Малко съм за бой ама няма как много бързах,беше голям студ и нямах време за снимки.Разпилях стартера на Бравото защото ме ядоса и си го ремонтирах на бързо.Ремонта като време излезе 2 часа като 1,5 от тях беше търсенето на части във хубавите магазини с любезни продавач консултанти БАНИЧАРИ И ШИВАЧИ във В.Търново.Ако някой има въпроси ще отговарям с удоволствие.Стартера е абсолючтно елементарен и няма никакви особености.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Ремонт на стартер на Браво 1,4 12V
Collapse
X
-
През капака на мотора отгоре отвих двата болта.После слязох в канала и от там третия болт падна.Демонтирах кабелите също отдолу и стартера го измъкнах покрай дясната полуоска.Бобина-шалтер около 35лв. и бендикс/муфа за свободния ход/24 лв. него не съм го сменял.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
ОК. Аз нямам проблеми с включването на стартера или бендикса, но пролетта свалих този на Самарата и го почистих идеално, гресирах го добре, четките почти не бяха износени. След тази операция видимо се подобри работата на стартера, върти по-леко и съм решил и Бравата да мине през тази процедура на пролет.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Почистването е много добро решение за стартер на години. Не трябва обаче да се използва грес за обмазване на пластмасовата втулка и шлиците, по които се движи. При износване на четките се отделя прах и при смесването и с грестта задържа втулката и тя трудно се придвижва.Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996
Коментар
-
Kimi_Raikonen написа:Със грес, но тънък слой- да не подмаже чак до бендикса!Греста събирала стружки- съмнявам се, като се има в предвид колко време се върти- представете си колко стружки отделя,в сравнение с него динамото трябва да отделя стружки като струг! :DFiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Като подмаже бендикса- двигателя ще завърта с намалени обороти, защото съчмите, които се намират вътре в него ще се търкалят, а няма да заклинват в едната посока, натискани от ексцентриците и колата трудно ще пали, а ако превърта повече време- се окопават жлебове и в един момент превърта... само стартера. :DBrava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.
Коментар
-
МОя стартер му правиха такава профилактика чистиха го мазаха го, казаха че всичко е здраво, няма нищо износено, но проблема си остана - при първо палене (в повечето случаи когато колата е студена) не изхвърля бендикса, а върти само стартера веднага след това връщам ключа паля и бендикса зацепва. Ще я карам така засега - струва ми се че е от студеното време. Ако някой се е сблъсквал с проблема да пише.Bravo 1.6 16V 103
Коментар
-
koleca написа:МОя стартер му правиха такава профилактика чистиха го мазаха го, казаха че всичко е здраво, няма нищо износено, но проблема си остана - при първо палене (в повечето случаи когато колата е студена) не изхвърля бендикса, а върти само стартера веднага след това връщам ключа паля и бендикса зацепва. Ще я карам така засега - струва ми се че е от студеното време. Ако някой се е сблъсквал с проблема да пише.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
При мен проблема със стартера си остава само през студено време - сега лятото въобще забравих за проблема винаги пали от първия път. А зимата винаги превърта първия път без да зецепи. Много странно от какво е. Но май не е опасно. Нещо смазката му явно не е добре - когато е студено "залепва" Така ще е с тея нови те коли дето ги караме и се кефим Ще я карам докато не издъхне - след като няма компетентен майстор да я оправи.Bravo 1.6 16V 103
Коментар
-
koleca написа:При мен проблема със стартера си остава само през студено време - сега лятото въобще забравих за проблема винаги пали от първия път. А зимата винаги превърта първия път без да зецепи. Много странно от какво е. Но май не е опасно. Нещо смазката му явно не е добре - когато е студено "залепва" Така ще е с тея нови те коли дето ги караме и се кефим Ще я карам докато не издъхне - след като няма компетентен майстор да я оправи.tipo 1.4
tempra 1.8i.sw
brava 1.6 16v
kappa 2.0 20v
Коментар
-
Писна ми от некачествени части.Оказа се ,че шалтера който бях сменил с марка Унипойнт /тайванско производство/ е произведен със пластмасова розетка отзад за кабелите.Същата за 3 месеца употреба се разтопи на мястото на единия болт към който се присъединяват силовите кабели.На всичкото отгоре същата розетка е капсулована към тялото.С доста мъка я разкернирах оправих проблема и се вече е добре.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар