Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Нещо в таблото в дясно цъка????

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Нещо в таблото в дясно цъка????

    Честита коледа колеги аз пак съм на линия с поредния заплетен казус може да се смея ама ако не си пусна музика в колата тва цъкане направо ме подлудява начи тва чудо се появява само на скорост и над 1600 оборота, цъка с еднаква честота не се влияе от скорост на колата и на коя предавка съм важното за него да ме дразни е колата да подмине 1600 оборота и се почва цък,цък,цък,цъй, може би 3 пъти в секунда!(силата на цъкане е горе долу като на малко реленце) на място не цъка ! ако подам газ на място пак не цъка! обаче ако дръпна ръчната за да не мърда колата и дам газ и пускам леко съединителя го чувам да се обажда ! ето одеве си тръгвам и не цъка, викам си Урааа изчезна от самосебеси ма на един легнал полицаи като минах и па се почна. Знам че повечето от вас едвали могат да ми кажат нещо по този въпрос щото такива странни работи само на мен се случват, ама може и някои друг да сблъскал с тва.
    Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
    Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
    Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

    #2
    Жило на скоротомера/оборотомера?
    O.E.Motorsport

    Коментар


      #3
      Едва ли, как да си обясня тогава защо спира като изключа от скорост и цъка с еднаква честота ?
      Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
      Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
      Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

      Коментар


        #4
        Това има нещо общо с филтъра за бензиновите изпарения и клапана който се намира там(някъде под десният калник),мисля че е някакво реле или самият този клапан.При мен също цъкаше,само че не винаги,сигурно има значение какъв бензин си налял.

        Коментар


          #5
          колега, за таблото с уредите ли става въпрос? или за цъкане някъде в дясно при пасажера, в жабката? Че стана объркванеИ това табло от края на 99-та не е ли изцяло с компютърно управление, т.е. няма жило за обороти/скорост, а само кабели (букси) влизащи в него? Иначе уредите по таблото ти приемаме че работят нормално и правилно, предполагам че си ги погледнал, и работят щом не си писал че не работят?

          Коментар


            #6
            Спокойно колега, цъка точно както е казал peho електромагнитният клапан, който пуска изпаренията от резервоара към двигателя за доизгаряне.И при мен цъка, но интересното е че лятото почти не съм го чувал, а сега от както стана по-студено го чувам всеки ден. В ръководството пише, че се управлява по команда от ЕКУ-то и както си забелязал това става над определени обороти и в движение.В друга тема съм писал, че смисълът от тази цялата система за работата на мотора е нулева, тя е само с екологична цел. Не ми се работи в студа иначе ще му откача буксата на този клапан (под десният подкалник се намира) и ще видя дали ЕКУ-то регистрира грешка без него. Ако не го отчита като грешка, край с цъкането, ама много е студено.
            Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
            Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

            Коментар


              #7
              на мен така ми цъка ключа за бензин / газ на уното, провери го като цъка и си сложиш ръката дали се усеща някакво реле вътре как се еба.а :D
              TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
              UNO 1.0 FIRE

              Коментар


                #8
                Абе бензин уж все слагам от едно и също място и никога съм нямал проблем, както каза колегата Илко_гд и при мен се появи щом се застуди времето, лятото нямах такъв проблем. И какво предлагате да правя сега, като знам как кофти се сваля тоя подкалник хич в тоя студ не ми се занимава. Ще взема да пробвам с хлабава капачка на резервоара да видя ко ша стане. Тоя клапан не знам кои кога му казва да се отвори и дали завиди от налягането (или вакума не знам точно кво е) в резервоара, за да преминат парите към двигателя за изгаряне. Благодаря че ме насочихте към тая система, никога нямаше се сетя за нея А и още нещо ако изключа все пак буксата на тоя клапан имали от къде да "диша" резервоара и няма ли да му пречи тва че не работи тая система?
                Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
                Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

                Коментар


                  #9
                  Аз съм направил следното - в капачката на резервоара има клапан, пружинка с гумичка. Нея съм я махнал и така резервоара става нормално вентилируем, като тези на бензиностанцията, на която работя. Това решава проблемите с вентилацията, пък и на 10 годишна кола въгленовият филтър не е толкова "пропусклив" така да се каже. За това и на повечето колеги им съскат здраво резервоарите при отвиване, няма от къде да влиза въздух за да изравни налягането. За мен ефективността на тази система след 10 години е 0. В гугъл можете да видите какво представляват тези въгленови филтри отвътре и колко пропускат след 10 годишна употреба.Евентуално ако при изключена букса от клапана компютъра регистрира грешка може вместо него да се сложи резистор със съпротивление 50 - 100 ома и готово. До колкото съм разглеждал цялата система няма датчик за налягането в резервоара, който да определя кога да се включи системата. Явно само ЕКУ-то решава.
                  Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                  Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                  Коментар


                    #10
                    При мен също нещо цъка в централната конзола.Преди време потребителят с ник Кими Райконен ми обясни че идвало някаква клапа на климатроника и е нормално.Чесно казано вече спря да ми прави впечатление. Ако искаш пиши му едно ЛС и ще ти обясни точно нещата.Ако колата ти е климатик тогава не знам какво може да е.

                    Коментар


                      #11
                      ilko-gd написа:
                      Аз съм направил следното - в капачката на резервоара има клапан, пружинка с гумичка. Нея съм я махнал и така резервоара става нормално вентилируем, като тези на бензиностанцията, на която работя. Това решава проблемите с вентилацията, пък и на 10 годишна кола въгленовият филтър не е толкова "пропусклив" така да се каже. За това и на повечето колеги им съскат здраво резервоарите при отвиване, няма от къде да влиза въздух за да изравни налягането. За мен ефективността на тази система след 10 години е 0. В гугъл можете да видите какво представляват тези въгленови филтри отвътре и колко пропускат след 10 годишна употреба.Евентуално ако при изключена букса от клапана компютъра регистрира грешка може вместо него да се сложи резистор със съпротивление 50 - 100 ома и готово. До колкото съм разглеждал цялата система няма датчик за налягането в резервоара, който да определя кога да се включи системата. Явно само ЕКУ-то решава.
                      Ще пробвам тва с капачката, като за начало ще я карам малко разхлабена, помня че така покарах лятото малко с хлабава капачка за да "диша" резервара. Но помпата взе да издава страни звуци по едно време и се уплаших и си затегнах капачката, не знам дали е имало нещо общо или е било чиста случайност. Иначе и моя резервоар лятото яко съска може споменатия филтър вече да е дал фира.
                      Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                      Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
                      Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

                      Коментар


                        #12
                        ВИКАЙ сапьорите.Внимавай, някой ти има зъб.
                        A20DTH ЖТД ама не баш
                        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                        Коментар


                          #13
                          отговор

                          и моита цакаше но само когато е студено,мислех че е релето за зареждане ,но като се стопли малко се оправи.
                          ex. punto elx 1.2i
                          Lancia Libra 1.6

                          Коментар


                            #14
                            Дали е от това? При мен се появи преди месеци нещо. Чувасе точно след 1600 оборота до 2100 макс и след това изчевва но е на всички предавки само на скорост. Чува се точно като от газов инжекцион едно цъкане, и много се чудех от какво е
                            Brava 1.6 16V 96

                            Коментар


                              #15
                              SEV и тои ми се похвали че и неговата цъка, ебати фиатите представям си ако спре тва , къдели ще се разцъка другаде като стара свекърва е... тцъ тцъ тцъ тцъ...........
                              Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                              Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
                              Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

                              Коментар

                              Working...
                              X