Тази статия я копирах от интернет.моля за мнение-искам да си купя "Браво" но и този инженер пише неща!!!.Да вярвам ли? И едни цени е сложил.Аз съм Лекар,като ми се оплаче човек му вярвам А сега? Д-р Боримир Ф.FIAT Bravo - надеждите останаха напразниТрудните години за италианците продължават Александър ХрановЦели седем години италианският концерн FIAT измъчваше дори заклетите фенове с твърде несполучливия модел FIAT Tipo. Това даваше много добри предпоставки за наследниците - FIAT Bravo и FIAT Brava. Новото семейство в компактния клас можеше дори да изпревари очакванията. 36 месеца конструкторите от Торино работиха неуморно, за да представят нещо по-различно, нещо по-добро. Уви! След шест години производство рекапитулацията не е в тяхна полза. Може би защото летвата, издигната от конкуренцията - Volkswagen с Golf, Opel с Astra, Ford с Escort и Peugeot с 306, беше много висока. Или пък ултрамодерната за времето си каросерия твърде бързо започна да овехтява. Най-вече защото качеството на сглобката и на отделните детайли бе доста посредствено, типично по италиански. Дори основният враг на всички автомобили от Апенините - корозията, изглежда, не е съвсем победена. На само две-тригодишни екземпляри FIAT Bravo по пода на каросерията се забелязват наченки на ръжда. А след още две? FIAT Bravo със своята каросерия с две врати изглежда по-елегантен от посестримата си FIAT Brava, която пък с 16-те си сантиметра по-дълго купе и увеличен обем на багажника (100 литра повече) е по-практичният избор. Наистина е малко странно, че далеч по-скромният FIAT Punto предлага подобни възможности. За шофьора и пасажера до него мястото е достатъчно, отзад е тясно дори за не много едри пътници. Комфортът при пътуване, особено при лоша пътна настилка, нормална за нашите географски ширини, е отвратителен. На всичко отгоре пластмасовите детайли, с които е оборудвана вътрешността на купето, дрънчат и тропат, сякаш всеки момент автомобилът ще се разпадне. Въпреки сравнително богатия избор от предлагани двигатели много се затруднявам да ви препоръчам някой от тях. Базовият агрегат с ходов обем 1400 куб. см, 75 к.с. по три клапана на цилиндър, въпреки че конструкцията е съвсем нова и модерна, не удовлетворява. За италианския си нрав е твърде флегматичен, липсва му еластичност (най-вече между 80 и 120 км/ч), а освен това харчи доста гориво на дълъг път. Съвсем естествено е двулитровата "острилка" - 20 клапана, пет цилиндъра, мощност 147 к.с., да е на другия полюс. Но тя едва ли играе някаква роля на пазара на употребявани возила, още повече че тези екземпляри, които достигат до нас, ще бъдат тотално "изсмукани" по европейските магистрали. Въпреки че италианците по икономическа причина - нафтата и там е много по-евтина от бензина - държат на дизеловите двигатели, не са се престарали и в тази дисциплина. Двата предлагани мотора са с ходов обем от 1900 куб. см, и са с турбокомпресори. Разликата в мощността, 100 срещу 75 к.с., идва от монтирането на охладител за въздуха на турбото. Въпреки това и двата агрегата са на космически години назад от конкуренцията. Сякаш италианските инженери не са чували нищо за директно впръскване на гориво, принципа Comtop Pail или не дай си боже помпа-дюза. В крайна сметка може би добрият компромис между експлоатационни качества и разход на гориво е представеният през пролетта на 1996 година нов двигател на концерна с ходов обем 1600 куб. см, 16 клапана и мощност 103 к.с. У нас обаче едва ли ще се открие лесно на пазара. Списъкът на дефектите, полазили като хлебарки семейството на Fiat Bravo и Fiat Brava, е обемист и дълъг. А това означава изключително внимание за купувачите на автомобили с марка Fiat. Двигателите, от най-малкия до най-мощния, често търсят помощта на специалните сервизи заради прегряване. Най-малкото при тези случаи е замяната на гарнитурата на цилиндровата глава. Дължи се основно на дефектирал термостат, протекла водна помпа, не дърпащ течност радиатор, отказал датчик, включващ вентилатора за охлаждането. По-лошо и най-вече по-скъпо става, ако се скъса чувствителният гумен агренажен ремък или пък прескочил зъб. Последствията са катастрофални за кесията на собственика - изкривени клапани, пробити бутала, счупена биела. Затова се препоръчва на всеки 20 000 км ремъкът да се дорегулира и обтяга, а на 50 000 км обезателно да се подмени. Трудно подлежи на проверка и поддръжка