За последната седмица ми се случва за втори път и имам чувството че се проявява само в най-студените дни. Накратко проблема и временното решение и двата пъти:1. паля на бензин (по принцип карам на газ) с идеята да изчакам да загрее малко преди да тръгна ; понеже ми е малко трудно паленето изфорсирам лекичко колкото да запали до 2500 оборота обаче колата вместо да закове на смукач (1200-1300 оборота) както си му е реда направо забива муцуна и гасне ; пак паля и ако не поддържам оборотите на по високи или просто ако пусна педала на газта и пак гасне ; дотук добре явно и е студено - тръгвам аз и си карам (вечерно време трафик почти няма), карам малко, колата загрява вече 2-3 черта над С обаче пусна ли газта пак гасне ; сменям на газ - същата работа ; карам още малко и яко форсирам температурата стигна 2 черти под средата и изведнъж сама се оправи и си закова на 800 оборотаабсолютно нищо не съм пипал - само за малко спрях, отворих капака, погледнах двигателя като индианец компютър и го затворих2. преди малко същата работа - паля и гасне веднага - няма бензин няма газ - същите симптоми - няколко пъти гасна ; форсирам яко докато колата загрее на 1 черта под средата - пак гасне ; отварям капака повтарям процедурата с тъпото гледане, влизам пак да запаля и о, чудо колата пак работи нормалноМоля дайте съвети от какво може да е и какво да проверя. Възможно ли е да е от стъпковото моторче ? Защо може да се получава така че няколко дни да си я карам нормално и изведнъж да се появи този проблем ? Колата я карам за първа зима, през другите сезони никога не съм имал такъв проблем и според мен нещо замръзва....но дали ?Очаквам с нетърпение вашите съвети и препоръки че така не се кара. Благодаря.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Странен проблем при палене на Браво
Collapse
X
-
И при мен го има същия проблем само че колата е Шкода.Прави го само като е студено времето.Като запаля колата работи ок,но като тръгна почва да гасне дори като достигне 80С.Проблема при мен е следният.Понеже колата е от 70-те и не е поизмислена карбуратора замръзва.Буквално целият е покрит със скреж.Но едва ли проблема при теб е точно този.
Коментар
-
Както каза колегата по горе датчик за температурата , другото е трупане на грешки ако не си с газов инжекцион което се проявява точно в студено време или не е направена газоавата като хората. Друго което се сещам от личен опит е ТПС но не знам на бравтото какъв е и каде е .Успех колега и отиди на една диагностика мога дати препоръчам фирма мотоман аз съм доволен , не са ми познати но хората разбират и пипат добре .Fiat Bravo 1.9 M-Jet 16v sport 2007
Fiat Tipo 1.6ie 159A3.046 OHC
Коментар
-
deadairplane
-
Благодаря на всички за изчерпателните отговори. В интерес на истината отдавна се каня да я закарам на диагностика, но все не попадам на читави сервизи. Този на Мотоман ми иде малко делече, но ако трябва и дотам ще скокна, а някой може ли да си даде мнението за Юве на Симеоновско - там дали ще ми свършат добра работа, че ми е доста наблизо. Благодаря
Коментар
-
BO написа:AvataR написа:Някакви идеи колеги ?
Коментар
-
AvataR написа:Благодаря на всички за изчерпателните отговори. В интерес на истината отдавна се каня да я закарам на диагностика, но все не попадам на читави сервизи. Този на Мотоман ми иде малко делече, но ако трябва и дотам ще скокна, а някой може ли да си даде мнението за Юве на Симеоновско - там дали ще ми свършат добра работа, че ми е доста наблизо. БлагодаряBravo 1.6/16V ... и на газ
Коментар
-
И аз чух много добри отзиви за Юве-то но за съжаление са заети чак до след празниците. Колата вече прави въпросния проблем почти при всяко студено палене и е просто нетърпимо. Уговорих си час при Мотоман както ме посъветва колегата Асус и ще дам после отзиви по въпроса.Междувременно по въпросния проблем мога да направя още едно, две доуточнения ако ще помогнат за по правилното му идентифициране. Вече го оправям временно като оставя колата да позагрее малко, после я гася и я оставям около минута-две и след това на вече сравнително топъл двигател си пали добре. Не знам дали сте забелязали но при първо палене още като колата е на контакт и докато се правят стандартните чекове се чува едно жужене за около секунда, все едно че нещо се завърта и се включва. Ако се угаси колата и веднага се запали не се чува, но ако се остави за малко повече време угасена се активира това чудо пак. Някой знае ли какво е точно и каква може да е връзката с гореописания проблем. Както споменах ако го изчакам това нещо на вече позагрял двигател, колата си пали нормално.Благодаря за отзивите и съветите дотук на всички. Всяка допълнителна информация ще ми е от полза.
Коментар
-
AvataR написа:И аз чух много добри отзиви за Юве-то но за съжаление са заети чак до след празниците. Колата вече прави въпросния проблем почти при всяко студено палене и е просто нетърпимо. Уговорих си час при Мотоман както ме посъветва колегата Асус и ще дам после отзиви по въпроса.Междувременно по въпросния проблем мога да направя още едно, две доуточнения ако ще помогнат за по правилното му идентифициране. Вече го оправям временно като оставя колата да позагрее малко, после я гася и я оставям около минута-две и след това на вече сравнително топъл двигател си пали добре. Не знам дали сте забелязали но при първо палене още като колата е на контакт и докато се правят стандартните чекове се чува едно жужене за около секунда, все едно че нещо се завърта и се включва. Ако се угаси колата и веднага се запали не се чува, но ако се остави за малко повече време угасена се активира това чудо пак. Някой знае ли какво е точно и каква може да е връзката с гореописания проблем. Както споменах ако го изчакам това нещо на вече позагрял двигател, колата си пали нормално.Благодаря за отзивите и съветите дотук на всички. Всяка допълнителна информация ще ми е от полза.Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005
Коментар
-
И аз съм в петък в 1 при Мотоман за диагностика. При мен пали след доста въртене и ако се форсира веднага гасне.След около минута работа вече всичко е ОК. Аз съм се насочил към бензиновата помпа. А другия проблем с нестабилните обороти и припукването се реши с нови кабели и свещи.Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
Бърз ъпдейт по темата. Днес ми направиха диагностика в Мотоман и ми изчистиха грешките по ЕКУ-то. Сега колата работи на бензин като швейцарски часовник и съм много доволен от вниманието което ми обърнаха. Според човека там всички датчици си работят и няма някакви трайни дефекти по системата сега остава да видим дали проблема който описах ще изчезне или пак ще започне да се появява. Ако наистина нямам проблем със свещите и кабелите и диагностиката е ОК аз мисля че проблема не би трябвало да се появи, но ще видим...Само ми е чудно дали има значение факта че я диагностицирахме на топъл двигател, защото все пак при мен проблема се проявява само на студено. Според вас има ли вероятност някой датчик да не сработва на студено, а на топъл двигател да си работи коректно ?
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар