Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Нормално ли е да мирише на бензин от капачката на маслото

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Нормално ли е да мирише на бензин от капачката на маслото

    Колеги, когато съм карал колата и като я загася и отворя капачката на маслото от вътре мирише на бензин. Това нормално ли е? Нчкъде бях чел че уж не би трябвало да е така.
    Fiat Brava 1.4 97

    #2
    А каква е колата?Ако я караш предимно на къси разстояния и все студена,може да понамирисва на бензин.
    FIAT PUNTO GT1 Kyron 2000xdi nisan serena 1.6

    Коментар


      #3
      Хм трябва да мирише на изгоряло.Ако замирише на бензин лошо.
      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

      Коментар


        #4
        Ако помпата ти е в резервоара и работят всички цилиндри- няма начин откъде да влезе бензин в картера при маслото.Ако помпата е механична и е директно на двигателя- от нея изпуска(скъсано платно)- помпата се сменя с нова.Най- накрая се сменя и маслото и масления филтър.
        Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

        Коментар


          #5
          Колата е брава 1,4. Ами миризмата е по-точно на изгорял бензин...... Нямам наблюдения да влиза бензин в маслото защото нивото му е в норми - по-средата на пръчката между мин и мах
          Fiat Brava 1.4 97

          Коментар


            #6
            Маслото е интересна течност. Няма двигател, на който сегментите да са идеално плътни и да не пропускат малко или много от сместа в картера. Както са казали и колегите особено при каране на къси разстояния колата не може да загрее напълно, от там както знаем от физиката телата се разширяват при загряване и от там сегментите на загрял двигател уплътняват по-добре от на студен и при студено каране навлиза малко повече от бензиновата смес в картера. За това и маслото мирише на бензин, малко.При по-продължително извънградско каране този бензин в маслото се изпарява, а отделно в самото масло има присадки, които се "борят" с тези нежелани примеси като бензин и вода. Вечер като оставите колата поне на един от цилиндрите остава натиснат някой клапан и постепенно с изстиването на мотора от въздуха, който навлиза в цилиндъра се получава конденз в него, минимален разбира се. За това казах за присадките в маслото, които се борят с "водата" в него.Проблема, е че с времето тези съединения губят от свойствата си и вече не са толкова ефективни в борбата с нежеланите примеси. За това при предимно градско каране е препоръчително интервалите за смяна на маслото да се намалят с до 50%. Ако нормално се сменя на 10 000 или веднъж годишно, при предимно градско каране е желателно на 6 - 7 хиляди да го смените. Използвайте масла по каталог за вашият двигател, ако пише например за 1.4, че трябва да е 10W/40 полу-синтетично, трябва да е такова. Защо - защото има едни интересни сметки идващи пак от физиката, които се наричат "допуски", за да няма после надрани валове и черупки.Успех!
            Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
            Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

            Коментар


              #7
              http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=3986Това са мойте приключения, но при мен беше по-тежко. Все пак - начина да иде бенза в картера е през сегментите, друг вариант при нашите коли няма... Ако вземе да качва нивото - това е.
              Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

              Коментар

              Working...
              X