Здравейте всички фенове на най-добрата и красива марка!Ще наблегна само на фактите от проблема ми и няма да разсъждавам за сега:Колата пали и гасне нормално Ускорява и спира добре. 170 -180 си ги вдига както е по книжка. Компресия не съм мерил но по всички косвени фактори си има нормална. Не гори масло повече от нормалното Ауспуха е керемиден, никаква следа от масло. Свещите керемидени, без масло, лека следа от богата смес, обаче е напълно нормално за градско каране от по няколко километра. Загрява за по-малко от 10 минути, като загрее оборотите падат на 900, по книга е 850+-50. Сменил съм въздушен филтър, кабели тъй като не намерих оригинални, сложих ТЕСЛА за лада, силиконови, по-равномерен стана празния ход и по-тих, но не съвсем напълно равномерен.А ето го и проблема: Паля, карам, загрява колата оставям я изгасена за 5 - 10 минути, та дори и до половин час. Паля и оборотите скачат на 2000!!! Карам така няколко километра и се пооправят. Ако карам още повече - 5-6км и си падат на 900. Важна подробност си мисля е че при това повторно палене оборотите не се вдигат веднага след паленето, а след първото подаване на газ от мен. Когато празния ход е някъде между 1000 и 2000 се наблюдава едно случайно колебание с около 200 оборота, не постоянно, а бавно и понякога. И освен това в този случай се наблюдава ефекта на заседнало жило на газта - ако чукна газта за момент оборотите намалят, но не до колкото трябва. Понякога ако съм бил на 1200 такова чукване оправя оборотите на 900 (просто заковават на толкова). Освен с престоя за няколко минути се проявява в по-лека форма ако постоя в задръствания няколко минути.Още нещо - лампата за зареждането на акумулатора продължава да свети леко след запалване, слабо, но постоянно, без примигвания. Акумулатора се зарежда иначе да е увяхнал до сега. Стрелката за температурата на двигателя леко потреперва и показва с 5-10 градуса вповече. В това съм сигурен тъй като датчика на перката е сменян (напразно както се оказа) а този на инжекциона (синия) отговаря на 92-93 градуса, колкото трябва, докато стрелката ми показва 98. Това с показанието не ми е проблем, но го пиша тъй като проблемите с токовете (може би лоша маса) може да има връзка с основния проблем.Досега бяха фактите. Според мен като се кара колата тялото на дроселната клапа се охлажда от входящия въздух. Когато я оставя на място , особено изгасена няма как тялото да не се загрее и то доста от двигателя. Въпроса е може би какво загрява и защо: дюза, потенциометър, датчик за темп на въздуха, моторче(него съм го отварял и смазвал), дроселна клапа (чистил съм я), ключе за празен ход(то също е тествано, но вече нищо няма да ме очуди) няма признаци на засядане на клапата, пружината ми се вижда доста силна. Жилото на газта също се движи свободно. Може проблема изобщо да не ев това разбира се, може някоя ел. връзка да се прецаква.Още нещо: кутията на въздушния филтър не е от моя мотор а е сменяна с онези плоските върху двигателя, виждал съм такава на 1.4 моно, моята може би трябва да е отстрани върху десния калник.Моят двигател: 835С1, Фиат типо 1,6и.е. бош мономотроник МА1.7, АБС, хидравлика, катализатор, без климатик.Благодаря на всички които дочетоха всичко до края! Не че не мога да карам така, обаче 2000 оборота празен ход, сещате се!Все пак някой може да е имал подобен проблем и да ми спести някои от мъките. Нещо, което може да бъде полезно: спрейче за ел. контакти много добре разтваря мазни петна, след това само се попиват с сухо парцалче, което не оставя власинки. Така си почистих перфектно тялото на дроселната клапа. Запуших една тапичка, която смучеше въздух и намзах с грес гарнитурката и ефекта беше наистина много добър и във вървене и в празен ход.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Фиат типо си вдига оборотите след повторно палене загрял
Collapse
X
-
Re: Фиат типо си вдига оборотите след повторно палене загрял
stanleyhacker написа:Нещо, което може да бъде полезно: спрейче за ел. контакти много добре разтваря мазни петна, след това само се попиват с сухо парцалче, което не оставя власинки. Така си почистих перфектно тялото на дроселната клапа. Запуших една тапичка, която смучеше въздух и намзах с грес гарнитурката и ефекта беше наистина много добър и във вървене и в празен ход.Fiat Tipo 1,6 ie; '93; engine 159А3048; clima.
-
Май ще го сменям тоя датчик, до сега ми беше странно че като е в движение колата работи а като я спра за малко почва да се бъгва. Иначе за тапичката - Значи на тялото на дросела имам 3 щуцера един до друг - за бензиновите изпарения от резервоара, за проветрявяне на картера и треия е събсем тънък като отвор и беше затапен с Г-образно маркуче със завито болтче в него и това маркуче се беше спраскало от задната страна и изобщо не си личеше. Чак като свалих цялото тяло болтчето ми падна в ръцете. Ако ми кажеш че третия щуцер отива някъде другаде, може да си реша още някой проблемFIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар