Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Колко градуса е нормално през зимата...?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    botze написа:
    И на моето Пунто стрелката стои на същото място и то в нормално движение в София, изключвам зверските задръствания,когато се включва перката, по интересното е,че извън града на магистрала при 120км. стрелката се качва малко по-нагоре, а по логика би трябвало да е обратното. Според мен това не е много нормално, но ми е така откакто съм сменил термостата преди 2г.
    все пак мотора се натоварваи ако радиатора не е много чист е нормално да вдигне малко нагоре
    2015 Renault Megane Expression GT
    2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
    Всичко за FIAT Bravo 2007

    Коментар


      #17

      Коментар


        #18
        Като цяло всичко е точно, само има един вариант когато всичко е ок и стрелката да се движи надолу. Особено зимата.Става дума за спускане по надолнище по инерция, при мааалко по-студено време. Тогава двигателя се охлажда независимо от термостата ииии температурата спада, в момента в който включите на скорост и минете 100-200м колата влиза пак в оптималния температурен режим, така че не се корайте когато се спускате по инерция и колата изстине - това не означава че термостата е за смяна.
        СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
        бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
        сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
        ИТАЛФЕСТ 2007

        Коментар


          #19
          Това с охлаждането при спускане става когато спускаш на скорост без газ дълго време. Тогава както е коментирано и друг път спира подаването на гориво към мотора (преустановяват се импулсите към инжектора) и за това няма кой да топли мотора, триенето не е достатъчно. За да мръдне толкова много стрелката трябва да спускате много време при много ниска външна температура, което почти никога не се случва. Все ще натиснеш газта и за това температурата не варира толкова, че стрелката да го отчете. И тя си има някаква точност, това не е лабораторен термометър.
          Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
          Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

          Коментар


            #20
            колега опитай да се спуснеш от аспарухов мост по инерция като си вдигнал 100, или примерно по магистралата, примерно по девненския баир, или на слизане от където и да е из планините, дори и по не много големи баири. Както и да се знае че описаното спускане на скорост с голяма икономия на гориво , не се получава, ако колата е на газ.п.п.идеята е че не е задължително да си на скорост, и мотора изстива много повече ако е по-инерция....който не вярва да опита.
            СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
            бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
            сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
            ИТАЛФЕСТ 2007

            Коментар


              #21
              На този датчик коя позиция е 90 градуса ?SEV в един свой пост казва: ...пипаме тръбата от термостата към радиатора, коя е тази тръба на Пунтото?
              Fiat Punto 1.1 Petrol year 95

              Коментар


                #22
                deadairplane, не мога да се съглася с края на иначе много точното ти обяснение. лятото стрелката все така не мърда, а перките в един момент завъртат, и докато въртят, а и след като спрат, стрелката все си е там.... Моля специално колегата BO ако чете тази тема, да изкаже мнение по въпроса: при напълно изправна охладителна система, възможно ли е стрелката да се отклони нагоре?

                Коментар


                  #23
                  ogi28b написа:
                  лятото стрелката все така не мърда, а перките в един момент завъртат, и докато въртят, а и след като спрат, стрелката все си е там.... Моля специално колегата BO ако чете тази тема, да изкаже мнение по въпроса: при напълно изправна охладителна система, възможно ли е стрелката да се отклони нагоре?
                  Сори братле че не съм ВО, ама точно това е обяснил колегата
                  ..............Когато двигателя е студен термостата е затворен и антифриза не преминава през радиатора. Поради това двигателя загрява сравнително бързо. Когато двигателя загрее до определена температура термостата отваря и антифриза започва да преминава през радиатора и започва да отдава по голямо количество топлина. Ако термостата работи коректно количеството антифриз което преминава през радиатора............когато количеството отделена топлина от двигателя стане по-голямо от количеството отдавана топлина? Ами много просто температурата се покачва, докато температурния датчик не сработи и включи перката което повишава ефективността на радиатора, и ако датчика или перката не работят правим двигател. Демек дори и да работи коректно термостата има начин стрелката да не седи на едно място, ако температурния датчик се е прецакал.... в следствие на което много коли прегряват лятото в задръстванията!
                  п.п.направих лееееки корекцийки
                  СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
                  бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
                  сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
                  ИТАЛФЕСТ 2007

                  Коментар


                    #24
                    аз просто имам друго мнение по въпроса, затова искам BO да го потвърди или отхвърли, като се изкаже компетентно, без да казвам какво е моето, за да не взема да му повлияя, разбираш ли ..... аа сега прочетох и леките корекциики, нещо подобно си мисля и аз - стрелката все си седи там, въпреки че температурния датчик сработва и пуска перките. което в крайна сметка ни връща пак там: при изправна охладителна система стрелката не мърда, каквото и да става, ако ще турско да е!

                    Коментар


                      #25
                      оки разбрах, нека и ВО да отговори, но стрелката мърда, дори и да не стане турскоПросто има някой частни случаи, 1. като пускане по надолнище (особено зимата по инерция или на скорост без газ)=> принудително охлаждане, или2. висене по задръствания(особено лятото, възможно е перката да не успее да охлади водната система и да се вдигне температурата).
                      СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
                      бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
                      сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
                      ИТАЛФЕСТ 2007

                      Коментар


                        #26
                        ogi28b написа:
                        ..... лятото стрелката все така не мърда, а перките в един момент завъртат, и докато въртят, а и след като спрат, стрелката все си е там.... ...
                        Не е точно така - когато перката се включи, обикновено температурата е на мах. допустимата си стойност, при изключване на вентилатора, температурата е с няколко градуса под номиналната. Това моят уред го отчита съвсем коректно. Изразява се в мърдане на стрелката с 1 mm нагоре (вкл. на перката) и 1 mm на долу (изкл. на перката). Всичко останало е така, както е описано. Самите уреди са с различна точност, латентност и няма два напълно еднакви. За това е напълно възможно при някой да не се забеляава този толеранс, а при други да е ясно видим.
                        Fiat Marea 1.8i 16V
                        Fiat Tipo 1.4i 8V
                        Fiat Punto 1.6i 8V
                        www.italauto-bg.net/forum/

                        Коментар


                          #27
                          NewUser написа:
                          На този датчик коя позиция е 90 градуса ?SEV в един свой пост казва: ...пипаме тръбата от термостата към радиатора, коя е тази тръба на Пунтото?
                          90 градуса на бензинов мотор е съвсем малко преди средата на скалата - точно на мястото където ти се пуска перкатано това е валидно, ако датчика показва точноза тръбата - ако знаеш кой чарк ти е термостата - това е тръбата тръгваща от него и влизаща в радиатораобикновено е горната тръба, влизаща в радиатора
                          2015 Renault Megane Expression GT
                          2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                          Всичко за FIAT Bravo 2007

                          Коментар


                            #28
                            Rokambol написа:
                            ogi28b написа:
                            ..... лятото стрелката все така не мърда, а перките в един момент завъртат, и докато въртят, а и след като спрат, стрелката все си е там.... ...
                            Не е точно така - когато перката се включи, обикновено температурата е на мах. допустимата си стойност, при изключване на вентилатора, температурата е с няколко градуса под номиналната. Това моят уред го отчита съвсем коректно. Изразява се в мърдане на стрелката с 1 mm нагоре (вкл. на перката) и 1 mm на долу (изкл. на перката). Всичко останало е така, както е описано. Самите уреди са с различна точност, латентност и няма два напълно еднакви. За това е напълно възможно при някой да не се забеляава този толеранс, а при други да е ясно видим.
                            Абсолютно съм съгласен. Образно казано (както и колегата ogi28b се изрази) стрелката не мърда от средата ако всичко е изправно. Предполагам, че има предвид по-големи колебания, защото стрелката все пак мърда но в много минимални граници. 1мм над средата в задръствания и 1мм под средата ако се спускам Гледайки само с периферията на окото върху стрелката все едно не мърда, но вглеждайки се по-добре се забелязват колебанията от 1мм в зависимост от режима на каране.
                            Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

                            Коментар


                              #29
                              При мен е абсолютно същото положение със стрелката. Единствено в най-големите жеги и задръствания, с вкл. климатик се качва една идея над средата и веднага се вкл. перката. Сега в 7.30, когато отивам на работа си седи малко над долната черта.

                              Коментар


                                #30
                                за колебанието ще подкрепя Rokambol и начина по който той описва нещата. вече се убедих че с изправен термостат, който закупих от hit-ko, марка Behr коленията са минимални, но имам следното питане към хората с нафтови печки: прави ми впечатление, че при моя дизел загряването и стигането на оптималната температура става изключително бавно. значи преди да се кача на цариградско където мога да вдигна до пета предавка, се мотам около 20-25 мин. в младост-ите. вярно е че ползвам парното, но не ми се струва нормално да загрява толкова бавно, а и колко може да дръпна от парното при положение че колата работи и дори е в движение... бях чел за някакви 8-10 мин при другите коли /повечето бензин май бяха/та колеги с нафтови печки, коолкото и субективно да е мнението по този въпрос и кола с кола да не си прилича, но при вас как е?
                                FIAT MAREA 1.9 TD100 ELX

                                Коментар

                                Working...
                                X