Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как да се провери дали алтернаторът работи нормално?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    pepo написа:
    Не вярвам ЕКУ-то да е толкова тъпо, че да ръчка някоя свещ на всеки 5 сек.
    Понеже не вярваш, сега отивам да го намеря и да постна текста тук в тази тема. Няма да си измислям, знам какво съм прочел за тези свещи, четох го стотици пъти докато ги подкарам ред.: Ето, мисля че този текст слага край на всички спорове, ако има такива. Цикъла се оказва 10 секунди, а не 4-5, праговото напрежение не е 13.2, а 12.8 волта. Уж съм го чел толкова пъти.... кво съм чел.... да го бях прочел още веднъж преди да връщам темата Това доказва и какъв боклук е мултицетът ми - когато ЕКУ отчита 12.8, той показва някъде около 13.2 китайска ра’ута.Текста подчертан в червено гласи: "Ако напрежението е над 12.8 , свещите се включват, падне ли под тази стойност - една, две или и трите свещи постепенно се спират. Тази стойност се проверява на всеки 10 секунди с цел акумулираната енергия да бъде постоянно под контрол, така че да не падне акумулатора."
    Прикачени файлове

    Коментар


      #32
      От известно време забелязвам много леко колебание в оборотите на ДВГ , в рамките на 30-40-50 оборота, на цикъл от около 4-5 секунди, комбинирано с леко усилване и намаляване на светлинката на електронното дисплейче на таблото.
      Не се стягай. Нали разсъждаваме. Както си написал, оборотите танцуват от известно време. Предполагам, че преди това не е било така. значи нещо се е случило. И трябва да бъде открито. Най лесната проба е да вземеш едно зарядно и да включиш акумулатора вечерта. Сутринта го слагаш и гледаш. Ако се е оправило - съм прав за недозареждането. Ако не - значи го е правило и преди, но не си го забелязал. Или да питаме някой с такива свещи, как се държат оборотите.
      PUNTO 1,2 8V 2001

      Коментар


        #33
        pepo написа:
        KIMI през нощта процеси протичат в минимални количества. И колкото по-студено, толкова по минимални. Истински процес протича като се вържеш на зарядното. А истински зареден акумулатор имаш като го заредиш в продължение на 10 часа със заряден ток равен на една десета от капацитета му. Или: 55 амперчаса - 10 часа с 5,5 ампера. Айде сега сметни за един ден два пъти по 15-тина минути с ток около 4,6 ампера, защото толкова е горе-долу от алтернатора без други консуматори и ще си обясниш недозареждането. А забравих - не е само зареждане, има и разреждане при паленето. Тия свещи са ламя. Това е шок за акумулатора. И него трябва да прибавиш в сметката. Явно пулсирането на оборотите се дължи на тези свещи. Обаче ако това е нормално, ще го пише някъде. Никой не написа, че е прочел нещо подобно. Не вярвам ЕКУ-то да е толкова тъпо, че да ръчка някоя свещ на всеки 5 сек.СЛЕДОВАТЕЛНО има проблемче. И то е някъде в: акумулатор, генератор, 6 бр. диоди, стабилизатор на напрежение и кабелите и връзките между тях. Истината е някъде там!
        Колеги,не се притеснявайте.Точно така трябва да бъде.ЕКУ-то е тъпо както го програмираш.Нищо не му пречи да си ръга както го заложиш в софтуера.На Рено от времето на 19 още и до днес Меган и Лагуна свещите са свързани две по две с отделни релета и след стартиране на двигат.започват да се превключват две по две с цикъл 2 сек в продължителност от 0,5 до 3 мин. според температурата на двигателя.Различните фирми прилагат различни методи за да се предоврати прекомерното натоварване на акумулатора.Японците пък прилагат други хватки,по различни от европейските.А зарядния ток на акумулатора не е 4,6 ампера в реално време а е най различен и никой не го контролира в зарядната система на колата.Той зависи единствено от състоянието на зареденост на акумулатора.След няколко последователни старта в първия момент на заработване на двигателя може да бъде и 10 амп.а след продължително патуване и продължителен заряд може да падне и на 1 ампер.Това е защото системата на зареждане на колата е при постоянно напрежение а не при постоянен ток.А вътрешното съпротивление на акумулатора е различно и зависи от неговата зареденост.Който е по навътре с електротехниката ще ме разбере.И не се притеснявайте всичко е нормално с пулсацията на свещите,тока и напрежението.

        Коментар


          #34
          pepo написа:
          Или да питаме някой с такива свещи, как се държат оборотите.
          Ако намериш такъв - ЕВАЛА!!! 2 месеца си писах сам в онази тема, колегите с такива двигатели се завираха да търсят нещо което го нямат, и едва преди 3 седмици един друг колега ми писа на лични че и той има такива свещи. Нито за миг не съм се стегнал, приятно ми е че взимаш участие и предлагаш варианти, нали затова сме тук. Но при положение че всичко е така както е описано в инструкциите, не знам защо не се съгласяваш и искаш да ме убедиш че имам недозареждане. Може и да не съм казвал, но ще повторя - окото на акумулатора откакто съм го взел винаги е било ярко-зелено, ако има проблем с недозареждане предполагам че щеше да потъмнее. Да повторим всичко накратко. Алтернатора е способен да произвежда 70 ампера при 1500 оборота. Обаче измерванията ги правя при 850, следователно той произвежда по-малко. Когато свещите рабоят, дърпат много ток, почти колкото произвежда алтерн. Обаче ако включа и късите, тези допълнителни 10 ампера консумация вече минават производството, и се налага да се дърпа резерв от акумулатора, но съвсем малко. В резултат напрежението му започва да пада бавно, но славно. В момента в който падне под 12.8 , ЕКУ на свещите изключва едната от тях, както е според горния текст. това е все едно да спра късите, и още малко - изключвам 17-18 амперов консуматор. Това веднага качва напрежението над 12.8 волта, защото алтернатора "смогва" . След 10 секунди - нова проверка на напрежение. Ако то отново е под 12.8, изключената свещ бива включена, а другите 2 - изключени, така остава да работи само 1 свещ. Ако и сега след 10 секунди не сме минали над 12.8, спират и трите. Да се върнем на първата проверка. Казахме че алтернатора вече смогва. След проверката напрежението е над 12.8 и изключената свещ бива включена. Сега алтернатора отново не смогва, напрежението отново спада, след 10 секунди свещта пак спира, и така - цикъл. Всичко това е докато светят късите, спра ли ги - трите свещи си греят непрестанно докато загреят колкото трябва.

          Коментар


            #35
            Днес мерих с токови клещи. 850 оборота, без допълнителни консуматори - 8,5А. С включени габарити - 10,5А. С включени къси - 19,5А. Напрежението през цялото време беше 14V. Извикаха ме и не можах да довърша, но ще меря и с всичко включено - дълги, парното на мах и задната за мъгла. Сега да ти кажа за окото на акумулатора. Представлява една призма, като пирамида обърната с върха надолу. Под върха има едно топче, което плува в електролита. Когато електролита е с намалена гъстота топчето потъва, отдалечава се от върха на призмата и зеленото изчезва. Гъстотата на електролита е показател за състоянието на акумулатора. Нормално е 1,28. На акумулаторите с отвори на всяка клетка, може да се познае коя е прекъснала, като покаже 1,24 - лошо. При зареждане гъстотата се повишава.
            PUNTO 1,2 8V 2001

            Коментар


              #36
              pepo написа:
              Днес мерих с токови клещи. 850 оборота, без допълнителни консуматори - 8,5А. С включени габарити - 10,5А. С включени къси - 19,5А. Напрежението през цялото време беше 14V. Извикаха ме и не можах да довърша, но ще меря и с всичко включено - дълги, парното на мах и задната за мъгла. Сега да ти кажа за окото на акумулатора. Представлява една призма, като пирамида обърната с върха надолу. Под върха има едно топче, което плува в електролита. Когато електролита е с намалена гъстота топчето потъва, отдалечава се от върха на призмата и зеленото изчезва. Гъстотата на електролита е показател за състоянието на акумулатора. Нормално е 1,28. На акумулаторите с отвори на всяка клетка, може да се познае коя е прекъснала, като покаже 1,24 - лошо. При зареждане гъстотата се повишава.
              Зеленото око дава информация за състоянието на една единствена клетка от шесте на даден акумулатор.За останалите 5-тъмна индия.

              Коментар

              Working...
              X