колега, ето от тук надолу прочети, ако си я пропуснал, надявам се да намериш отговор: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=186915#186915в най-големия студ няма начин да тръгна преди да съм постоял 15 минути на място, а понякога и повече, като през това време парното пусна ли го на едно, стрелката мърда нагоре едвам едвам, страшно бавно. На две - където я хвана стрелката - там си остава, докато не тръгна, или не намаля на едно. Ако обаче пусна на 3 или на 4 - е тогава просто стрелката си тръгва надолу, на празен ход в студа двигателя не отделя достатъчно топлина и цялата топлина като се отдава в купето, машината си изстива. Затова е измислена и системата за допълнително нагряване на антифриза, Nino каза че при него след 1-2 минути започва да духа топлото, а не чака по 10-15 минути. И така двг загрява много по-бързо.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Колко градуса е нормално през зимата...?
Collapse
X
-
темите с термостати и фарове ги следя изкъсо и постоянно ги чета, и тази също съм я прегледал, все пак благорадя за усилието.аз по-скоро исках да чуя други мнения за скоростта в мин. на загряване и то на дизелови двигатели - както поясних по-горе, колкото и субективно да е. едно сравнение просто. иначе това с бавното загряване в тези отрицателни температурки няма спор - така е! пак казвам всичко е субективно и зависи от много фактори - било то използване на парното, било то подгряване или колата в движение, и какво движение - пак има разлика дали те хваща светофара след 50 м и се почва едено пъплене 1-2-ра или има участък в който колата може да покачи температура с непрекъснато каране.та идеята ми беше всеки който има желание да опише с едно изречение за колко време колата достига работна температура и поясни начина!FIAT MAREA 1.9 TD100 ELX
Коментар
-
sev написа:дезелите загряват по-бавно :DFiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Tornado написа:sev написа:дезелите загряват по-бавно :DFIAT MAREA 1.9 TD100 ELX
Коментар
-
Баси, като чета, и гледам какво обсъждаме направо падам....1. май май никой не чете какво е описано, 2. Май никой досега не е карал зимата извънградско 3. Или 96% от хората карат коли с не работещи термостати, или никога не са карали кола с работещ такъв4. Или никой не си следи уредите докато кара Прилагам тука една снимка с някой обяснения въпреки че не съм ВО или някой който разбира..... и се надявам някак си всеки да си обясни как работи таз пуста охл. система, какво е термостат, и за какво е сложен, както и кой маркуч се пипа за да се провери дали ви работи прословутия термостат. И мотора може да се охлади при продължително спускане независимо дали е работещ или не термостата, поради факта, че като се движи с голяма скорост, а мотора работи на празен ход, е все едно вентилатора духа с пълна сила включен не на 2 ами на 5 . Това важи с голяма сила в зимните месеци, но също така и лятото, понеже околната температура в най добрия случай е 40 градуса, а работната температура на двигателя е около 90, което е достатъчно и в най голямата жега при продължително спускане да се охлади много системата, както и стрелката на таблото ви да мръдне, не само 1мм, ами направо да си спадне до-долу.......Айде стига писах че темата взе да ме нервира. А вие ако не ми вярвате, или си мислите че ви гъбаркам нещо, и трябва някой друг да ви го каже, поне пробвайте и осмислете което съм си играл да нарисувам и опиша. Все пак това е нещо толкова елементарно, че чак не вярвам че го обсъждаме вече толкова много страници. Сега се чудя....дали да обяснявам защо дизела загрява по-бавно......, но ще дам един жокерМоже би е свързано че мотора работи на сравнително по-бавни обороти, може би и дизеловия мотор е изработен с някой по-масивни метални детайли, които поемат по-голямо количество енергия(разбирайте топлина) в следствие на което, по дълго време тази енергия(топлина) се усвоява от самия агрегат(мотор или двигател), и термостата докато дотигне температурата си на отваряне.....минава повечко време. Което не значи, че колата загрява страшно бавно, просто по-късно във времето се налага да се отвори големия кръг(през радиатора). Смятам темата за изчерпана п.п.тук картинката се вижда по-ясно цъкСЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
Коментар
-
phoenix написа:Баси, като чета, и гледам какво обсъждаме направо падам....1. май май никой не чете какво е описано, 2. Май никой досега не е карал зимата извънградско 3. Или 96% от хората карат коли с не работещи термостати, или никога не са карали кола с работещ такъв4. Или никой не си следи уредите докато караFiat Punto 1.1 Petrol year 95
Коментар
-
deadairplane
-
NewUser написа:Ето на тази позиция включва за малко и изключва...
Коментар
-
hit-ko написа:NewUser написа:Ето на тази позиция включва за малко и изключва...Fiat Punto 1.1 Petrol year 95
Коментар
-
Т.е. според мен това показание на първата снимка е около 74 градуса, а би трябвало да е 90, откакто паднаха температурите перка не ми се е включвала т.е. доколкото знам термостата отваря на 87 градуса, моля ако има неточности ме поправетеFiat Punto 1.1-Синята птица
Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp
Коментар
-
donnna написа:Т.е. според мен това показание на първата снимка е около 74 градуса, а би трябвало да е 90, откакто паднаха температурите перка не ми се е включвала т.е. доколкото знам термостата отваря на 87 градуса, моля ако има неточности ме поправетеFiat Punto 1.1 Petrol year 95
Коментар
-
вчера си направих един експеримент - за да видя как се държи термостата и парното на колата. значи имах работа в центъра и си викам ще мина покрай кулата и на драган цанков на спускането към графа направих следното:1. външна температура по термометъра на колата: -22. колата беше загряла идеално стрелката стоеше мирно3. термостата ми е на 2 седмици - от хит-ко "бер"4. спускането е около 1 км. - като 1/2 от разстоянието със около 65 км/ч а другата половина малко по-бавно 40-505. парното на 4-та степен на максимална температура6. колата я пуснах по инерция като я позасилих отгоре - за да е по-силно обдухванеторезултатът е следния - като на картинката: позиция 1 - преди спускането; позиция 2 - след.извод: дори при изправна охладителна/отоплителна система на колата при тази ниска външна температура от -2 гр. и максимално топлоотдаване в купето и работа на двигателя на свободна скорост няма какво да компенсира обдухването на радиатора и двигателя с студен въздух, а като добавим и допълнителното изсмукване отвътре и ТЕМПЕРАТУРАТА НЕИЗБЕЖНО СЕ ПОНИЖАВА и дотук с твърдението на някой хора, че независимо от режима на работа на колата - стрелката на температурата трябва са стои по средата при изправен термостатп.с. мале колко дълго стана тва изречение - дано се разбира какво искам да кажаFIAT MAREA 1.9 TD100 ELX
Коментар
-
съвсем нормално е като я вкарваш в някакви принудителни режими колата, да постигнеш дадена цел. при твоя експеримент като няма производство на топлина, а има само отдаване, естествено че стрелката ще падне. Тя си пада и дори сутринта ако стигне някъде до средата, пак като надуеш парното на макс, и отвориш клапата. А на някои колеги им пада стрелката при нормално каране на дълъг път, не при спускане, или при изключена предавка, ами както си пердашат на 5-та със 120, и изведнъж поглеждат и виждат че стрелката им пада. Това вече е неизправна охладителна система - отворен термостат.
Коментар
-
ogi28b написа:съвсем нормално е като я вкарваш в някакви принудителни режими колата, да постигнеш дадена цел. при твоя експеримент като няма производство на топлина, а има само отдаване, естествено че стрелката ще падне. Тя си пада и дори сутринта ако стигне някъде до средата, пак като надуеш парното на макс, и отвориш клапата. А на някои колеги им пада стрелката при нормално каране на дълъг път, не при спускане, или при изключена предавка, ами както си пердашат на 5-та със 120, и изведнъж поглеждат и виждат че стрелката им пада. Това вече е неизправна охладителна система - отворен термостат.FIAT MAREA 1.9 TD100 ELX
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар