Ще приложа няколко снимки , ако може да ми кажете дали е здрава, ще съм ви много благодарен.И по какво се различава здрава помпа от счупена?БЛАГОДАРЯ МНОГО ЗА СЪВЕТИТЕ!!!!!снимки:Надявам се нямаш нищо против че сложих снимките директно, не с връзка.Модераторски екип на fiat-bg.org
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
По какво мога да разбера че е счупена водната помпа?
Collapse
X
-
От снимките се вижда, че няма нещо "счупено" по турбинката (перката на помпата) и по ремъчната шайба.НО проблемът на водните помпи обикновено е друг. Както си видял помпата представлява една ос с две "шайби" така да се каже. Едната се върти от ремъка, а другата върти водата/антифириза в охладителната система. Така се осъществява циркулацията. Проблемите може да са няколко:- протичане на антифриз/вода от към ремъка - след време и особено след дълго използване на вода вместо антифриз, лагера на помпата и уплътненията по оста й се износват и започва от там да пропуска течност. Една от функциите на антифриза е да смазва лагера на водната помпа. За това използването на вода е крайно нежелателно.- от първата причина може да се стигне и до блокиране на лагера, пробвай да завъртиш помпата на ръка и дали има някакво голямо усилие. Особено за помпи закачени на ангренажният ремък, едно такова блокиране може да скъса ремъка!Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
-
fifi sw написа:ilko-gd написа:Една от функциите на антифриза е да смазва лагера на водната помпа.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
ilko-gd написа:fifi sw написа:ilko-gd написа:Една от функциите на антифриза е да смазва лагера на водната помпа.
Коментар
-
Да! Да си припомним сега с какво херметизитаме камерите при помпи - семеринги, О-пръстени, салници и т.н.Та при автомобилната водна помпа имаме О-пръстени и салник. При износване на същия, вода или там каквато охладителна течност използваме, навлиза в лагера, отмива греста и лагера блокира. Процеса в началото си е съпроводен със скърцане и сълзене. Не ви съветвам да изчаквате блокирането на лагера. Все пак водната помпа се върти от ангренажния ремък...Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996
Коментар
-
mme написа:Да! Да си припомним сега с какво херметизитаме камерите при помпи - семеринги, О-пръстени, салници и т.н.Та при автомобилната водна помпа имаме О-пръстени и салник. При износване на същия, вода или там каквато охладителна течност използваме, навлиза в лагера, отмива греста и лагера блокира. Процеса в началото си е съпроводен със скърцане и сълзене. Не ви съветвам да изчаквате блокирането на лагера. Все пак водната помпа се върти от ангренажния ремък...Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар