botze написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Колко градуса е нормално през зимата...?
Collapse
X
-
deadairplane
-
Като цяло всичко е точно, само има един вариант когато всичко е ок и стрелката да се движи надолу. Особено зимата.Става дума за спускане по надолнище по инерция, при мааалко по-студено време. Тогава двигателя се охлажда независимо от термостата ииии температурата спада, в момента в който включите на скорост и минете 100-200м колата влиза пак в оптималния температурен режим, така че не се корайте когато се спускате по инерция и колата изстине - това не означава че термостата е за смяна.СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
Коментар
-
Това с охлаждането при спускане става когато спускаш на скорост без газ дълго време. Тогава както е коментирано и друг път спира подаването на гориво към мотора (преустановяват се импулсите към инжектора) и за това няма кой да топли мотора, триенето не е достатъчно. За да мръдне толкова много стрелката трябва да спускате много време при много ниска външна температура, което почти никога не се случва. Все ще натиснеш газта и за това температурата не варира толкова, че стрелката да го отчете. И тя си има някаква точност, това не е лабораторен термометър.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
колега опитай да се спуснеш от аспарухов мост по инерция като си вдигнал 100, или примерно по магистралата, примерно по девненския баир, или на слизане от където и да е из планините, дори и по не много големи баири. Както и да се знае че описаното спускане на скорост с голяма икономия на гориво , не се получава, ако колата е на газ.п.п.идеята е че не е задължително да си на скорост, и мотора изстива много повече ако е по-инерция....който не вярва да опита.СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
Коментар
-
deadairplane, не мога да се съглася с края на иначе много точното ти обяснение. лятото стрелката все така не мърда, а перките в един момент завъртат, и докато въртят, а и след като спрат, стрелката все си е там.... Моля специално колегата BO ако чете тази тема, да изкаже мнение по въпроса: при напълно изправна охладителна система, възможно ли е стрелката да се отклони нагоре?
Коментар
-
ogi28b написа:лятото стрелката все така не мърда, а перките в един момент завъртат, и докато въртят, а и след като спрат, стрелката все си е там.... Моля специално колегата BO ако чете тази тема, да изкаже мнение по въпроса: при напълно изправна охладителна система, възможно ли е стрелката да се отклони нагоре?..............Когато двигателя е студен термостата е затворен и антифриза не преминава през радиатора. Поради това двигателя загрява сравнително бързо. Когато двигателя загрее до определена температура термостата отваря и антифриза започва да преминава през радиатора и започва да отдава по голямо количество топлина. Ако термостата работи коректно количеството антифриз което преминава през радиатора............когато количеството отделена топлина от двигателя стане по-голямо от количеството отдавана топлина? Ами много просто температурата се покачва, докато температурния датчик не сработи и включи перката което повишава ефективността на радиатора, и ако датчика или перката не работят правим двигател. Демек дори и да работи коректно термостата има начин стрелката да не седи на едно място, ако температурния датчик се е прецакал.... в следствие на което много коли прегряват лятото в задръстванията!СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
Коментар
-
аз просто имам друго мнение по въпроса, затова искам BO да го потвърди или отхвърли, като се изкаже компетентно, без да казвам какво е моето, за да не взема да му повлияя, разбираш ли ..... аа сега прочетох и леките корекциики, нещо подобно си мисля и аз - стрелката все си седи там, въпреки че температурния датчик сработва и пуска перките. което в крайна сметка ни връща пак там: при изправна охладителна система стрелката не мърда, каквото и да става, ако ще турско да е!
Коментар
-
оки разбрах, нека и ВО да отговори, но стрелката мърда, дори и да не стане турскоПросто има някой частни случаи, 1. като пускане по надолнище (особено зимата по инерция или на скорост без газ)=> принудително охлаждане, или2. висене по задръствания(особено лятото, възможно е перката да не успее да охлади водната система и да се вдигне температурата).СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
Коментар
-
ogi28b написа:..... лятото стрелката все така не мърда, а перките в един момент завъртат, и докато въртят, а и след като спрат, стрелката все си е там.... ...
Коментар
-
NewUser написа:На този датчик коя позиция е 90 градуса ?SEV в един свой пост казва: ...пипаме тръбата от термостата към радиатора, коя е тази тръба на Пунтото?
Коментар
-
Rokambol написа:ogi28b написа:..... лятото стрелката все така не мърда, а перките в един момент завъртат, и докато въртят, а и след като спрат, стрелката все си е там.... ...Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат
Коментар
-
за колебанието ще подкрепя Rokambol и начина по който той описва нещата. вече се убедих че с изправен термостат, който закупих от hit-ko, марка Behr коленията са минимални, но имам следното питане към хората с нафтови печки: прави ми впечатление, че при моя дизел загряването и стигането на оптималната температура става изключително бавно. значи преди да се кача на цариградско където мога да вдигна до пета предавка, се мотам около 20-25 мин. в младост-ите. вярно е че ползвам парното, но не ми се струва нормално да загрява толкова бавно, а и колко може да дръпна от парното при положение че колата работи и дори е в движение... бях чел за някакви 8-10 мин при другите коли /повечето бензин май бяха/та колеги с нафтови печки, коолкото и субективно да е мнението по този въпрос и кола с кола да не си прилича, но при вас как е?FIAT MAREA 1.9 TD100 ELX
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар