kiler_4o написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Как се пали при бутане?
Collapse
X
-
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum
-
Темата е особено актуална в тая люта зима (къде отиде глобалното затопляне...). Всяка сутрин из квартала 4-5 дизела правят отчаяни опити да запалят и пада едно бутане в снега - веселба. Прав е msotiroff, че на лед няма да стане, но на сняг става, макар и по-трудно, стига да успеят да зацепят гумите. Та като гледам (и помагам с бутане) тази здравословна сутришна гимнастика, се учудвам как водачи с продължителен стаж зад волана нямат представа как се пали с бутане. Абе бутаме някакъв много печен комшия с едно Audi и нищо не става, човекът даже не дал на контакт...Почти всичко, написано в темата, е напълно вярно, аз ще добавя следното:- Пали се на 2-ра, от какъв зор на 3-та или по-висока предавка ? Бутат те 5-6 метра и пробваш като отпускаш съединителя.- На контакт и на скорост трябва да сте дали, още преди да почнат да ви бутат. И освен това, ако колата е с аларма с имобилайзер, след като сте на контакт, трябва да изключите и имобилайзера на алармата и чак тогава да започне бутането !Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
напротив - задължително се пали на възможно най-високата предавка - ако могат да те засилят за 5-та, палиш на 5-та. Защото колкото е по-висока предавката, толкова по-малка сила предава двигателя в/у гумите, и обратно - толкова по-голяма сила имат гумите в/у двигателя. Като палиш на по-висока предавка, ако не запали, колата ще спре по трудно на трета, отколкото на първа, а именно този 1/2 или 1 оборот може да е важния. Затова и колите се оставят на 1-ва предавка, за да не тръгнат по наклон, а не на 5-та. И защо да се пали точно на втора, а не на първа или на трета? разликата е само в предавателното число. И заради него, най-трудно се пали на първа, по-лесно на втора, още по-лесно на трета. "Дъртите" казват че се пали на втора, щото двама души трудно засилват като за 3-та . Но истината е че се пали на максимално високата предавка, която ще развърти двигателя с малко по високи обороти от празния му ход, за определената скорост на засилване.
Коментар
-
Такааа, ако хванеш да те бутат Бен Джонсън и Карл Луис, можеш да палиш и на пета . Майтап си правя, теоретично наистина е по-добре на по-висока предавка. Но в общия случай - сам в колата или пък някоя лелка отчаяно се мъчи да побутне закъсалата кола барабар с мъжлето зад волана, тогава най-добрият вариант е 2-ра. Практиката го е показала. Защо е така, не знам, не съм учил ДВГ, лаик съм, макар че автомобилите са ми хоби, какво ти хоби - направо мания. (За разлика от компютрите, с които си вадя хляба)Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
"Много е важно да дадеш на контакт".Важно е най-вече за тези които бутаат. Yellow_Flash_Colorz_PDT_28 ВЕднъш трябваше да "бутна" един съученик - уж няколко метра,НО!!! "шьофьора" забравил да даде на контакт.Е познайте какво бутане беше - на 2-ра,на-3-та,на каква ли не включва,докато по едно време не попита-"Абе трябва ли да даам на контакт?" - иииии....идваше ми да го.....!Ама така е - "Човек се учи от грешките си"adamantine_bravo: Успех в събота
Коментар
-
deadairplane
-
Да ама когато стертера изпляска, кабелите не помагат, но няма да викам пътна помощ да ме закарат до сервиза я.Иначе, няколко отговора и от мен: Рядко се пали на трета защото при оборотите, на които се развърта двигателя са малко - мисля, че не повече от 200 - 250 /мин. И двигателя не може да запали. Още повече, че тези новите двигатели искат няколко оборота развъртане. Иначе едно време на Жигулата само рязко пусках съединителя и после го натисках за да не се джаска и от четвърт е запалила. Сега не става. И трябва да има ток помпата да подкачи гориво с необходимото налягане. Макар, че веднаж въобще нямах ток в Реното баща ми като ме закачи с Пасатора дърпа ме 100 м и запали, къде ще ходи пущината. Абе колите не са от кашкавал, но не трябва да се правят и големи издевателства над техниката....
Коментар
-
deadairplane
-
Blade SG написа:Добре, а възможно ли е автоматик да се запали с бутане? Щото малко трудно ще пуснеш съединителя там...
Коментар
-
ogi28b написа:напротив - задължително се пали на възможно най-високата предавка - ако могат да те засилят за 5-та, палиш на 5-та. Защото колкото е по-висока предавката, толкова по-малка сила предава двигателя в/у гумите, и обратно - толкова по-голяма сила имат гумите в/у двигателя. Като палиш на по-висока предавка, ако не запали, колата ще спре по трудно на трета, отколкото на първа, а именно този 1/2 или 1 оборот може да е важния. Затова и колите се оставят на 1-ва предавка, за да не тръгнат по наклон, а не на 5-та. И защо да се пали точно на втора, а не на първа или на трета? разликата е само в предавателното число. И заради него, най-трудно се пали на първа, по-лесно на втора, още по-лесно на трета. "Дъртите" казват че се пали на втора, щото двама души трудно засилват като за 3-та . Но истината е че се пали на максимално високата предавка, която ще развърти двигателя с малко по високи обороти от празния му ход, за определената скорост на засилване.Fiat Punto 1.1 6Speed
Коментар
-
Откъде са си я наумили тази втора, не ми е ясно. Още повече, става дума за сега, когато преобладаващо настилките са заледени, в по-добрия случай - само заснежени. Дъртият ми Фиат 125 колко бутане е видял, ама все на трета, щото дори и само на влажен асфалт, на втора трудно превърташе...Fiat Marea Weekend 1,6 16V
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар