Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Кога се използват фаровете на бронята ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Кога се използват фаровете на бронята ?

    Става дума за фаровете на бронята (халогенни ли са, фарове за мъгла ли са, не ги знам...) на Фиат Мареа. Пробвал съм тези фарове в следните ситуации на пътя:- При мъгла през деня - и с тях, и без тях, все едно.- При гъста мъгла през нощта - влошават видимостта.- През нощта в ясно време - малко по-добре осветяват пространството непосредствено пред и малко в страни от колата, но пък те другите ми фарове са толкова силни, че подобрението е съвсем незначително.Въпросът ми е: кога се препоръчва използването на тези фарове, имат ли изобщо практическо приложение ?
    Tonight's the night and it's going to happen again and again...

    #2
    Re: Кога се използват фаровете на бронята ?

    snake написа:
    Става дума за фаровете на бронята (халогенни ли са, фарове за мъгла ли са, не ги знам...) на Фиат Мареа. Пробвал съм тези фарове в следните ситуации на пътя:- При мъгла през деня - и с тях, и без тях, все едно.- При гъста мъгла през нощта - влошават видимостта.- През нощта в ясно време - малко по-добре осветяват пространството непосредствено пред и малко в страни от колата, но пък те другите ми фарове са толкова силни, че подобрението е съвсем незначително.Въпросът ми е: кога се препоръчва използването на тези фарове, имат ли изобщо практическо приложение ?
    Само при мъгла. Ако е за гъзарня, глобяват. Пусни търсачката за халогени и глоба да видиш за какво става дума.
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum

    Коментар


      #3
      Би трябвало при гъста мъгла, и основните фарове на къси, да светят под нивото на мъглата, и да осветяват пътя от по-ниско.Ако са замърсени или изкривени нанякъде, едва ли ще вършат работа.
      Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
      Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

      Коментар


        #4
        не са регулирани затова не ти осветяват хубаво иначе вършат хубава работа в мъглата

        Коментар


          #5
          Ползват се в гъста мъгла, когато и късите (да не говорим за дългите) не вършат никаква работа, защото се отразяват в мъглата и те заслепяват. Тогава на габарити и фарове за мъгла се вижда 2-3метра повече. Някои ги ползват постоянно, не знам за гъзария ли или не им се занимава да си оправят основните фарове. Не виждали били без тях. Простотия, че и забранено от правилника.
          Когда мне становится скучно, я отправляю сообщение на случайный номер: "Я спрятал тело... Что дальше?"

          Коментар


            #6
            Въпросът ми е: кога се препоръчва използването на тези фарове, имат ли изобщо практическо приложение ?За мъгла са фароветте.Бравчо като е със слаби фарове и има значение в мъглата дали си с тях или без тях.Може твоите фарове да са много силни и затова да нямаш видим ефект от халогените.Тази кола нали наскоро я купи ?Колко вата са ти крушките?Питам защото някой хора слагат 100 ватови.За друго не се сещам . Иначе смисъл от халогените има иначе нямаше да ги слагат.

            Коментар


              #7
              Халогените на Мареа/Брава/Браво светят перфектно ако са регулирани. Това, че са в бронята не означава, че не могат да бъдат нагласяни да светят хубаво и/или лошо Моите си осветяват точно ниско долу пътя и в мъгла се вижда идеално (колкото може в мъгла да е идеално де )...Халогените по закон не само в БГ се включват при влошена видимост - дъжд, сняг, мъгла. В ясна нощ и/или през деня - са за гъзария и акт.
              Steliyan's Life!
              FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

