Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Голям разход на гориво - Фиат Пунто 1.1

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Голям разход на гориво - Фиат Пунто 1.1

    Здравейте, имам един проблем, надявам се някой да успее дами даде някаква яснота по въпроса или съвет. Карам Фиат Пунто 1.1, 55к.с. 1994г. Проблема е там, че според мен колата ми харчи доста гориво (тя е на бензин). 80 км. минавам с 10 литра. Искам да отбележа, че скоро смених свещите и бобината, ако не се лъжа и продължавам да търся проблема. Закарахме я тези дни на диагностика и там ни казаха, че ауспухът бил спукан и от там лъжело нещо компютъра и го карало да дърпа повече бензин. Въпреки, че не разбирам от коли ми се струва нереално това. Има ли ли сте такъв проблем и можете ли да ме посъветвате нещо. Благодаря Ви предварително!

    #2
    Това което пишеш за спукано гърне и кофти работа на ДВГ е малко нереално,НО все пак има и нищожна вероятност ако има пукнатина на изпускателния тръбопровод преди ламбда сондата,по тоя начин изгорелите газове ако увлекат със себе си въздух , ламбда сондата ще даде сигнал за бедна смес и компа ще почне да подава повече гориво.До тук добре,ама всички знаем че като има пукнатина газовете се стремят да излезат от там,а не да увличат със себе си още въздух.Именно поради тази причина ми се струва 99.99% кофти идея.Не че на теория няма вероятност.

    Коментар


      #3
      specialista написа:
      Това което пишеш за спукано гърне и кофти работа на ДВГ е малко нереално,НО все пак има и нищожна вероятност ако има пукнатина на изпускателния тръбопровод преди ламбда сондата,по тоя начин изгорелите газове ако увлекат със себе си въздух , ламбда сондата ще даде сигнал за бедна смес и компа ще почне да подава повече гориво.До тук добре,ама всички знаем че като има пукнатина газовете се стремят да излезат от там,а не да увличат със себе си още въздух.Именно поради тази причина ми се струва 99.99% кофти идея.Не че на теория няма вероятност.
      Благодаря за мнението, очаквам още мнения и идеи.

      Коментар


        #4
        Колега... я си виж термостата ! Имам наблюдения върху 2 пунтовеца пак 1.1 и разхода на бензин е между 7-8 бензин градско.Ако термостата ти е постоянно отворен то почити 90 % от времето колата е студена . Следователно като е студена датчика на температурата дава сигнал на ECU-то и то от своя страна подава повече гориво с цел да обогати сместа до оптималната работна температура. С 2 думи постоянно си караш на смукач.Разбира се можеш да споделиш какъв е стила ти на каране , киснеш ли в голями задръствания, работи ли колата сутрин на място дъгло време докато я чистиш....
        Всяко едно Уно Tурбо си мечтае като порасне да стане Делта Интеграле :D
        IHI,Mitsubishi,KKK,Garrett,Holset,Turbonetic's
        1.Uno 1.3 turbo FORZA ITALIA
        2.Audi B4 1.6 (ежедневка)

        Коментар


          #5
          HCO написа:
          Колега... я си виж термостата ! Имам наблюдения върху 2 пунтовеца пак 1.1 и разхода на бензин е между 7-8 бензин градско.Ако термостата ти е постоянно отворен то почити 90 % от времето колата е студена . Следователно като е студена датчика на температурата дава сигнал на ECU-то и то от своя страна подава повече гориво с цел да обогати сместа до оптималната работна температура. С 2 думи постоянно си караш на смукач.Разбира се можеш да споделиш какъв е стила ти на каране , киснеш ли в голями задръствания, работи ли колата сутрин на място дъгло време докато я чистиш....
          Ами да карам предимно сутрин и вечер в най големите задраствания, а сутрин дикато я чистя седи вклучена не повече от 5 мин, даже и поо малко. Въпреки задръстванията смятам че пак харчи доста.

          Коментар


            #6
            [quote="cvetys"]
            HCO написа:
            Колега... я си виж термостата ! Имам наблюдения върху 2 пунтовеца пак 1.1 и разхода на бензин е между 7-8 бензин градско.Ако термостата ти е постоянно отворен то почити 90 % от времето колата е студена . Следователно като е студена датчика на температурата дава сигнал на ECU-то и то от своя страна подава повече гориво с цел да обогати сместа до оптималната работна температура. С 2 думи постоянно си караш на смукач.Разбира се можеш да споделиш какъв е стила ти на каране , киснеш ли в голями задръствания, работи ли колата сутрин на място дъгло време докато я чистиш....
            Термостатът ми е нов така че сигурно не е от него, баща ми казва че може би е от ламда сондата. Какво ще кажете?

            Коментар


              #7
              Ако караш на къси разстояния....може да се окаже нормален разход.
              Marea Weekend HLX Jtd 110

              oO(_)____////____(_)Oo

              Коментар


                #8
                cvetys написа:
                Термостатът ми е нов така че сигурно не е от него, баща ми казва че може би е от ламда сондата. Какво ще кажете?
                Мойта също дава такъв разход. Като отидох на диагностика ми казаха точно, че ламбда сондата ми е за смяна. Една чисто нова струва около 150 лв. Щом не са ти казали това на диагностиката няма смисъл да даваш излишни пари. Според мен ако е от нея, щяха да ти кажат.
                Фиат Пунто 55 SХ, 97г.

                Коментар


                  #9
                  Реши ли проблема ? Колата от подписа дава през лятото 8л./100км. градско 6,2л/100км. смесен около 5л./100км извънградско. През зимата само засякох че градското стана около 10/100
                  Fiat Punto 1.1 Petrol year 95

                  Коментар


                    #10
                    Аз карам същото Пунто но разходът ми на газ в София е в тези граници. При мен ламбда сондата е за смяна но при положение че карам само на газ няма смисъл да я сменям.Аз само паля на бензин и после автоматично минавам на газ. Иначе съм си много доволен от Пунтовеца !!!
                    Fiat Punto 1.1 1996

                    Коментар


                      #11
                      Скоро правих едно такова Пунто. Свещите бяха постоянно черни от богата смес, независимо на загряла или студена кола. На диагностиката се видя, че налягането във всмукателният колектор е не това, което трябва да е, според показанията на т.нар. МАР датчик. Решението на проблема беше смяната на маркучето за вакуума отиващо към този датчик - беше силно напукано и показанията си дойдоха на място. След това за няма и 3км каране изчисти свещите и заработи супер равномерно, просто да му се радваш.
                      Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                      Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                      Коментар


                        #12
                        Скоро правих едно такова Пунто. Свещите бяха постоянно черни от богата смес, независимо на загряла или студена кола. На диагностиката се видя, че налягането във всмукателният колектор е не това, което трябва да е, според показанията на т.нар. МАР датчик. Решението на проблема беше смяната на маркучето за вакуума отиващо към този датчик - беше силно напукано и показанията си дойдоха на място. След това за няма и 3км каране изчисти свещите и заработи супер равномерно, просто да му се радваш.
                        ако кажеш или покажеш кое е "маркучето за вакуума отиващо към МАР датчика" - цена няма да имаш...
                        Fiat Punto 1.1-Синята птица
                        Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
                        Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp

                        Коментар


                          #13
                          Ами започва от смукателните колектори (тръбите под моноинжекциона) и отива под един капак горе-долу по средата на колата се пада. МАР датчика се намира отдолу. Капака се маха като се развие врътка в горният му край, няма болтчета, ще го видиш. Ако снимаш двигателя ще ти покажа на снимката точно къде се намира.
                          Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                          Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                          Коментар


                            #14
                            Това за тоя MAP ме заинтригува много. И моите свещи след поредната смяна бяха като катран. И ги смених на 15000 км въпреки че оня от Brisk се кълнеше че били за 90000. Аз съм на газ обаче, сутрин минавам около 2 км на бензин преди инжекциона да превключи. Друг симптом е трудното палене сутрин с много черен пушек и воня на бензин отзад.Сега ще се разровя из документацията да вида дали 1,2 16V е с Map и къде се намира.Иначе по темата: Старото ми пунто беше 1.1 и харчеше 7/100 газ в София, градско.
                            Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
                            Fiat Linea 1.3 Multijet'08
                            Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
                            http://forum.fiat-bg.org

                            Коментар


                              #15
                              Krasimira написа:
                              cvetys написа:
                              Термостатът ми е нов така че сигурно не е от него, баща ми казва че може би е от ламда сондата. Какво ще кажете?
                              Мойта също дава такъв разход. Като отидох на диагностика ми казаха точно, че ламбда сондата ми е за смяна. Една чисто нова струва около 150 лв. Щом не са ти казали това на диагностиката няма смисъл да даваш излишни пари. Според мен ако е от нея, щяха да ти кажат.

                              Коментар

                              Working...
                              X