електронният модул, командващ запалването и впръскването на гориво от инжекционна. Когато двигателят започне да прекъсва по цялата гама от обороти помага единствено замяна - срещу повече от 1000 DM. След 50 000 км пробег почти сигурно е, че трябва да се сменят и предните спирачни дискове - парчето е 300 DM. Тогава е времето внимателно да прегледате и гумените маншони на полуоските. Невниманието струва скъпо - по 500 DM за едно каре. При двигателите с обем 1400 куб. см често дефектира сервото на спирачките, а до фабричните промени през пролетта на 1997 г. педалът на амбреажа скърца злобно, а дискът не издържа дълго. При същия модел, произвеждан до май 1996 г. лостът на скоростите се превключва трудно и често се нуждае от реглаж. В сравнение с тези дефекти като детска песен изглежда рано свършилата акумулаторна батерия (2-3 години), незареждащото динамо (алтернатор), отказало централно заключване на вратите, скърцащи седалки. След всичко казано дотук, твърде лесно може да се разбере почти дословно значението на старата английската поговорка: "Не съм толкова богат, че да купувам евтино". Въпреки, че с цената си от над 10 000 DM семейството на Fiat Bravo/Brava дори не е евтино...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
гадна статия за Фиат Браво
Collapse
X
-
Re:статия за Браво/Брава...
Чел съм статията...и не само тази...не зная има ли нещо общо между mobile.bg и mobile.de,освен сходството в адреса и оформлението,но най-общо казано,сайта демонстрира пронемска ориентация,по моето скромно мнение...повече не коментирам...Само за сведение на форумистите,през 1997-1998г.,в автомобилна Германия тяхна фирма ни предостави за ползване като служебна колаБрава и Мареа-наети от "Евродолар" и "Хертц"-за които имам отлични впечатления...Ex. Grande Punto Driver
Коментар
-
Благодаря момчета
Благодаря момчета .Вярно има хора дето хиперболизират нещата и са про немски настроени,но чак пък толкова.То излезе, че притежанието на Фиат е като стар Москвич-412 от 70-те. бих му казал много неща но това е форум на сериозни,учтиви и духовно извисени хора.Търся Браво и до 1-2 седмици ще го купя,пък нека ме остави между Цигов Чарк и Велинград на 25 декември с Rolling Stones and Pamela Anderson .Ще се мъча някак с ремъци,делко и инжекцион. Писна ми от черногледци.Абе човек иска да си купи нещо-пита компетентни хора,те споделят и все ще се намери някой да се изсили та да изблесне.И то черногледо.благодаряд-р Боримир
Коментар
-
Тия глупости съм ги чел и аз. Говори за ръжда и в същото време пише астра и ескорт колко са по-добри. Някой от вас виждал ли е ръжда по такъв фиат, защото аз не съм. А най-смешно ми стана за дизелите, при положение, че първия камън рейл се монтира в алфа 156 и има браво/а с jtd двигатели именно с такава с-ма, макар и по-късно.От това човек може да разбере колко писалият статията е компетентен и обективен. И нали знаете за голфовия клас коли. Това не е случайно.Lancia Lybra EXECUTIVE 2,4 jtd 150+ к.с. 2003'
Alfa Romeo 156 1,6 TS 120 к.с. 1997'
ex. Lancia Dedra 1,6 90 к.с. 1990
Коментар
-
Трудно подлежи на проверка и поддръжка електронният модул, командващ запалването и впръскването на гориво от инжекционна.
Коментар
-
Между другото точно и аз това си мисля, че само ги превежда, защото цените са от разните му шваке каталози и се позовава (за др. негови статии имам в предвид де) на немските служби за пътна помощ. А немската преса е очевидно и съвсем естествено пронемски настроена.Така че мисля няма какво да я гледаш тая статия, докторе. Желая ти да си намериш запазена колица и да си я караш с кеф.Lancia Lybra EXECUTIVE 2,4 jtd 150+ к.с. 2003'
Alfa Romeo 156 1,6 TS 120 к.с. 1997'
ex. Lancia Dedra 1,6 90 к.с. 1990
Коментар
-
Пълни глупости
Май тоя чичко инженер доста се е увлякъл с тоя определения и квалификации даже услужливо не споменава че Комън рейла първи го слагат Алфа пък и за какъв Комън рейл и Помпи дюзи ми говори 95 година. Май 2000 всички го слагат както и да е. Незнам другите дефекти които споменава ама всички до един да не се отнасят за всички останали марки.Само дето там цената на ремонта е доста по солена.Да не говорим че модела Типо бил провал и т.н. ще ми го сравнява с 306 или Голфове и Астри.Съгласен съм единствено с тракащите и скърцащи пластмаси които нямат оправяне.Вчера карах 156 Алфа на един приател и тя скърца така че това е неотсраним италиански дефект.