              Коментар


                #8
                Ако позволите...Колегата jenshen73 е цитирал закона. В него освен това пише също че самостоятелното използване на тези светлини е забранено. М/у другото, задните светлини за мъгла се включват при намалена видимост под 50 метра, а не изобщо при намалена фаровете за мъгла за така конструирани, че да свият светлинния сноп по вертикалата и да го разширят хоризонтално, така това води до осветяване на широка част от платното на няколко метра от автомобила, които се виждат сравнително добре независимо колко е гъста мъглата (няма такава мъгла която да ти намали видимостта на по-малко от 10 метра!), с други думи - да пада повече светлина настрани, в/у линиите очертаващи платното.Съществува и един мит - светлините за мъгла да са жълти. Смятало се е, че при жълти светлини разсейването на светлинния сноп предизвикано от едни физични закони, заради които и небето е синьо, е много по-малко и на практика не съществува. То всъщност не съществува защото размерите на миниатюрните капчици мъгла са в пъти по-големи от дължината на вълната на всеки един цвят във видимия спектър. Затова е без абсолютно никакво значение дали светлините за мъгла са жълти, бели, розови, или зелено-синкави... Ако някой ви каже че вижда по-добре с жълти светлини - не му вярвайте - по-скоро така му е казал тате навремето, когато е била разпространена тази заблуда. Виждането по-добре с жълти е само в сравнение със сини светлини. Защото окото възприема и по-лесно фокусира жълтото отколкото синьото.Естествено, ако линията очертаваща платното е жълта, ще я видим по-добре ако я осветим с жълта светлина, отколкото с cool blue Да сте виждали скоро автомобил излизащ от завода да е с жълти светлини за мъгла? Ако трябваше специални светлини за мъгла, FIAT нямаше да направят фарове за мъгла с цокъл H1. Именно защото е H1, фаровете за мъгла произвеждат точно толкова светлина, колкото и късите фарове. Обаче защото я насочват по друг начин, затова изглежда че светят слабо. Също така нямат ограничител пред тях, както имат късите, затова паразитната светлина, която се води като "загубена" ходи накъдето си иска, особено нагоре, и води до проблясъци в очите на насрещно-движещите се коли при ясно време и ги заслепява. И колоегите са прави - добре регулираните фарове за мъгла вършат чудесна работа. В темата за регулиране пише как се регулират фарове за мъгла.snake, в българия е прието на предните фарове за мъгла да се казва "халогенни фарове" "халогенки" "тарикатки" "пичеловки" и кво ли още не, а правилното им име е "предни светлини за мъгла" Нормалните фарове са не по-малко халогенни от тези за мъгла. това е от мен по темата.

                Коментар


                  #9
                  Благодаря за отговорите, значи явно става дума за регулиране. Снощи в Пазарджик беше страшна мъгла, буквално на няколко метра всичко ставаше като бяла пелена. И все пак на 4-5 метра нещо горе-долу се виждаше (на къси естествено). Но щом включех фаровете за мъгла, се получаваше същия обратен ефект като при дългите светлини, тотална загуба на видимост.
                  Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                  Коментар


                    #10
                    snake написа:
                    Благодаря за отговорите, значи явно става дума за регулиране. Снощи в Пазарджик беше страшна мъгла, буквално на няколко метра всичко ставаше като бяла пелена. И все пак на 4-5 метра нещо горе-долу се виждаше (на къси естествено). Но щом включех фаровете за мъгла, се получаваше същия обратен ефект като при дългите светлини, тотална загуба на видимост.
                    Мисля че има мъгли в които нищо не те спасява... Бил съм в такава, няма ли улично осветление да помага със светлина отгоре, направо си загинал прав, нищо не се вижда, това е за нощно време. Просто фаровете правят някаква бяла стена отпред и до там.
                    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum

                    Коментар


                      #11
                      Ти си виждаш и без тях, нали ? Ама фаровете за мъгла много помагат за това другите коли да те забележат, както и заслепяват през нощта в ясно време ...

                      Коментар


                        #12
                        Да вметна нещо важно - фаровете за мъгла по закон се използват когато си на габарити, а не на къси или дълги.
                        Fiat Bravo GT JTD 2000г. ->!!!Продадено!!!

                        Коментар


                          #13
                          колегите писаха, но и моя опит показва:при гъста мъгла - габарити + халогени
                          2015 Renault Megane Expression GT
                          2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                          Всичко за FIAT Bravo 2007

                          Коментар


                            #14
                            nanio написа:
                            Да вметна нещо важно - фаровете за мъгла по закон се използват когато си на габарити, а не на къси или дълги.
                            При мен няма такъв вариант, фаровете за мъгла, както и габаритите за мъгла се включват само при включени къси светлини....
                            Fiat Idea 1.9 8V mJet 'Emotion'
                            Fiat Bravo 1.4 16V T-Jet 'Eleganza'
                            Fiat Punto 1.2 16V ELX 'Speedgear'
                            Fiat Uno 1.0 i.e S - "powered by FIRE 8V"

                            Търси се..

                            Коментар


                              #15
                              nanio написа:
                              Да вметна нещо важно - фаровете за мъгла по закон се използват когато си на габарити, а не на къси или дълги.
                              В ППЗДП пише така: "Чл. 135. Светлините за мъгла трябва да се включват едновременно с габаритните светлини и да се използват само при намалена видимост поради мъгла, снеговалеж или дъжд."Някой юрист трябва да разтълкува дали се забранява и използването на къси с използването на фарове за мъгла. Аз не виждам такава забрана, пише че трябва да са включени габаритите, нищо не е казано за късите светлини. Хм, нещо не ми се връзва. Нек’си не върви габаритите, които на някои коли са съвсем невзрачни и не се забелязват, да светят, а късите не.
                              Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                              Коментар

                              Working...
                              X