Колеги,Брат ми в крайна сметка реши да взима Пунто. Обаче още не е наясно какво точно Пунто иска. В смисъл - дали дизел или бензин, скакъв двигател и т.н. Определящото при него е, че му трябва евтина подръжка и нисък разход (в пари). Студент е все пак, а му се налага да пътува по 2-3 пъти на седмица Сливен - Пловдив - Сливен и поне веднъж Пловдив - Ямбол.Че ще е Пунто 1 се определя от парите, които (ще) има - до около 3 хил, макс 3.5 хил.Колебанията са основно между 1.7 ТД и бензиновите мотори, като там пък колебанията вече са много - дали малък двигател - 1.1 или 1.2 или 1.6 или 1.4 ГТ (турбинираната бегачка). Млад е и го тегли към турбината, но за тея пари не знам дали ще намерим свястно (един колега във форума продава сега едно хубаво, но той ще може да купува след февруари ). От друга страна, турбината означава и по-сериозна подръжка...Дайте съвети. Какви са предимствата на различните варианти. Какъв разход дават вашите пунтовци.Не е важно в София градско, щото движението в Пловдив не е като в София, пък и основно ще се кара междуградско колата. Ако е бензин - задължително ще се слага газ (пропан или метан)...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Избор на ПУНТО. Моля, помагайте!
Collapse
X
-
Здрасти!Отдавна не съм влизал тук, повече вися във форума на мазда, защото карам и японка, но определено Пунто е добър избор! Когато купувах моето фиатче не бях наясно с модификации и взех 1.2 75 к.с ELX и ако купувах сега нямаше да е баш тази модификация на мотора, защото това чудо по каталог/и реално/ харчи най-много от всички Пунтовци с изключение на GT, което е почти два пъто по-мощно, ако не се лъжа. 1.7 ТД е добър избор според мен, както и 1.2 85 к.с. , което е 16 клапаново до колкото помня. Но да не говоря на изуст - ето едно линкче, прочети го и после цъни на технически характеристики в ляво и ще излезе таблица с всички данни, в това число и разход на гориво:http://www.punto.hit.bg/П.П. Карайки и японска кола мога да кажа, че електрониката на дръпнатите като цяло е по-надеждна, но това е и до късмет. Бях питал тук за един проблем с, както го класифицираха с компютър, температурен датчик за студено палене, но никой не отговори... Вече 20 000 км карам с този проблем, който се появява през 500-1000 км, но разкачам акумулатора за малко и се оправя. И така, Пунто е добър избор за малка, но просторна и удобна кола, която се поддържа лесно и не особено скъпо, а и самите ремонти не са често явление.Успех!mazda mx-3, 1.6, 16v ; fiat punto 75
-
Здравей ,аз не карам пунто ,но съм се качвал на изброените от теб мотори ,според мен най-оптималния варянт за него е 1,2 75 коня ,набира чудесно и в сравнение с турбинирания мотор разхода е много по-малук ,което както ти спомена май е най-важно.Fiat Marea 1.9 JTD 105hp Weekend
Alfa Romeo 147 1,9 JTD 115hp
I am in love with my cars
Коментар
-
Турбо на газ, просто не ми звучи добре, моят съвет, минал съм през този път, исках бензинка с газ, еми не се получава...съветвам го към 1.7ТД, хем ще върви прилично, хем ще харчи не много 1.2 също е добър вариант, на извънградско мисля, че 1.2 ще харчи по-малко от дизела... - без газ!!не знам, аз съм силно пристрастен към дизела, много ми хареса и мисля занапред все печки да карам, живот и здраве, ако ще е бензин - ще е нещо 4.4, 6.3 но иначе си заставам зад дизела разбира се, ако намери читав екземплярA big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
e30 forever!
Коментар
-
Пунто 75 - 9.5/5.6/7.1Пунто 85 - 9.3/5.2/6.7Пунто Спортинг 16 v - 9.7/5.5/7.0Всички 1.2 не харчат малко градско, защото това моторче се мъчи в трафика и ако забелязваш дори дизелите не са супер икономични, говоря за Пунто 1 - за сравнеие маздата ми е 1.6, 88 к.с. и харчи по-малко или равно на Пунтото, а мазда не са от най-икономичните. Новата генерация след 1999-та са друга бира - на мен ми се ще една такава 1.9 JTD, но и на бензин ще кандисам ако нямеря читава на свястна цена. За сега съм газифицирал Пунтьо и спестявам 7-8 лв. на 100 км градско.mazda mx-3, 1.6, 16v ; fiat punto 75
Коментар
-
Не знам ама Пунтото е всичко друго но не и икономична кола. Дизела градско харчи доста(8-9/100) по мои наблюдения особено на къси растояния. Извънградско е друга работа. Там разхода за магистрално каране с настъпване и клима не минава 6/100. Интересното е че TD-то върви доста прилично. Вкараш ли го в обороти над 2500 полудява. За мен колата на старо си е преди всичко късмет.Fiat Punto 1.7TD
Коментар
-
ако ще намираш нафта на черно - дизела става, ама пак си харчи доста за дизел...ако ше слагаш газ - далаверка си е... мисля, че най-добрия вариант за мотор е 1.2 75 коня, но не съм виждал да се продава често... най-масово е 1.1 двигател - т.е. ще имаш най-голям избор...мойто е такова - консумативите - възд. филтър 4-5 лв., маслен 6-7 лв., ангренажа 20 лв., ролка 8 лв. тва консумативите... като взимате гледай : / това е моят опит/ - вързват входа и изхода на парното, щото е пробито , хебаво е модела да има табло с отчитане на температурата, климатика си е климатик, ослушвайте се около ск. кутия, амортисьорите погледнете, отзад дали е "разкрачена"... друго кво се гледа предполагам знаеш....разход - 6 бензин, 7 газ...Fiat Punto 1.1-Синята птица
Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp
Коментар
-
Едно 1,2 60 или 75 коня и му бучва за още 400лв газ с ламбда контрол и гледай какво става - 6/100 газ на дълго и 7-8 на градско.Ако му се наредят всички емулатори и др. е перфектно.Мился че с клима и газ с обслужването няма да му легне повече от 3300. Като търсех за жената бях попаднал на едно 55 коня - искаха му 3500 ама на мене щаха да ми го дадат за 3000 - с газ от Италия със всички работи по нея, ел пакет, музика и т.н. Ама жената като се затръшка че неще газ в колата си....Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
-
1.2 75 си харчи спокойно при настъпване, градско 10. Ако не го настъпваш съвсем, бабешката, лятото ми се е случвало да свали до 7.На извънградско, реално си харчи без настъпване 5.5. Според мен 1.2 60 е по-бавно и удоволствието е по-малко от него, но харчи по-малко. Но то е златната среда. 1.1 И върви малко и харчи малко, но то е за градско само. 1.2 75 или 1.6 90 според мен са двг за млад човек.1.4ГТ е за самоубийци. Бърви убийствено но ми се струва нестабилно за млад шофьор. ще го катурне.Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Коментар
-
GTipo написа:1.2 75 си харчи спокойно при настъпване, градско 10. Ако не го настъпваш съвсем, бабешката, лятото ми се е случвало да свали до 7.На извънградско, реално си харчи без настъпване 5.5. Според мен 1.2 60 е по-бавно и удоволствието е по-малко от него, но харчи по-малко. Но то е златната среда. 1.1 И върви малко и харчи малко, но то е за градско само. 1.2 75 или 1.6 90 според мен са двг за млад човек.1.4ГТ е за самоубийци. Бърви убийствено но ми се струва нестабилно за млад шофьор. ще го катурне.Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Коментар
-
Както каза колегата по-горе Пунто не е икономична кола, нито пък е стабилна при високи скорости/за GT не зная, предполагам окачването е друго, но...) и завои. Страничната площ на Пунто е доста голяма, а колата е къса и при силен вятър много се литка, а при изпреварване/разминаване на/с камион или по-голям автомобил си е емоция. С няколко думи Пунто 1 е прилична кола, за относително спокойно каране и все пак си гори доста в града. Нямам идея на как Пунто 75 гори 7-8/100 градско, при това на газ, след като дори по каталог разхода е 9.5/100 бензин, а и според моите засичания под 9/100 няма начин. Меря разхода като изминавам не точно 100 км, а поне 200-300 км, защото така карането при различни условия дава по-реални резултати, после пълня до горе на една и съща бензиностанция и колонка. Без ламбда контрол на газ ми гори 11/100, а сега зимата понякога и 12/100, на бензин 9-10/100. Извън града според карането разхода на газ ми е 6.5-7.5/100.Да кажем, че мнението ми не е меродавно, но все пак се опитвам да бъда реалист и да не подвеждам колегата. Пунто 2/нуово/ вече ги постига тези рзходи от 6-7/100 градско и ако човек няма начин да взима нафтата тънко и не мре за голям въртящ момент, си струва и бензинка.mazda mx-3, 1.6, 16v ; fiat punto 75
Коментар
-
И аз подкрепям колегите за 1,2 75 моето е 1,1 и харчи колкото 1,2 а не върви толкова мисля, че този е оптималния вариант за ГТ няма смисъл да говорим не е кола за студент простоFiat punto 1,1
Fiat bravo 1,6 16v
Fiat bravo 2,0 20v
Honda civic 1,5
BMW e30 '84 150+hp Opel Omega B '98 116hp back to HGT, Peugeot 306, Astra F...
Коментар
-
Благодаря, колеги.Май везните натежават най-много за 1.2 16V. Но има време до февруари, пък и зависи на какво ще попаднем.Няма да вземем колата слепешката, то се знае.П.С. Брат ми не е млад шофьор. Е не е като мене със 17 години законен стаж, но кара активно от 4 години и има над 100 хил. км, така че знае какво прави (поне силно се надявам да е така ). Даже бих казал че аз съм по-неразумния шофьор от двамата...
Коментар
-
ще остана безмълвен на последното изречениеСЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар