Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Гори масло

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Гори масло

    Здравейте, бравата ми гори масло на 600-700 км. маслото е под мин 15w/40 ELF, брава 1.4 12V, 1995 г. забелязвам го като пътувам на дълъг път.
    fiat brava 12w 1.4 55kw

    #2
    Колега, дай малко повече инфо-докъде е било нивото ти преди да забележиш, че намалява, проверил ли си навсякъде за течове и.т.н.
    PUNTО 1.7 ТД ELX/умря,горкото/
    Проблема не е от бобината,а от магарето в кабината!

    Коментар


      #3
      пак казвам течности се мерят сутрин на непален двигател, но щом пишеш най-вероятно наистина ти гори масло. Ако е така най-лесен и безболезнен начин, разбира се и най-евтин е една смяна на гумички на клапаните, ако не се оправи следва демонтаж на главата вадене на буталата проверка за износване и елипса на цилиндъра, ако всичко е о.к слагаш едни нови сегменти правиш една профилактика на главата (челен шлайф фрезоване клапани и легла проверка водачи ако са разбити и от тях може да харчи масло) сглобяваш мотора и караш, но ако в цилиндрите има проблем тогава няма да ти се отрази никак добре на джоба.
      FIAT Marea 1.9TD/100

      Коментар


        #4
        Re: Гори масло

        vvl1 написа:
        Здравейте, бравата ми гори масло на 600-700 км. маслото е под мин 15w/40 ELF, брава 1.4 12V, 1995 г. забелязвам го като пътувам на дълъг път.
        Това масло НЕ Е за този двигател. Това е минерално масло и е "гъсто" ако мога така да се изразя. Минералните масла си губят по-бързо свойствата за разлика от синтетичните. Една от основните функции на маслото е да няма допир на метал в метал по лагерите например на коляновият вал. Който е разглобявал двигател е виждал при не добро смазване как има сенки по черупките на лагерите на мотовилките. Работата на маслото е именно да застане като тънък филм между вала и черупката и да не позволи те да се трият едно в друго. За това в зависимост от предвидените допуски от производителя се избира и маслото като вискозитетен клас (в случая за 1.4 трябва да е 10W/40) и като произход (за 1.4 трябва да е полусинтетично). Това се прави за да може маслото да издържи на натоварването между двете повърхности и да не се разкъса на места този филм и така да се предотврати прякото триене на метал в метал и от там и износването.
        Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
        Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

        Коментар


          #5
          Re: Гори масло

          ilko-gd написа:
          Това е минерално масло и е "гъсто" ако мога така да се изразя. Минералните масла си губят по-бързо свойствата за разлика от синтетичните. Това се прави за да може маслото да издържи на натоварването между двете повърхности и да не се разкъса на места този филм и така да се предотврати прякото триене на метал в метал и от там и износването.
          Просто без коментар
          Ex: Fiat Tipo 1.4 карб. с АГУ
          Fiat Marea Weekend 1.9 JTD, 2000 г.-много вярна и послушна беше
          Citroen Xsara Picasso 1.6 16V, 109 HP, 2007 с ГИ-

          Коментар


            #6
            Доколкото разбирам, за 600-700км, колата гори около литър. При положение, че няма течове, количеството е много. Най-вероятно маслените сегменти са за смяна.
            Fiat Marea 1.8i 16V
            Fiat Tipo 1.4i 8V
            Fiat Punto 1.6i 8V
            www.italauto-bg.net/forum/

            Коментар

            Working...
            X