Следя темата за DRL, но вътре не се говори за това? ДАЛИ? При работа с намалено напрежение се скъсява драстично живота на крушките?Четох няколко материала с такива твърдения и ако някой е компетенетен моля да сподели!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпрос за DRL и живот на крушките
Collapse
X
-
u_boЕтикети: –
-
едва ли ще получиш отговор колега нека утре вечер си седна на компа за повечко време и ще спретна една тема с + и - както и всичко което знам за работата на халогенните лампи, и ти сам ще прецениш дали ще е добре за теб, или по-скоро зле.за начало ще ти кажа 2 противоречащи си неща: при понижено напрежение халогенния цикъл ВЕРОЯТНО не работи. При понижено напрежение жичката се нагрява по-малко и изпарението на волфрама е по-малко Yellow_Flash_Colorz_PDT_05 първото е -, второто е + за ДРЛ-а. Но кое надделява....ред.: всеобщото мнение до което са достигнали колеги и са го споделили в различните форуми е, че ДРЛ намалява разходите за лампи.
-
u_bo
charlie написа:и каква е идеята
Коментар
-
При всички случаи с използването на DRL, живота на крушките се удължава. Смисъл от системата има само, ако имаш ксенон на късите светлини. Останалото са ала-бала и откровени измишльотини. Това е само мое мнение, не ангажирам никой с него! (ако някой желае да спори, предварително го обявявам за победител!) Аз също ще монтирам такъв модул, за да запазя по-дълго живота на ксенона.
Коментар
-
ogi28b написа:... хползваш по-малко консумация на ток, около 20 вата на лампа, така защитаваш акумулатора от системно недозареждане зимата...."За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
-
все пак личното мнение на всеки колега трябва да се уважава. аз съм достигнал до извода че машинката е положителна, но съм изчел стотици редове текст "за" и "против" , да не казвам хиляди. смея да твърдя че съм запознат с всички положителни и отрицателни страни. и по никакъв начин не можете да ме убедите че не е добре, а аз мога да убедя всеки че е добре, стига да не е кон с капаци, ами да умее да изслушва аргументи и да прави изводи от тези аргументи. Ето 2 противоположни, за да не кажете че съм върл фен на ДРЛ.Аргумент: късите трябва да светят с цел да ни виждат по-добре. Обаче това което виждаме е разсеяната светлина която се води безполезна , отразена малко или повече грешно от късия рефлектор. с ДРЛ ни виждат по-добре дори и с по-слаба сила на светене, защото виждаме фокусираната от дългия рефлектор светлина която заминава право напред, а не пада надолу като при късия. В подкрепа на аргумента - вижте снимките в галерията там има чудесна снимка в мъгла на къси и на ДРЛ. Изводите - всеки за себе си.Аргумент отрицателен: имаше една статия, не помня сайта, но се казваше "за и против дневните светлини" , или нещо подобно. Излиза при търсене "дневни светлини" в гугъл, някъде в началото. Там има и доста други аргументи, както и хубав тест който показва възможно "сляпо петно" в полезрението на шофьора, предизвикано от дневни фарове.
Коментар
-
Synthi, "подобна дивотия" се инсталира серийно в колите предвидени за северните страни - швеция, норвегия, канада... Фиат брава/браво/мареа има предвидени изводи в инсталацията за такава машинка. Подава се +12 на позиция 0 на врътката за светлини. В някои фордове, опели и др. си има изградена инсталация, само трябва да си купиш реле за 100 лв и да го боцнеш на съответното място и имаш ДРЛ. Така че това не е подобна дивотия, ами си е нещо което го има, но не навсякъде! А понеже Нашите законотворци искат да се кара на светлини - ето ти решение.
Коментар
-
"подобна дивотия" е нарицателно за нещо допълнително сложено (на моята кола дивотия са халопгенките за мъгл;а, защото фабрично моят модел няма) не се изразих добре, за което се извинявам. Но все още не виждам голям смисъл да се слага допълнително при такива цени. Между другото, уважавам мнението на хората, просто изказах моето лично виждане, след като попрочетох малко за това (след пояснението, което по-горе Торнадо бе така любезен да ми обясни какво точно е това). Аз лично карам постоянно на фарове - късите са ми нон-стоп включени. За една година съм сменил 3 комплекта крушки (в момента съм с третият) Н4, като едните си бяха дефектни (някакви китайски боклуци взех, че бях на зор). Така че да приемем че съм "похарчил" реално 4 крушки, но това са подробности - 4,5.. все тая. За една година, всеки ден каране. 40лв. грубо (реално са по-малко, но нека сложим от скъпите ламБи). При положение, че релето е толкова пари, отделно трябва да се прави делител на напрежението... струва ми се изключително неоправдано от финансова гледна точка. Ти какво ще кажеш?"За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
-
Synthy написа:отделно трябва да се прави делител на напрежението...
Коментар
-
Делител на напрежение е най-елементарното устройство, което понижава някакво напрежение. най-често се прави пасивно (разбирай два резистора, които делят напрежението в някакво съотношение, и ти взимаш това, което ти е нужно). Такава играчка е необходима, понеже нали трябва да работят дългите на по-ниско напрежение, а стандартно се подават 12/24в (при мен 12). Да речем че трябва да се подадат 7 волта, значи 5волта трябва да отидат някъде, без да шунтират крушката, което значи.. егати резистора, който да може да поеме 50вата мощност и да я разсее. А да се прави с понижаващ трансформатор... безумие, трябва да се накъсва напрежението и то с подходяща честота. Абе голяма играчка според мен. Евтини осрам да, писа. Ама още не съм посетил мястото, много ми е далече (купувам от хит люлин General Electric по 5лв. бройката, за 1лв. няма да бия 20 км. в софия през задръстванията).Абе тея енергоспестяващи крушки, колко вата са ти? Аз взех 3 х 18W, ама филипс, по 15лв. едната. Като знам че едната почти не се гаси (24ч свети, налага се), е оправдано при мен. Преди 4г. купих една подобна, само че 23W, пак филипс, еми.. незнам колко хиляди часове е изкарала, да речем че е светила по 15ч. в денонощие = 22 000 часа. Май е оправдано Преди бях купил някакви китайски, вито май бяха, по 3лв. едната.. изгоряха всичките, които бях взел, като едната не искара и седмица нормално ползване."За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
-
АБСОЛЮТНО не си заслужава , в това движение! силвърстарите лично на мен не ми се стори да светят много по-силно отколкото обикновената GE която беше преди това на нейното място, сега е резерва. Имам една филипс 17 вата, и я дават да свети като за 80, свети същото като 75 В -волфрамка. Иначе взех Осрам Дулукс стар - 21 вата, дават я да свети като 100 волфрамова, е трябва да ти кажа че свети дяволски силно и можеш да я държиш с голи ръце - не напича, клас А е. имам и 18 ватова осрам дулукс стар. Доволен съм от трите! вече година безпроблемна работа, средно на по 500 часа са. взимам ги по 10-11 лв от железарията под нас. А 6-те хиляди часа са гарантирания и живот, вероятно живее мнооого по-дълго. Един приятел имам - на сватбата всички крушки в тях е сменил с такива, сега вече има момиченце на 5 години и чак миналата година е сменил 1 от всички крушки, че била изгоряла.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар