Писал съм го много пъти, но понеже има известно съвпадение още веднъж: При мен нормално температурата е на 2-ро положение и се вдига леко, ако я настъпя по-яко. На положение 1 се включва 1-ва степен на вентилаторите, а изключват на 2.
FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
що, няма ли да пишеш повече, до след празниците чак?!? весели на всички!!!
хехех не че няма да пиша ами ще мръдна малко в провинцията да релаксна до коледа и там няма да имам нет и затова използвах да пожелая весело посрещане на празниците
Тука вече си много прав, иначе както вика колегата Феникс (а той го казва с цел да знаеш какво да правиш като закъсаш на пътя а не колегата @tesiv да си прави експерименти) това е така едно време бащата така охлаждаше Жигулата точно преди да прегрее след някой голям баир. При нормално каране няма как да се получи да ти пада температурата.
аз лично не виждам лошо в това човек да прави експерименти и още повече с нещо с което не тежа на никого - сам си финансирам експериментите /както и ремонтите/. направих го от любопитство и с цел да опровергая постове на други колеги, които твърдяха че "...зиме лете - се в средата трябва да стои стрелката при всяко положение..."нищо лично, надявам се и ти ... Yellow_Flash_Colorz_PDT_08
И аз така. Темп. на въздуха - около -2 . Парното на макс, празен ход на ДВГ, колата работи на място, отворена клапа за рециркулация, затворен термостат (студен маркуч). При принудителни режими температурата си спада като за здрасти. Ето 2 снимки в рамките на минута.
... Провери си истинските температури, например с термометър в казанчето и ги сравни с показанията на таблото.
С термометър в казанчето не е добра идея, защото то е разширителен/компенсационен съд. Охладителната течност там е винаги по-студена. Аз го меря с уред, който в компекта си има термосонда. Има такива мултицети и за по десетина лева. Допирам сондата до алуминиевия корпус в близост до термодатчика на двигателя, като го притискам плътно с някакво парцалче в продължение на поне 20-30 секунди. Другия вариант е като се мери съпротивлението на термодатчика на двигателя. Има таблица за всеки датчик от която се вижда зависимостта между температура-съпротивление. А ако не вярвате на тая таблица, защото датчика вече може да не отчита точно - пак във вряща вода за да се види съпротивлението при около 98-99*С и студена вода с лед за Т около 0*С. Ама трябва да се сваля датчика, а сега в тоя студ ... Заб.:Ако мултицета е от евтините - може да не мери точно. Затова може преварително да кипнете на печката (готварската де) вода и премерете температурата. Ако покаже 98-99 градуса - значи е ОК. Ако има разлика - с толкова греши уреда и трябва да го имате предвид като мерите температурата на загрят двигател.ПП/ При добър термостат температурата трябва да не мърда, независимо от това
колеги днес МАРА ме втрещи - в този студ успя дори да включи перката... аз направо се изцъклих. и съвсем отчетливо се вижда с просто око как се катери температурата. термостата беше отворил /нормално/ и радиатора беше горещ /пак нормално/. отворих казанчето и антифриза циркулира. абе на пръв поглед всичко е ок. ама на 1-2 градуса да включи перката... вярно е че не карах за да се обдухва радиатора ама беше около 2км. в задръстване. погледнах радиатора - отзад е чист т.е. ако има някакъв боклук то той евентуално е м/у двата радиатора - на климата и охлаждането. незнам - вие какво мислите по въпросаима ли някой, при когото температурата да се държи по сходен начин?
Съвсем нормално, при тези лоши пътни условия, поне при нас - улиците не са почистени, каране на първа-втора, защото много хора не знаят къде се намират и правят, каквото си поискат на пътя. Аз днес също успях да включа перката.
незнам - вие какво мислите по въпросаима ли някой, при когото температурата да се държи по сходен начин?
И на мен при -2 ми се включи 1ва степен, ама горе, малко преди да се кача на к-с "Мальовица" - трима с доста багаж.За градско в Бургас на 1-2 градуса - абсурд, за София - не знам.
FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
Коментар