Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

По какво мога да разбера че е счупена водната помпа?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    По какво мога да разбера че е счупена водната помпа?

    Ще приложа няколко снимки , ако може да ми кажете дали е здрава, ще съм ви много благодарен.И по какво се различава здрава помпа от счупена?БЛАГОДАРЯ МНОГО ЗА СЪВЕТИТЕ!!!!!снимки:Надявам се нямаш нищо против че сложих снимките директно, не с връзка.Модераторски екип на fiat-bg.org

    #2
    От снимките се вижда, че няма нещо "счупено" по турбинката (перката на помпата) и по ремъчната шайба.НО проблемът на водните помпи обикновено е друг. Както си видял помпата представлява една ос с две "шайби" така да се каже. Едната се върти от ремъка, а другата върти водата/антифириза в охладителната система. Така се осъществява циркулацията. Проблемите може да са няколко:- протичане на антифриз/вода от към ремъка - след време и особено след дълго използване на вода вместо антифриз, лагера на помпата и уплътненията по оста й се износват и започва от там да пропуска течност. Една от функциите на антифриза е да смазва лагера на водната помпа. За това използването на вода е крайно нежелателно.- от първата причина може да се стигне и до блокиране на лагера, пробвай да завъртиш помпата на ръка и дали има някакво голямо усилие. Особено за помпи закачени на ангренажният ремък, едно такова блокиране може да скъса ремъка!
    Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
    Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

    Коментар


      #3
      Ами не хлопа никак даже.добре се върти стегнато, ????

      Коментар


        #4
        ilko-gd написа:
        Една от функциите на антифриза е да смазва лагера на водната помпа.
        Колега, не че се имам за много компетентен, но антифриза няма място при лагера и греста е тази, която го смазва...Със здраве.
        My car is the best :P
        Fiat Tempra SW 1.9 TD

        http://moskvich-bg.org/phorum-5.2.6a/index.php?5

        Коментар


          #5
          fifi sw написа:
          ilko-gd написа:
          Една от функциите на антифриза е да смазва лагера на водната помпа.
          Колега, не че се имам за много компетентен, но антифриза няма място при лагера и греста е тази, която го смазва...Със здраве.
          Може и така да е, но е факт че коли карани на вода бързо им протичат помпите. Явно има значение.
          Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
          Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

          Коментар


            #6
            ilko-gd написа:
            fifi sw написа:
            ilko-gd написа:
            Една от функциите на антифриза е да смазва лагера на водната помпа.
            Колега, не че се имам за много компетентен, но антифриза няма място при лагера и греста е тази, която го смазва...Със здраве.
            Може и така да е, но е факт че коли карани на вода бързо им протичат помпите. Явно има значение.
            Колегата по горе много прав че където има лагер само грес или някаква друга смазка може да има място там и всякакви други течности или антифризи са напълно излишни.А от това че си останал с впечатлеие за коли карани само с вода си трошат помпите е много леснио да го разбере човек.Ами то логиката е елементарна просто собствениците са си мурдари и дори да си тече от някъде или от самата помпа давай да доливаме вода докато може пък после тя ни е виновна че не сме обърнали внимание на време.Най-важен е принципа някой друг да ни е виновен.
            BRAVA 1.4 12v - 1998г.


            http://vbox7.com/play:124bedab

            Коментар


              #7
              Да! Да си припомним сега с какво херметизитаме камерите при помпи - семеринги, О-пръстени, салници и т.н.Та при автомобилната водна помпа имаме О-пръстени и салник. При износване на същия, вода или там каквато охладителна течност използваме, навлиза в лагера, отмива греста и лагера блокира. Процеса в началото си е съпроводен със скърцане и сълзене. Не ви съветвам да изчаквате блокирането на лагера. Все пак водната помпа се върти от ангренажния ремък...
              Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

              Коментар


                #8
                mme написа:
                Да! Да си припомним сега с какво херметизитаме камерите при помпи - семеринги, О-пръстени, салници и т.н.Та при автомобилната водна помпа имаме О-пръстени и салник. При износване на същия, вода или там каквато охладителна течност използваме, навлиза в лагера, отмива греста и лагера блокира. Процеса в началото си е съпроводен със скърцане и сълзене. Не ви съветвам да изчаквате блокирането на лагера. Все пак водната помпа се върти от ангренажния ремък...
                Съгласявам се. Не се бях замислял до сега, все си мислех, че антифриза смазва помпата.
                Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                Коментар

                Working...
                X