах, какво сме мерили и какво излезеУспех
            now. BMW E39 523i '98 170hp
            ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
            ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

            Коментар


              #21
              Много благодаря за това . И аз съм се насочил че там е проблема Но това което съм написал по горе признак ли е за този проблем който си имал ти ?

              Коментар


                #22
                Стъпковия мотор трябва да си цъка!Като дадеш на контак излез навън при мотора и се заслушай дали моторчето цъка(има импулси)ако не цъка значи не работи(блокирало от мръсотия дано е това при мен бе така), ако съдя по мойто преживяване.Моя при подаване на контак не издаваше никакъв звук от там извода е че не работи(блокирал)!Махнах го сложих старото моторче!Заслушай се дали има цъкане от към моторчето!!!п.с. Като си махал свещите мокри ли бяха?
                now. BMW E39 523i '98 170hp
                ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
                ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

                Коментар


                  #23
                  Да мокри бяха...А като дам на контакт стъпковия мотор не цъка на импулси а направо жужи постоянно .... и стои на едно място.. ???

                  Коментар


                    #24
                    Стъпковият мотор има 4 крачета. Две от тях са за да подават информация кога си пуснал газта, а другите две (долните две) са за самият електродвигател. Много лесно можеш да го пробваш като подадеш напрежение на тези две крачета и в зависимост от посоката + - или - + буталцето на моторчето ще се задвижи съответно напред или назад.Това, което прави моторчето е да отваря дроселовата клапа достатъчно в зависимост от температурата на мотора за да запали и работи мотора. Това можеш и ти да го направиш "ръчно" като преди да палиш задържиш леко натиснат педала на газта и без да го пускаш палиш. Например при температура на мотора около 60 градуса МПХ отваря дроселовата клапа на 7 градуса, което е зададено в паметта на ЕКУ-то, при каква температура на колко градуса трябва да отвори за да запали. Това се вижда с Визата като пуснеш да гледаш параметрите в реално време.Друга възможна причина за непаленето е повреда в датчика за оборотите, но за мен е малко вероятно щом казваш, че свещите са мокри, но е желателно да го проверите. Намира се долу в ляво при ремъчната шайба на коляновият вал.
                    Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                    Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                    Коментар


                      #25
                      И при мен бяха мокри свещите!Дори ги смених с нови и резултата беше същия...също се мокрят!Не знам обаче дали има разлика в шума който издава стъпковия мотор при теб и мен!При теб моторчето и при мен са различни!Така както ми казваш, че стои на едно място значи си го отварял или греша!?Ако е така то той е блокирал!Единия вариант е с почистване на ултразвук!Трябва някой да я погледне, някой запознат с марката!!!Така само да пишем и гадаем Пък и доста колеги има с Браво, Брава да помагат!
                      now. BMW E39 523i '98 170hp
                      ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
                      ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

                      Коментар


                        #26
                        Току що се пребирам значи до тук .. :смених свещите , бензин има , тапата отдолу съм я отворил да има продухване..Сега пробвах дали стига ток до свещите светка супер яко !!Стъпковия мотор несъм го свалял несъм правил нищо като дам на контакт от него се чува едно жужене постоянно и не помръдва.. и стои на положение .. отворена малко дроселна клапа мисля !Вадих маркуча дето влиза в инжекцията до някаде и от щуцерчето пръсна бензин !Какво може да е... Искам да попитам .. ако Температурния дачик има проблем и задава някаква невероятна температура .. то стъпковия мотор ще дава грешка и ще се мъчи да се настрой и ще жужи постоянно без да се мести ?? или греша но моя жужи постоянно и несе мести никаде...И ако това дето питам има връзка то ако има проблем в Темп датчик ще светка ли на таблото лампата за грешка ... защото мойта не свети !!Отчаях се ...Моля помагайте

                        Коментар


                          #27
                          Абре тва мотор4е от кои е? от тези дето чисто механично натискат дросела и подават газ вместо тебе или от другите дет буталцето не им се вижда и трябва да го свалиш за да го видиш. Като съдя по това което си писал, че ручи но не мърда предполагам че е от първи вид. Да предположим че е заседнало в някво положение, това можеш да разбереш като погледнеш самата планкяа за газта(която натиска мотора) и която е вързана към жилото на газта дали е в нормалното си прибрано положение или мотора я натиснал и е подал много газ. За да не може да запали тоя мотор трябва да я натиснал до краи че чак колата да се дави, ако е така демонтираи го и опитаи да запалиш с съвсем малко газ. Ако всичко е наред ще запалиш но няма да можеш да държиш обороти. А за самото моторче има вариант то да направи тази беля да се отвори толкова че чак оста на буталцето да изкочи от червяка и после да неможе да я върне, незнам на какво се дължи но се е случвало до сега 2 пъти на 2 коли. Това може да е едната причина да е подало мнго газ и да щрака и да неще да се върне. Щом ти е в ръцете свалено лесно ще го върнеш в нормалното му състояние монтираш и си патрон. Но преди да направиш всичката тая щуротия вземи си провери дали имаш ток по свещите че маи накрая тока ша се окаже проблем.
                          Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                          Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
                          Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

                          Коментар


                            #28
                            Човек написъл съм че съм проверил свещите фърля искра та ще те пребие !!А моторчето несе е отворило до край поне колкото мога да преценя но въпроса ми е дали това е нормално да жужи без да спира и да стои на 1 място като дам на контакт !?И това дето написах по горе за темп датчик дали е възможно ..

                            Коментар


                              #29
                              vrexcellent написа:
                              ...Вадих маркуча дето влиза в инжекцията до някаде и от щуцерчето пръсна бензин !Какво може да е...
                              Остави на мира тия стъпкови моторетки и датчици- те само регулират.Това че стига бензин до моно инжекцията- не е сигурно че минава и през дюзата към двигателя.Тая дюза се управлява с електрически импулси, които импулси, ако ги няма- няма и да потече бензин под нея, а именно този бензин попада в цилиндъра.Има някои аларми заводски прекъсват именно тези кабели и няма ток, няма и бензин в двигателя, а до моното стига бензин под налягане.Свали всички пластмасорий над моноинжекцията, които ти пречат да виждаш дюзичката и гледай, докато някой върти на стартер- дали пръска отдолу като дезодорант.
                              Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

                              Коментар


                                #30
                                Температурният датчик можеш лесно да го елиминираш като проблем. Просто му откачаш буксата и тогава пробваш да палиш. Имай в предвид, че при това положение лампата на таблото с дюзата НЯМА да угасне, заради изключеният датчик. Колата пали без проблеми при липсата на този датчик, като влиза в авариен режим и предполагам подава повече гориво, пробвал съм даже два дена я карах така докато Христо ми прати нов от Ямбол. Писал съм ти и как да провериш дали се движи моторчето за празен ход.
                                Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                                Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                                Коментар

                                Working...
                                X