Коментар
-
Тоя е луд бе Типо било мъчение за феновете на фиат ? Аз като се сещам какви бяха голфовете когато се произвеждаше типото А и от 91-а година още Типо-тата са на 70% защитени от ръжда а за новички коли като Браво и Брава да не говорим.Пример: Миналата седмица ми се скъса тампон и кривка между средното и задното гърне, вкарахме колата на канал и отдолу няма и грам ръжда! Типо-то ми е 10 годишно а има ръжда само на едно място на което е чукнато и все още не е китнато и боядисано!
Коментар
-
Да се говори за ръжда по фиатите и да се споменава опел е все едно да се говори за твърда возия на фиатите и да се споменава голф. Не, мерси.Иначе статията е написана толкова нагло и демонстрира заяждане с марката, че съжалявам задето й отделих толкова време.Късмет с покупката, докторе. Пък после ела се похвали :DАнтверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...
Коментар
-
Re: Тракане
Mitko написа:Тракането е от стареене на материалите и го има във всички автомобили като натрупат годинки. Белята е, че годинките на стареене рязко намаляват. С5 почва да трака на 2-та година (от него имам впечатления)
Коментар
-
Здравейте момчета.Нека и бай ви Иван Коцев от Ловеч ви каже нещо за италианските коли.Както съм писал вече имах Фиат Уно дизел от 1993г а произведено 1985г . Преди два месеца го продадох за 1800лв.За тия 11години е вървял безупречно никъде не съм го кърпил за ръжда нито пък ми е горило повече от 5л нафта.Това дето го пише оня е лъжа.Първо той говори за парите в марки а то отдавна вече няма марки а има евро.И второ много важно / според мен разбирасе / няма лоша кола има лоши стопани.От мен го знайте не оставяйте да се натрупват много повреди по колата.Какво имам в предвид? Какъвто и да е дефект щом се появи го оправете.Днеска примерно ти откаже да свети плафона и ти казваш давай нали и така може да върви утре почне нещо да скърца по едната врата след десетина дни ти откаже нещо друго и идва един момент когато почнеш да се чудиш кое да поправиш най напред и те хванат нервите.Трябва да усещате всяка промяна която настъпи с колата ви и навреме да отстраните дефекта.С голяма радост мога да ви кажа че и сина ми от 10 години кара вече трета кола но какъвто и проблем да му се появи веднага го оправя .Така че съвета ми е не натрупвайте много повреди а се стремете веднага да ги отстраните.КОЦЕВ.
Коментар
-
Добре де ами тия дето не разбираме от коли? Мене баща ми разбира ама него да го накарам да направи нещо е като воина. инструменти нямал, място нямал, време нямал. А аз като го питам нещо как се прави и тои като почне да обяснява и се едно слушам китаиски А като занеса колата на сервиз ония ме гледат някво дете аиде да го изпарзаляме. А и никакво доверие им нямам на ’майсторите’ тука в София
Коментар
-
По-темата за раждата искам и аз да се изявя Значи на моята Брава и се случи малък инцидент та и се наложи тук там да поиграе флекса и кита. От тенекиджията си взех парчето, което свали от калника и зе двете седмици, през които стоя на дъжд колата единственото място, на което ръждата се опита да тръгне е точно по средата на дебелината на ламарината, кадето даже не може да се различи, дали е ражда или замърсено ръбче. Ламарината е поцинкована много дебело и от двете страни, а от вътрешната страна е с много здраво антикорозионно покритие, което с ключ даже и не можах да го надраскам. На фона на това, до моята беше паркирана ударена Астра ’97 по стъкла. Е мога да се закълна, че там кадето беше се олупила боята нямаше чист метал. Колкото и малко да беше, ръждата навсякаде беше тръгнала като напаст безбожна. А нека после някой ми се хвали, че е бил с два пъти по-дебела ламарина (говора за голфа конкретно). Нека си караме Фиатките гордо, пък да говорят каквото си щат"What shall it profit a man, if he should gain the whole world and lose his own soul"
Кара любимата червена Brava 1,4 12V
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар