Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Голям разход на гориво - Фиат Пунто 1.1

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    колеги имам проблем колата ми не върви и съска карам фиат пунто 1.9 jtd спукана е трабата от испускателния колектор към смукателния някои мойе ли да ми каже от каде мога да си купя такава или колко ще ми струва това благодаря предварително

    Коментар


      #17
      Темичката е малко позастаряла, ама е точно на място. Карам Пунто 1.1 като на колегата. На 200хил. км е. Значи пътя до работата ми е около 6-10мин. Колата си я карам предимно студена, макар че вечер понавъртам повечко. В началото на зимата харчеше към 12/100км, лятото ми харчи към 10/100, а от известно време - 2-3 седмици, може би заради яките студове ми качи още повече. Сипах и за 50лв - 20л (половин резервоар) След изминати 90км стрелката ми е под 1/4 като на някои завои ми светва лампата. Тоест смятам го към 15-16л/100км. От време на време стои и на място да работи по 10-на мин. Но дори когато е загряла ми се струва, че стрелката за 10км пада с 1мм. Не мога да повярвам, че този смешен двигател харчи 16/100 при -15С’. Изпускателната ми с-ма е на 2месеца, свещите и кабелите на около 8хил. км.Компресията ми е малко ниска и трябва да сменя гумички на клапани, а може би и сегменти. Но това е от 1 год. , а такъв разход не съм имал до сега. Ламбда сондата си е ОК. Какво мога да направя? Писна ми от тая малка харчеща и невървяща кола.

      Коментар


        #18
        Booster написа:
        Темичката е малко позастаряла, ама е точно на място. Карам Пунто 1.1 като на колегата. На 200хил. км е. Значи пътя до работата ми е около 6-10мин. Колата си я карам предимно студена, макар че вечер понавъртам повечко. В началото на зимата харчеше към 12/100км, лятото ми харчи към 10/100, а от известно време - 2-3 седмици, може би заради яките студове ми качи още повече. Сипах и за 50лв - 20л (половин резервоар) След изминати 90км стрелката ми е под 1/4 като на някои завои ми светва лампата. Тоест смятам го към 15-16л/100км. От време на време стои и на място да работи по 10-на мин. Но дори когато е загряла ми се струва, че стрелката за 10км пада с 1мм. Не мога да повярвам, че този смешен двигател харчи 16/100 при -15С’. Изпускателната ми с-ма е на 2месеца, свещите и кабелите на около 8хил. км.Компресията ми е малко ниска и трябва да сменя гумички на клапани, а може би и сегменти. Но това е от 1 год. , а такъв разход не съм имал до сега. Ламбда сондата си е ОК. Какво мога да направя? Писна ми от тая малка харчеща и невървяща кола.
        Нищо не казваш за работната температура на мотора - бързо ли загрява колата до 90 градуса и държи ли я постоянно? Това е много важно за разхода.Също имай в предвид, че е много разпространен мита, че малките двигатели харчат по-малко от големите. Друг фактор който оказва влияние е и маслото, особено сега в студа. За това се кара със синтетични масла, не с минерални и полусинтетики.Давам ти и един пример с Пунтото в подписа ми - при един и същ маршрут до работата лятото без климатик харчи 7,1/100, а сега зимата 9,4/100 ми е най-високият разход по компютър. Това си са 2,5 литра отгоре. Колата я карам с 5W/40 масло и зимата и лятото.
        Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
        Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

        Коментар


          #19
          Колата я карам с 15W40 - от 5 год. Сменям го, да не ме разберете погрешно. Такъв разход не съм имал. Парното започва да духа леко топло след 10на мин. - точно когато трябва да я гася. Незнам кога загрява на 90’ тъй като италианската мисъл е решила да не слага такъв уред на таблото. Вече когато вдигне темп. си я поддържа предполагам постоянна (нямам как да видя), двигателя си работи добре, равномерно.Възможно ли е също така да ми тече гориво отнякъде, защото 1-2 пъти ми замириса на бензин докато си карам, но го отдадох на външни фактори. Пък и докато е в покой няма загуба на гориво.

          Коментар


            #20
            от този мотор по-елементарен не съм виждал .някъде гледах как се сменя ангренажен ремък на този мотор за 12мин .така че ви съветвам -ремонт и газ.а на автора-може да си смени въздушния филтър

            Коментар


              #21
              )

              ilko-gd написа:
              Ами започва от смукателните колектори (тръбите под моноинжекциона) и отива под един капак горе-долу по средата на колата се пада. МАР датчика се намира отдолу. Капака се маха като се развие врътка в горният му край, няма болтчета, ще го видиш. Ако снимаш двигателя ще ти покажа на снимката точно къде се намира.
              kolega mojesh li da mi obesnish kude se namira toz markuch i tozi datchki? [/url]

              Коментар


                #22
                Все пак да напиша какво се оказа. Преди време в резултат на некадърен майстор бяхме лепили единия щуцер на бензиновата помпа (много са чупливи). Явно с времето леко се беше спукало лепеното и при повече налагане започнало да изпуска от там. Смених кожуха на помпата, смених маркучите и щипките им със скоби и заспа. Разхода пак падна на 10-12/100 лято/зима. Смених и Фиата с БМВ Разхода е 11-12 градско, но си заслужава и вървеж и комфорт няма място за сравнение. Цените на частите не са толкова по-високи, двойно горе доло.

                Коментар

                Working...
                X