Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Колко градуса е нормално през зимата...?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    колега, ето от тук надолу прочети, ако си я пропуснал, надявам се да намериш отговор: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=186915#186915в най-големия студ няма начин да тръгна преди да съм постоял 15 минути на място, а понякога и повече, като през това време парното пусна ли го на едно, стрелката мърда нагоре едвам едвам, страшно бавно. На две - където я хвана стрелката - там си остава, докато не тръгна, или не намаля на едно. Ако обаче пусна на 3 или на 4 - е тогава просто стрелката си тръгва надолу, на празен ход в студа двигателя не отделя достатъчно топлина и цялата топлина като се отдава в купето, машината си изстива. Затова е измислена и системата за допълнително нагряване на антифриза, Nino каза че при него след 1-2 минути започва да духа топлото, а не чака по 10-15 минути. И така двг загрява много по-бързо.

    Коментар


      #32
      дезелите загряват по-бавно :D
      2015 Renault Megane Expression GT
      2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
      Всичко за FIAT Bravo 2007

      Коментар


        #33
        темите с термостати и фарове ги следя изкъсо и постоянно ги чета, и тази също съм я прегледал, все пак благорадя за усилието.аз по-скоро исках да чуя други мнения за скоростта в мин. на загряване и то на дизелови двигатели - както поясних по-горе, колкото и субективно да е. едно сравнение просто. иначе това с бавното загряване в тези отрицателни температурки няма спор - така е! пак казвам всичко е субективно и зависи от много фактори - било то използване на парното, било то подгряване или колата в движение, и какво движение - пак има разлика дали те хваща светофара след 50 м и се почва едено пъплене 1-2-ра или има участък в който колата може да покачи температура с непрекъснато каране.та идеята ми беше всеки който има желание да опише с едно изречение за колко време колата достига работна температура и поясни начина!
        FIAT MAREA 1.9 TD100 ELX

        Коментар


          #34
          sev написа:
          дезелите загряват по-бавно :D
          Вярно е ,че загряват по бавно.Вече съм отпуск и започвам с експериментите сутрин.От тази сутрин резултата е:Работа на място при температура на околната среда -2 градуса с пуснато парно на макс от самото начало.На 5 минута от парното духа въздух с температура 20 градуса,на 10 минута с около 30 градуса,на 15 минута с около 40 градуса/стрелката на уреда на таблото е вече почти на първото деление/.Утре сутрин експеримента продължава бе запуснато парно.Забравих да си затворя клапата за външен въздух и това ми обърка много експеримента.
          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

          Коментар


            #35
            Tornado написа:
            sev написа:
            дезелите загряват по-бавно :D
            Вярно е ,че загряват по бавно.Вече съм отпуск и започвам с експериментите сутрин.От тази сутрин резултата е:Работа на място при температура на околната среда -2 градуса с пуснато парно на макс от самото начало.На 5 минута от парното духа въздух с температура 20 градуса,на 10 минута с около 30 градуса,на 15 минута с около 40 градуса/стрелката на уреда на таблото е вече почти на първото деление/.Утре сутрин експеримента продължава бе запуснато парно.Забравих да си затворя клапата за външен въздух и това ми обърка много експеримента.
            ето затова говоря!!! Yellow_Flash_Colorz_PDT_06 затова форума е толко ценен и хубавото е че още има хора мераклии фиаткажии
            FIAT MAREA 1.9 TD100 ELX

            Коментар


              #36
              Баси, като чета, и гледам какво обсъждаме направо падам....1. май май никой не чете какво е описано, 2. Май никой досега не е карал зимата извънградско 3. Или 96% от хората карат коли с не работещи термостати, или никога не са карали кола с работещ такъв4. Или никой не си следи уредите докато кара Прилагам тука една снимка с някой обяснения въпреки че не съм ВО или някой който разбира..... и се надявам някак си всеки да си обясни как работи таз пуста охл. система, какво е термостат, и за какво е сложен, както и кой маркуч се пипа за да се провери дали ви работи прословутия термостат. И мотора може да се охлади при продължително спускане независимо дали е работещ или не термостата, поради факта, че като се движи с голяма скорост, а мотора работи на празен ход, е все едно вентилатора духа с пълна сила включен не на 2 ами на 5 . Това важи с голяма сила в зимните месеци, но също така и лятото, понеже околната температура в най добрия случай е 40 градуса, а работната температура на двигателя е около 90, което е достатъчно и в най голямата жега при продължително спускане да се охлади много системата, както и стрелката на таблото ви да мръдне, не само 1мм, ами направо да си спадне до-долу.......Айде стига писах че темата взе да ме нервира. А вие ако не ми вярвате, или си мислите че ви гъбаркам нещо, и трябва някой друг да ви го каже, поне пробвайте и осмислете което съм си играл да нарисувам и опиша. Все пак това е нещо толкова елементарно, че чак не вярвам че го обсъждаме вече толкова много страници. Сега се чудя....дали да обяснявам защо дизела загрява по-бавно......, но ще дам един жокерМоже би е свързано че мотора работи на сравнително по-бавни обороти, може би и дизеловия мотор е изработен с някой по-масивни метални детайли, които поемат по-голямо количество енергия(разбирайте топлина) в следствие на което, по дълго време тази енергия(топлина) се усвоява от самия агрегат(мотор или двигател), и термостата докато дотигне температурата си на отваряне.....минава повечко време. Което не значи, че колата загрява страшно бавно, просто по-късно във времето се налага да се отвори големия кръг(през радиатора). Смятам темата за изчерпана п.п.тук картинката се вижда по-ясно цък
              СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
              бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
              сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
              ИТАЛФЕСТ 2007

              Коментар


                #37
                phoenix написа:
                Баси, като чета, и гледам какво обсъждаме направо падам....1. май май никой не чете какво е описано, 2. Май никой досега не е карал зимата извънградско 3. Или 96% от хората карат коли с не работещи термостати, или никога не са карали кола с работещ такъв4. Или никой не си следи уредите докато кара
                1-во. Благодаря за нагледното обяснение каде и най-важно какво се пипа /е не е дадено само как, но нищо нека всеки сам да разбере/... сега сериозно много полезно помагало за нас учащите 2-ро. Сега малко критика, всяка вечер се прибирам пребит от работа и нямам кой знае колко време да седя пред компютъра имайки предвид че по цял ден това правя, затова предпочитам да попитам и който може да помогне жив и здрав, пък и повторението е майка на науката /и на затъпяването /3-то. Постоянно следя всеки един уред по таблото, но не съм имал база за сравнение за да мога да разбера дали работи правилно термостата или не затова пуснах тази снимка4-то. Явно имам проблем с термостата и затова питам КАК /пиша го с главни букви не за да викам, а за да се види/ се сменя този термостат на колата от подписа?
                Fiat Punto 1.1 Petrol year 95

                Коментар


                  #38

                  Коментар


                    #39
                    NewUser написа:
                    Ето на тази позиция включва за малко и изключва...
                    При Пунто това е нормално - датчика за температурата е на главата и се получава известна инертност на показаниятана уреда!При Брава/о , особенно 1.6/16 , датчика е монтиран на термостата и показанието на уреда при изправен термостат е заковано на средата!

                    Коментар


                      #40
                      hit-ko написа:
                      NewUser написа:
                      Ето на тази позиция включва за малко и изключва...
                      При Пунто това е нормално - датчика за температурата е на главата и се получава известна инертност на показаниятана уреда!При Брава/о , особенно 1.6/16 , датчика е монтиран на термостата и показанието на уреда при изправен термостат е заковано на средата!
                      Т.е. според мен това показание на първата снимка е около 74 градуса, а би трябвало да е 90, откакто паднаха температурите перка не ми се е включвала т.е. доколкото знам термостата отваря на 87 градуса, моля ако има неточности ме поправете
                      Fiat Punto 1.1 Petrol year 95

                      Коментар


                        #41
                        Т.е. според мен това показание на първата снимка е около 74 градуса, а би трябвало да е 90, откакто паднаха температурите перка не ми се е включвала т.е. доколкото знам термостата отваря на 87 градуса, моля ако има неточности ме поправете
                        на мойто Пунто термостата отваря на 92 градуса.... бтв - къде ти е термостата - като вдигнеш капака на Пунтьо и застанеш пред колата - от дясно на двигателя има 1 дебела тръба дето влиза горе в охлаждащия радиатор - термостата е в началото на тази тръба, закрепен е на двигателя...на phoenix може да се вярва... лятото с имах премеждия с охладителната система и той доста ми помогна... още не съм почерпил, ама колкото по-късно - толкова по-мръсно та не е ли да вдигнеш капака насред път - нищо няма да научиш за охладителната система на автомобила само искам да допълня поста на phoenix - ако пуснеш по надолнище, изключена от скорост кола - демек по инерция - и почне да ти се вдига температурата - не работи водната помпа
                        Fiat Punto 1.1-Синята птица
                        Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
                        Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp

                        Коментар


                          #42
                          donnna написа:
                          Т.е. според мен това показание на първата снимка е около 74 градуса, а би трябвало да е 90, откакто паднаха температурите перка не ми се е включвала т.е. доколкото знам термостата отваря на 87 градуса, моля ако има неточности ме поправете
                          на мойто Пунто термостата отваря на 92 градуса.... бтв - къде ти е термостата - като вдигнеш капака на Пунтьо и застанеш пред колата - от дясно на двигателя има 1 дебела тръба дето влиза горе в охлаждащия радиатор - термостата е в началото на тази тръба, закрепен е на двигателя...на phoenix може да се вярва... лятото с имах премеждия с охладителната система и той доста ми помогна... още не съм почерпил, ама колкото по-късно - толкова по-мръсно та не е ли да вдигнеш капака насред път - нищо няма да научиш за охладителната система на автомобила само искам да допълня поста на phoenix - ако пуснеш по надолнище, изключена от скорост кола - демек по инерция - и почне да ти се вдига температурата - не работи водната помпа
                          виж тук: http://www.autodilykrc.cz/eshop/fiat...edej=termostat , водната помпа работи - нова е от hit-ko
                          Fiat Punto 1.1 Petrol year 95

                          Коментар


                            #43
                            вчера си направих един експеримент - за да видя как се държи термостата и парното на колата. значи имах работа в центъра и си викам ще мина покрай кулата и на драган цанков на спускането към графа направих следното:1. външна температура по термометъра на колата: -22. колата беше загряла идеално стрелката стоеше мирно3. термостата ми е на 2 седмици - от хит-ко "бер"4. спускането е около 1 км. - като 1/2 от разстоянието със около 65 км/ч а другата половина малко по-бавно 40-505. парното на 4-та степен на максимална температура6. колата я пуснах по инерция като я позасилих отгоре - за да е по-силно обдухванеторезултатът е следния - като на картинката: позиция 1 - преди спускането; позиция 2 - след.извод: дори при изправна охладителна/отоплителна система на колата при тази ниска външна температура от -2 гр. и максимално топлоотдаване в купето и работа на двигателя на свободна скорост няма какво да компенсира обдухването на радиатора и двигателя с студен въздух, а като добавим и допълнителното изсмукване отвътре и ТЕМПЕРАТУРАТА НЕИЗБЕЖНО СЕ ПОНИЖАВА и дотук с твърдението на някой хора, че независимо от режима на работа на колата - стрелката на температурата трябва са стои по средата при изправен термостатп.с. мале колко дълго стана тва изречение - дано се разбира какво искам да кажа
                            Прикачени файлове
                            FIAT MAREA 1.9 TD100 ELX

                            Коментар


                              #44
                              съвсем нормално е като я вкарваш в някакви принудителни режими колата, да постигнеш дадена цел. при твоя експеримент като няма производство на топлина, а има само отдаване, естествено че стрелката ще падне. Тя си пада и дори сутринта ако стигне някъде до средата, пак като надуеш парното на макс, и отвориш клапата. А на някои колеги им пада стрелката при нормално каране на дълъг път, не при спускане, или при изключена предавка, ами както си пердашат на 5-та със 120, и изведнъж поглеждат и виждат че стрелката им пада. Това вече е неизправна охладителна система - отворен термостат.

                              Коментар


                                #45
                                ogi28b написа:
                                съвсем нормално е като я вкарваш в някакви принудителни режими колата, да постигнеш дадена цел. при твоя експеримент като няма производство на топлина, а има само отдаване, естествено че стрелката ще падне. Тя си пада и дори сутринта ако стигне някъде до средата, пак като надуеш парното на макс, и отвориш клапата. А на някои колеги им пада стрелката при нормално каране на дълъг път, не при спускане, или при изключена предавка, ами както си пердашат на 5-та със 120, и изведнъж поглеждат и виждат че стрелката им пада. Това вече е неизправна охладителна система - отворен термостат.
                                мдаааа.... остава само да изкарам буто на дълъг път и да се убедя с очите си как ще се държи. не би трябвало да има проблеми :P ВЕСЕЛО ПОСРЕЩАНЕ НА ПРАЗНИЦИТЕ!!!
                                FIAT MAREA 1.9 TD100 ELX

                                Коментар

                                Working...
                                X