Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Ремонт на стартер на Браво 1,4 12V

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Ремонт на стартер на Браво 1,4 12V

    Малко съм за бой ама няма как много бързах,беше голям студ и нямах време за снимки.Разпилях стартера на Бравото защото ме ядоса и си го ремонтирах на бързо.Ремонта като време излезе 2 часа като 1,5 от тях беше търсенето на части във хубавите магазини с любезни продавач консултанти БАНИЧАРИ И ШИВАЧИ във В.Търново.Ако някой има въпроси ще отговарям с удоволствие.Стартера е абсолючтно елементарен и няма никакви особености.
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    #2
    Я кажи Торнадо какво му смени на стартера и колко струваха частите. И аз съм решил да му направя една профилактика на моя като се по стопли малко, за всеки случай. Лесно ли го свали, че е отзад на мотора.
    Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
    Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

    Коментар


      #3
      През капака на мотора отгоре отвих двата болта.После слязох в канала и от там третия болт падна.Демонтирах кабелите също отдолу и стартера го измъкнах покрай дясната полуоска.Бобина-шалтер около 35лв. и бендикс/муфа за свободния ход/24 лв. него не съм го сменял.
      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

      Коментар


        #4
        ОК. Аз нямам проблеми с включването на стартера или бендикса, но пролетта свалих този на Самарата и го почистих идеално, гресирах го добре, четките почти не бяха износени. След тази операция видимо се подобри работата на стартера, върти по-леко и съм решил и Бравата да мине през тази процедура на пролет.
        Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
        Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

        Коментар


          #5
          Почистването е много добро решение за стартер на години. Не трябва обаче да се използва грес за обмазване на пластмасовата втулка и шлиците, по които се движи. При износване на четките се отделя прах и при смесването и с грестта задържа втулката и тя трудно се придвижва.
          Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

          Коментар


            #6
            Колега mme с какво е най-добре да се смаже стартера, защото наистина греста събира прах и графит от четките. Някъде бях чел, че само с моторно масло, но така няма ли прекалено бързо да изчезва смазката.
            Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
            Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

            Коментар


              #7
              Със грес, но тънък слой- да не подмаже чак до бендикса!Греста събирала стружки- съмнявам се, като се има в предвид колко време се върти- представете си колко стружки отделя,в сравнение с него динамото трябва да отделя стружки като струг! :D
              Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

              Коментар


                #8
                Kimi_Raikonen написа:
                Със грес, но тънък слой- да не подмаже чак до бендикса!Греста събирала стружки- съмнявам се, като се има в предвид колко време се върти- представете си колко стружки отделя,в сравнение с него динамото трябва да отделя стружки като струг! :D
                И какво да му подмаже на бендикса да не би да трябва да е сухичък.
                Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                Коментар


                  #9
                  Като подмаже бендикса- двигателя ще завърта с намалени обороти, защото съчмите, които се намират вътре в него ще се търкалят, а няма да заклинват в едната посока, натискани от ексцентриците и колата трудно ще пали, а ако превърта повече време- се окопават жлебове и в един момент превърта... само стартера. :D
                  Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

                  Коментар


                    #10
                    МОя стартер му правиха такава профилактика чистиха го мазаха го, казаха че всичко е здраво, няма нищо износено, но проблема си остана - при първо палене (в повечето случаи когато колата е студена) не изхвърля бендикса, а върти само стартера веднага след това връщам ключа паля и бендикса зацепва. Ще я карам така засега - струва ми се че е от студеното време. Ако някой се е сблъсквал с проблема да пише.
                    Bravo 1.6 16V 103

                    Коментар


                      #11
                      Използва се "тънко" масло (с малък вискозитет). Може и моторно! А да изчезва? - няма от какво.Не случайно е използвана и пластмаса като материал за един от детайлите...
                      Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

                      Коментар


                        #12
                        koleca написа:
                        МОя стартер му правиха такава профилактика чистиха го мазаха го, казаха че всичко е здраво, няма нищо износено, но проблема си остана - при първо палене (в повечето случаи когато колата е студена) не изхвърля бендикса, а върти само стартера веднага след това връщам ключа паля и бендикса зацепва. Ще я карам така засега - струва ми се че е от студеното време. Ако някой се е сблъсквал с проблема да пише.
                        И аз така си мислех за този бендикс докато не установих ,че при предишния ремонт некадърниците не са поставили правилния бендикс ,а малко по къс.
                        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                        Коментар


                          #13
                          При мен проблема със стартера си остава само през студено време - сега лятото въобще забравих за проблема винаги пали от първия път. А зимата винаги превърта първия път без да зецепи. Много странно от какво е. Но май не е опасно. Нещо смазката му явно не е добре - когато е студено "залепва" Така ще е с тея нови те коли дето ги караме и се кефим Ще я карам докато не издъхне - след като няма компетентен майстор да я оправи.
                          Bravo 1.6 16V 103

                          Коментар


                            #14
                            koleca написа:
                            При мен проблема със стартера си остава само през студено време - сега лятото въобще забравих за проблема винаги пали от първия път. А зимата винаги превърта първия път без да зецепи. Много странно от какво е. Но май не е опасно. Нещо смазката му явно не е добре - когато е студено "залепва" Така ще е с тея нови те коли дето ги караме и се кефим Ще я карам докато не издъхне - след като няма компетентен майстор да я оправи.
                            Свали го и го почисти...нищо му няма на стартера,но с времето може да съсипеш бендикса
                            tipo 1.4
                            tempra 1.8i.sw
                            brava 1.6 16v
                            kappa 2.0 20v

                            Коментар


                              #15
                              Писна ми от некачествени части.Оказа се ,че шалтера който бях сменил с марка Унипойнт /тайванско производство/ е произведен със пластмасова розетка отзад за кабелите.Същата за 3 месеца употреба се разтопи на мястото на единия болт към който се присъединяват силовите кабели.На всичкото отгоре същата розетка е капсулована към тялото.С доста мъка я разкернирах оправих проблема и се вече е добре.
                              Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                              Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                              Коментар

                              Working...
                              X