pepo написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Как да се провери дали алтернаторът работи нормално?
Collapse
X
-
-
От известно време забелязвам много леко колебание в оборотите на ДВГ , в рамките на 30-40-50 оборота, на цикъл от около 4-5 секунди, комбинирано с леко усилване и намаляване на светлинката на електронното дисплейче на таблото.PUNTO 1,2 8V 2001
Коментар
-
pepo написа:KIMI през нощта процеси протичат в минимални количества. И колкото по-студено, толкова по минимални. Истински процес протича като се вържеш на зарядното. А истински зареден акумулатор имаш като го заредиш в продължение на 10 часа със заряден ток равен на една десета от капацитета му. Или: 55 амперчаса - 10 часа с 5,5 ампера. Айде сега сметни за един ден два пъти по 15-тина минути с ток около 4,6 ампера, защото толкова е горе-долу от алтернатора без други консуматори и ще си обясниш недозареждането. А забравих - не е само зареждане, има и разреждане при паленето. Тия свещи са ламя. Това е шок за акумулатора. И него трябва да прибавиш в сметката. Явно пулсирането на оборотите се дължи на тези свещи. Обаче ако това е нормално, ще го пише някъде. Никой не написа, че е прочел нещо подобно. Не вярвам ЕКУ-то да е толкова тъпо, че да ръчка някоя свещ на всеки 5 сек.СЛЕДОВАТЕЛНО има проблемче. И то е някъде в: акумулатор, генератор, 6 бр. диоди, стабилизатор на напрежение и кабелите и връзките между тях. Истината е някъде там!
Коментар
-
pepo написа:Или да питаме някой с такива свещи, как се държат оборотите.
Коментар
-
Днес мерих с токови клещи. 850 оборота, без допълнителни консуматори - 8,5А. С включени габарити - 10,5А. С включени къси - 19,5А. Напрежението през цялото време беше 14V. Извикаха ме и не можах да довърша, но ще меря и с всичко включено - дълги, парното на мах и задната за мъгла. Сега да ти кажа за окото на акумулатора. Представлява една призма, като пирамида обърната с върха надолу. Под върха има едно топче, което плува в електролита. Когато електролита е с намалена гъстота топчето потъва, отдалечава се от върха на призмата и зеленото изчезва. Гъстотата на електролита е показател за състоянието на акумулатора. Нормално е 1,28. На акумулаторите с отвори на всяка клетка, може да се познае коя е прекъснала, като покаже 1,24 - лошо. При зареждане гъстотата се повишава.PUNTO 1,2 8V 2001
Коментар
-
pepo написа:Днес мерих с токови клещи. 850 оборота, без допълнителни консуматори - 8,5А. С включени габарити - 10,5А. С включени къси - 19,5А. Напрежението през цялото време беше 14V. Извикаха ме и не можах да довърша, но ще меря и с всичко включено - дълги, парното на мах и задната за мъгла. Сега да ти кажа за окото на акумулатора. Представлява една призма, като пирамида обърната с върха надолу. Под върха има едно топче, което плува в електролита. Когато електролита е с намалена гъстота топчето потъва, отдалечава се от върха на призмата и зеленото изчезва. Гъстотата на електролита е показател за състоянието на акумулатора. Нормално е 1,28. На акумулаторите с отвори на всяка клетка, може да се познае коя е прекъснала, като покаже 1,24 - лошо. При зареждане гъстотата се повишава.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар