Вижте на какво се натъкнах в куб Рено, може дабъде полезна на заинтересованите, ако модераторите сметнат за нужно могат да преместят темата във подходящата тематика.http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=18629.0
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Поправка на нагревателите на задното стъкло
Collapse
X
-
хубаво ама иска регистрация - няма ли линк - само за четене, без право на коментар? ако си имаш рег. излез и намери темата както не си логнат и копирай него адрес ...Това същата тема ли е: ... ?http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=30152.0
-
ето и една по-добра препратка от колегите на по-спортните посестрими....http://clubalfaromeo.com/forum/viewt...F2%FA%EA%EB%EEСЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
Коментар
-
Ето преписано от форума Рено: здравейте на всички които ще прочетат тази тема. цялата моя галимация започна когато ми се наложи да ида до болницата. паркирах там и след като свърши свиждането на което отидох се опитах да излезя от паркинга на заден ход.задното стъкло обаче се изпоти и не виждах нищо.включих отоплението но от всички реотани ми работеха само три които са най-отдолу на чистачката за задното стъкло.разбрах че така не може и на следващия ден реших да оправя проблема. за целта се сдобих с комплект за възтановяване на отоплението на задното стъкло срещу скромната сума от 13 лева. ще препиша какво пише на упътването rear window defrogger kit-комплект за ремонт на реотаните на задното стъкло.единствения комплект епоксидна смола с пълнеж сребро, който възстановява както повредени проводници от отоплителната мрежа, така и разхлабени свързващи накрайници.отоплението може да се използва веднага без да се изчаква да изсъхне или многократно прилагане. БЪРЗО-ЛЕСНО-ДЪЛГОТРАЙНО пълно възстановяване за по-малко от 20 минути СЪДЪРЖАНИЕ НА КОМПЛЕКТА:две спринцовки за епоксидна смола,разпределител за нанасяне,кърпа със спирт, защитни ръкавици(оказа се само една ръкавица),бъркалка(бъркалаката се оказа и уреда за нанасяне) ИНСТРУКЦИИ: смесете и разбъркайте съдържанието на двете спринцовки.нанесете ВНИМАНИЕ:вредно при поглъщане-съдържа епоксидна и поламинова смоли. ПРОИЗВОДИТЕЛ: SYON CORPORATION,RIVIERA BEACH,FL. 33404, USA ВНОСИТЕЛ: АВТО ОЙЛ АД гр. София. ул. Любляна 46, офис 801. тел. 02/9571638, 856 91 82, 818 05 15, факс 02/818 05 16 как възтанових реотаните: първо с мека салфетка напоена със спирт избърсах задното стъкло като движех салфетката само по посока на реотаните.т. е. успоредно на самите нагреватели.така шанса ако има някаква твърда частичка която да драсне и прекъсне реотана се свежда до минимум.после включих на контакт и пуснах отоплението за задното стъкло.с помоща на мултицед едното пипало на което свързах към едната (лявата) захранваща обувка на задния реотан започнах да измервам напрежението на всяка линия от нагревателя като започнах с другото пипало много нежно да докосвам лентите.започвам "опипването" близо до самия край на другата захранваща обувка.ако при докосването на лентата от реотана уреда покаже поне 8-9 волта то до тази точка реотана е здрав.в момента в който напрежението изчезне то значи реотана е прекъснат в тази или близо до нея точки.аз опипвах през около 10 см за по бързо.има само един проблем в тази техника.ако един реотан е прекъснат на повече от едно място то ние можем да установим само първото прекъсване.докато не го възтановим не можем да опипаме реотана за второ прекъсване.за да се застраховам от това аз използвах мощна лупа.там където откриех с мултицета прекъсване оглеждах внимателно с лупата как изглежда физически това прекъсване и после с лупата проследявах нагревателя по цялата му дължина за да търся друго тагова пркъсване.успях в 14 от 15 случая. по тази техника с мултицета и оглеждането открих 14 прекъсвания по всички нагреватели на две места имаше по две прекъсвания на реотан.успях да открия само едното с помоща на лупата.сега за действията.когато открия прекъсване с помоща на ленти от тиксо залепвам над и под нагревателя така че по средата да остане самия нагревател и впоследствие като мацам да не цапам цялото стъкло. след като олепих всички прекъсвания които бях открил въху подложката приложена в комплекта изстисках съдържанието на двете спринцовки.те са специално конструирани да изцеждат цялото съдържание което е много добре.сребърния пълнител се изцеди много лесно за разлика от кафявата на цвят смола която излезе много бавно и с много силно стискане на спринцовката.незнам дали това се дължи на застояване в магазина на комплекта или на ниската около 4 градуса температура при която правех ремонта.с приложената клечка разбърках около 3-4 минути супер гъстата смес и започнах нанасянето.с дървената шпакула вземах по малко от сместа и мажех върху осигурения с тиксо реотан.за по лесно сваляне на тиксото загръщайте единия му край при лепенето.мажете минимум на 1.5 см по-вече от прекъснатия участък.това което не пише в комплекта е че сместа стига за около 35 см повредени участъци без сваляне на тиксото (ще обясня какво имам впредвид). венага след като намажете участъците можете да пуснете ротана и с помоща на дъха си ако е студено да изпотите стъклото.така почти моментално ще видите къде реотаните не загряват и кои загряват.така ако има неработещ реотан можете да потърсите другото прекъсване.ако сместа ви е свършила както при мен се получи заради многобройните дефекти отлепете тиксото от реотаните които сте възтановили и изстържете смолата от него за да я нанесете на новия повреден участък.смолата започва да се втвърдява след около 30 мин.напълно изъхва след 24 часа. при мен имаше 15 дефекта.14 от тях открих още преди да разбъркам смолата.единия дефект открих след като възстанових едното прекъсване изпотих стъклото и видях че този реотан още не работи.отново опипах с мултицета и открих и другото прекъсване.тиксото трябва да се махне преди смолата да се е втвърдила.това става веднага след като се установи че нагревателната нишка работи. ако сте залепили добре токсото до реотана след махането му не остават очебийни следи.аз обаче се застраховах и оставих малко по вече място между лентите тиксо за да мога да мацам по лесно самия реотан.след махане на тиксото съответо останаха по дебели нишки от смола които се виждат от около 50-80 см при поглед към стъклото отвън.като казвам по-дебели имам впредвид около 1 мм до 1.5 мм. при сядане на шофьорското място не се вижда нищо което да дразни окото.сега всички реотани работят и аз съм много по сигурен докато карам колата си. това е успех на всички ентусиасти.ремонта продължи около 2 часа.постигнах 100 % успех. допълнение: За колегите които незнаят да допълня, че 4-те най-долни нишки са последователно навързани, следващите три също са последователно и при прекъсване на една от тях остава неотоплен голям сектор от стъклото. Вчера и аз възстановявах пак реотаните. Явно пак съм носил остри предмети на задната кора и едната нишка беше драсната. Мацнах една точка на прекъсването с проводимия лак (моя е около 5лв), като позасъхна малко оформих дебелината с нокът и реотана пак си работи още едно допълнение: Бях чел и по- лесен начин за откриване на прекъснат реотан. Вземаш бял лист А4 и го слагаш върху стъклото. Прекъснатите пътечки се виждат много ясно. Един познат си оправи реотаните за около 1 лев. Почвате да точите ножовете на шмиргела и след като ги наточите събирате праха от тях и го смесвате с лак за нокти и после мажете прекъснатите писти с четчицата. Така свършвате две полезни нещаFIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар