Става дума за фаровете на бронята (халогенни ли са, фарове за мъгла ли са, не ги знам...) на Фиат Мареа. Пробвал съм тези фарове в следните ситуации на пътя:- При мъгла през деня - и с тях, и без тях, все едно.- При гъста мъгла през нощта - влошават видимостта.- През нощта в ясно време - малко по-добре осветяват пространството непосредствено пред и малко в страни от колата, но пък те другите ми фарове са толкова силни, че подобрението е съвсем незначително.Въпросът ми е: кога се препоръчва използването на тези фарове, имат ли изобщо практическо приложение ?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Кога се използват фаровете на бронята ?
Collapse
X
-
Re: Кога се използват фаровете на бронята ?
snake написа:Става дума за фаровете на бронята (халогенни ли са, фарове за мъгла ли са, не ги знам...) на Фиат Мареа. Пробвал съм тези фарове в следните ситуации на пътя:- При мъгла през деня - и с тях, и без тях, все едно.- При гъста мъгла през нощта - влошават видимостта.- През нощта в ясно време - малко по-добре осветяват пространството непосредствено пред и малко в страни от колата, но пък те другите ми фарове са толкова силни, че подобрението е съвсем незначително.Въпросът ми е: кога се препоръчва използването на тези фарове, имат ли изобщо практическо приложение ?Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum
-
Ползват се в гъста мъгла, когато и късите (да не говорим за дългите) не вършат никаква работа, защото се отразяват в мъглата и те заслепяват. Тогава на габарити и фарове за мъгла се вижда 2-3метра повече. Някои ги ползват постоянно, не знам за гъзария ли или не им се занимава да си оправят основните фарове. Не виждали били без тях. Простотия, че и забранено от правилника.Когда мне становится скучно, я отправляю сообщение на случайный номер: "Я спрятал тело... Что дальше?"
Коментар
-
Въпросът ми е: кога се препоръчва използването на тези фарове, имат ли изобщо практическо приложение ?За мъгла са фароветте.Бравчо като е със слаби фарове и има значение в мъглата дали си с тях или без тях.Може твоите фарове да са много силни и затова да нямаш видим ефект от халогените.Тази кола нали наскоро я купи ?Колко вата са ти крушките?Питам защото някой хора слагат 100 ватови.За друго не се сещам . Иначе смисъл от халогените има иначе нямаше да ги слагат.
Коментар
-
Халогените на Мареа/Брава/Браво светят перфектно ако са регулирани. Това, че са в бронята не означава, че не могат да бъдат нагласяни да светят хубаво и/или лошо Моите си осветяват точно ниско долу пътя и в мъгла се вижда идеално (колкото може в мъгла да е идеално де )...Халогените по закон не само в БГ се включват при влошена видимост - дъжд, сняг, мъгла. В ясна нощ и/или през деня - са за гъзария и акт.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Ако позволите...Колегата jenshen73 е цитирал закона. В него освен това пише също че самостоятелното използване на тези светлини е забранено. М/у другото, задните светлини за мъгла се включват при намалена видимост под 50 метра, а не изобщо при намалена фаровете за мъгла за така конструирани, че да свият светлинния сноп по вертикалата и да го разширят хоризонтално, така това води до осветяване на широка част от платното на няколко метра от автомобила, които се виждат сравнително добре независимо колко е гъста мъглата (няма такава мъгла която да ти намали видимостта на по-малко от 10 метра!), с други думи - да пада повече светлина настрани, в/у линиите очертаващи платното.Съществува и един мит - светлините за мъгла да са жълти. Смятало се е, че при жълти светлини разсейването на светлинния сноп предизвикано от едни физични закони, заради които и небето е синьо, е много по-малко и на практика не съществува. То всъщност не съществува защото размерите на миниатюрните капчици мъгла са в пъти по-големи от дължината на вълната на всеки един цвят във видимия спектър. Затова е без абсолютно никакво значение дали светлините за мъгла са жълти, бели, розови, или зелено-синкави... Ако някой ви каже че вижда по-добре с жълти светлини - не му вярвайте - по-скоро така му е казал тате навремето, когато е била разпространена тази заблуда. Виждането по-добре с жълти е само в сравнение със сини светлини. Защото окото възприема и по-лесно фокусира жълтото отколкото синьото.Естествено, ако линията очертаваща платното е жълта, ще я видим по-добре ако я осветим с жълта светлина, отколкото с cool blue Да сте виждали скоро автомобил излизащ от завода да е с жълти светлини за мъгла? Ако трябваше специални светлини за мъгла, FIAT нямаше да направят фарове за мъгла с цокъл H1. Именно защото е H1, фаровете за мъгла произвеждат точно толкова светлина, колкото и късите фарове. Обаче защото я насочват по друг начин, затова изглежда че светят слабо. Също така нямат ограничител пред тях, както имат късите, затова паразитната светлина, която се води като "загубена" ходи накъдето си иска, особено нагоре, и води до проблясъци в очите на насрещно-движещите се коли при ясно време и ги заслепява. И колоегите са прави - добре регулираните фарове за мъгла вършат чудесна работа. В темата за регулиране пише как се регулират фарове за мъгла.snake, в българия е прието на предните фарове за мъгла да се казва "халогенни фарове" "халогенки" "тарикатки" "пичеловки" и кво ли още не, а правилното им име е "предни светлини за мъгла" Нормалните фарове са не по-малко халогенни от тези за мъгла. това е от мен по темата.
Коментар
-
Благодаря за отговорите, значи явно става дума за регулиране. Снощи в Пазарджик беше страшна мъгла, буквално на няколко метра всичко ставаше като бяла пелена. И все пак на 4-5 метра нещо горе-долу се виждаше (на къси естествено). Но щом включех фаровете за мъгла, се получаваше същия обратен ефект като при дългите светлини, тотална загуба на видимост.Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
snake написа:Благодаря за отговорите, значи явно става дума за регулиране. Снощи в Пазарджик беше страшна мъгла, буквално на няколко метра всичко ставаше като бяла пелена. И все пак на 4-5 метра нещо горе-долу се виждаше (на къси естествено). Но щом включех фаровете за мъгла, се получаваше същия обратен ефект като при дългите светлини, тотална загуба на видимост.Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum
Коментар
-
nanio написа:Да вметна нещо важно - фаровете за мъгла по закон се използват когато си на габарити, а не на къси или дълги.Fiat Idea 1.9 8V mJet 'Emotion'
Fiat Bravo 1.4 16V T-Jet 'Eleganza'
Fiat Punto 1.2 16V ELX 'Speedgear'
Fiat Uno 1.0 i.e S - "powered by FIRE 8V"
Търси се..
Коментар
-
nanio написа:Да вметна нещо важно - фаровете за мъгла по закон се използват когато си на габарити, а не на къси или дълги.Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар