Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Колко вероятно да превърти ремък от палене по инерция

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Колко вероятно да превърти ремък от палене по инерция

    Може ли въобще това да се случи - например - изгасил съм поинерция по надолнище и паля на скорост а не от ключа. Интересува ме представлява ли реална опасност ако го направи човек това нещо да прескочи зъб на ремъка и колко реална - знам че всички ще кажете че не се препоръчва, но дали е много вероятно? (П.С. Ето така се пише заглавие на тема, а секи пети писал искам съвет или моля за съвет/помощ/консултация.)
    Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

    #2
    За ангр. ремък...................

    Вероятноста да ти преварти ангр.ремък при палене по инерция е кокото да ти преварти при палене със стартер.Даже по малка.Защото електромотора включва с удар,а паленето по инерция минава през съединителя,а тои приплазва и има собствени демферни пружини ,които демфат ударните натоваярвания.Всичко останало е митове и легенди разпространявани от просташката и некомпетентната майсторска гилдия.Проверявайте на всеки 20000 клм.обтегнатоста на ремъка и палете както си искате.Поздрави.

    Коментар


      #3
      Няма голяма опасност. Не го препоръчвам, но ако нямаш избор. Важното е как го правиш, ако те дърпат или палиш колата по голямо надолнище, можеш да си позволиш да пускаш съединителя плавно за да няма рязко развъртяне на двигателя, но ако те бутат хора паленето става с рязко пускане на съединителя за да може да превърти двигателя иначе ако го пускаш плавно колато спира все едно натискаш спирачка, а онези отзад се изплезват.

      Коментар


        #4
        Re: Колко вероятно да превърти ремък от палене поинерция

        niko_ymn написа:
        Може ли въобще това да се случи - например - изгасил съм поинерция по надолнище и паля на скорост а не от ключа. Интересува ме представлява ли реална опасност ако го направи човек това нещо да прескочи зъб на ремъка и колко реална - знам че всички ще кажете че не се препоръчва, но дали е много вероятно? (П.С. Ето така се пише заглавие на тема, а секи пети писал искам съвет или моля за съвет/помощ/консултация.)
        има опасност да ,точно при такова палене .не си спомням дали някъде Хит-ко не беше обяснявал за подобен случай !!А това ,че по инерция паленето минавало през съединител малко не се връзва !
        фиатче Браво 2.0

        Коментар


          #5
          Re: Колко вероятно да превърти ремък от палене поинерция

          tomazo написа:
          А това ,че по инерция паленето минавало през съединител малко не се връзва !
          Кое не се вързва. От къде ти идва задвижването на двигателя колела-диференциал-скоростна кутия включена на някоя предавка-съединител-колянов вал. Още едно уточнение съединитял включва три главни части (условно) - Маховик(т.нар. огледален диск), Феродов диск и Притискателен диск. Маховика е свързан неподвижно с коляновият вал и по неговата периферия има зъбци т.е. набит е зъбен венец на маховика на който зацепва бендикса на стартера. С две думи развъртянето на двигателя и в двата случая става от едно и също място, но силата и оборотите са различни.

          Коментар


            #6
            За ангр.ремък....

            Ремък може да превърти винаги когато е хлабъв или има износени зъбни колелета.Ако е нормално опънат,ще се скъса или ще си изрони собствени зъби,но нямя да превърти.Ако на някои му е прескочил ремък при палене по инерция ,то не е причина начина на палене.Да сте прочели някъде във фирмено експлоатационо ръководство да се забранява палене по инерция.Ако имаше такава опасност с главни букви щеше да е написано на парва страница.Не живейте със заблуди.Още веднъж поздрави на всички,които не палят по инерция.

            Коментар


              #7
              Не знам за каква кола става дума да я пускаш по нанадолнище с изключен двигател - на повечето коли няма да има нито спирачки (серво), нито волан (хидравлика). А иначе това съм го правил много пъти с ладата и шкодата, давам на контакт, на 4-та и отпускам съединителя, пали си мазно и готино и нищо не превърта и не се къса. Само че ладите май бяха с верига, а не с ремък.И едно уточнение извън темата: спускането по наклон НЕ Е каране по инерция. Карането по инерция е след това на равното, като свърши наклона. Това съм го запомнил от физиката в училище - др. Донков (лека му пръст) в МГ Пазарджик приемаше за лична обида някой да сбърка инерцията с движение по наклон. А от доц. Кортенски (също преподавател по физика) в МЕИ-то пък запомних завинаги, че "предвид" е една дума и към нея са недопустими всякакви допълнения: на, из, под и т.н.
              Tonight's the night and it's going to happen again and again...

              Коментар


                #8
                Въпроса беше чисто хипотетичен. Имаше неща, които не ги знаех - например за паленето докато е пуснат акумулатора на зарядно; та съвсем случайно се замислих да не би и тук да има някаква особеност за която така и не съм питал. За още нещо дето климатика не се пускаше по определен начин също не знаех преди да почна да карам брава, но то го пише на сенника над стъклото - има си го като предупреждение, но точно сега не мога да се сетя какво беше (то аз и да чакам лампата на инжекторите нямаше да знам ако не беше споменал предния собственик). За дизелите с турбо - какво беше - че не трябва да се гасят внезапно докато са на високи обороти за да не се раззбивало турбото - ето нещо такова си мислех да няма особено с тоя ремък, и аз бях свикнал с верига да е колата. Ремъка ми е на 20 000 км и ще се надявам ако се наложи в такова палене да си остане зацепен както си е бил през тези км до сега. Мерси за отговорите.
                Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                Коментар


                  #9
                  Добре де - в тоя ред на мисли май става опасно и да се превключват предавките от висока към ниска, щот май пак има вероятност от прескачане на зъб(и) или скъсване на ремъка!

                  Коментар


                    #10
                    ///// написа:
                    Добре де - в тоя ред на мисли май става опасно и да се превключват предавките от висока към ниска, щот май пак има вероятност от прескачане на зъб(и) или скъсване на ремъка!
                    Е те за това сравнение не се бях сетил когато съм се опитвал да наливам акъл.От тук на татък всеки спор по темата е излишен.
                    BRAVA 1.4 12v - 1998г.


                    http://vbox7.com/play:124bedab

                    Коментар


                      #11
                      Уф големи акъли се изляха.Има разлика да забочиш от 4 предавка 2 или да развъртиш двигателя посредством инерцията на автомобила и то изведнъж на около 1500-2000 об/мин.Ако не се лъжа при палене стартера развърта двигатела на около 300-400 об/мин.
                      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                      Коментар


                        #12
                        ///// написа:
                        Добре де - в тоя ред на мисли май става опасно и да се превключват предавките от висока към ниска, щот май пак има вероятност от прескачане на зъб(и) или скъсване на ремъка!
                        Колега,не е така. Защо ? Защото ако приемем че сме на 4 та предавка с 2500 оборота и трябва да спрем екстремно и връщаме на 2 ра двигателя отива на 4000-5000 оборота примерно. Но име едно нещо , двигателя има инерционни сили от противотежестите на коляновия вал и маховика. Не е същото като при палене на скорост или завъртана на стартер.Там двигателя е в покои и изведнъж се развърта от стартера с еди-колко си оборота.А за паленето на скорост всеки си преценява .... Ако се пали на по висока скорост с палвно отпускане на съединителя вероятност от прескачане на зъб или няколко зъба е минимално...А за турбо моторите : Не се гасят веднага след продължителна работа или натоварване. Защото оставащото масло между втулките и оста на компресора се коксират . същото се отнася и за семерингите на турбото.Просто се оставя да поработи на празен ход 5-10 мин и тогава се гаси .При мене това е 1 цигара време . :D
                        Всяко едно Уно Tурбо си мечтае като порасне да стане Делта Интеграле :D
                        IHI,Mitsubishi,KKK,Garrett,Holset,Turbonetic's
                        1.Uno 1.3 turbo FORZA ITALIA
                        2.Audi B4 1.6 (ежедневка)

                        Коментар


                          #13
                          един съвет, не прави такива изпълнения, че може и да съжеляваш

                          Коментар


                            #14
                            Може ли да превърти ремъка при палене по инерция при зимни условия? Отговорът е - ДА.Стана с кола която не е лично моя. Fiat Punto. Незнам какво е било състоянието на ремъка, но знам че е смянан преди 2-3 месеца някъде. Собственикът е извън България и го чакам да се върне. Стана така - седмица след като той излезе в чужбина се сетих че не е смъкнал акумулатора и затова реших да припаля колата за да вдигне малко напрежението му. Оказа се че няма ток. Едва завъртя стартера. Извиках приятел и дойде с колата, но нямаше кабели за да ми даде ток. Решихме да я бутнем малко. Колата веднага запали на 2-ра. Държах я на педал но след 30 секунди изгасна. След това я пуснахме по един баир но не запали повече. Извиках таксиджия за да ми даде ток. Въртях 10минути със стартера и едва припалваше но безуспешно. Днес отворих капака и видях че зъбите на ремъка са изпоизкъсани. Явно е че е прескочил. Знаете ли колко струва ангренажния ремък за Punto? Мисля че е 96 година ако не се лъжа. Наред с ремъка ми препоръчаха да се смени и обтягащата ролка. А тя колко струва някой може ли да каже?Ще съм ви благодарен ако ми помогнете. Благодаря!

                            Коментар


                              #15
                              Никой ли незнае цена? По ориентировъчно...

                              Коментар

                              Working...
                              X