Дали си заслужава или не - всеки сам решава. По форумите един колега продава такова устройство за 35 лв., със сравнително елементарен монтаж, и то без да пипаш по оригиналната инсталация - има писано много. И разбира се - не става въпрос за никви резистори и прочие допотопни техники..)))..все пак модерната електроника дръпна доста..)))..Аз пък не обичам много електроника в автомобила - и затова използвам три релета и връзвам дългите последователно..)))..Ефекта е - приблизително 33% от мощността на дългите, добра видимост през деня без заслепяване (пробвах лично), по-ниска температура вътре във фара (от 40 и няколко до 30 и няколко градуса), щадене на късите. Крушките са ми Филипс - 40 лв. , супер доволен съм от тях - не върви да ги сменям често..))..
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпрос за DRL и живот на крушките
Collapse
X
-
u_bo
Totko написа:Дали си заслужава или не - всеки сам решава. По форумите един колега продава такова устройство за 35 лв., със сравнително елементарен монтаж, и то без да пипаш по оригиналната инсталация - има писано много. И разбира се - не става въпрос за никви резистори и прочие допотопни техники..)))..все пак модерната електроника дръпна доста..)))..Аз пък не обичам много електроника в автомобила - и затова използвам три релета и връзвам дългите последователно..)))..Ефекта е - приблизително 33% от мощността на дългите, добра видимост през деня без заслепяване (пробвах лично), по-ниска температура вътре във фара (от 40 и няколко до 30 и няколко градуса), щадене на късите. Крушките са ми Филипс - 40 лв. , супер доволен съм от тях - не върви да ги сменям често..))..
Коментар
-
http://www.picvalley.net/v.php?p=u/1...същност схемата е с две релета. Идеята е проста. Прекъсва се масата на единия фар и се подават 12 V. За да не светят и късите - прекъсват се и те (до куплунга всичко това).Това е за едносекционен фар с Н4. За двусекционните - релето на късите е излишно. Когато са включени габаритите (а и късите и дългите се включват след тях), релетата щракат и реле 2 включва лявата къса (както си е по дефиниция), а реле 1 - левия фар към маса. Т. е. - работим ли с ключа за светлините - всичко си е О.К. - както си го е направила фабриката..))). Когато светлините не са включени - към нормално затворения контакт на реле 1 е подаден някакъв плюс след ключа за запалване - дългите светят като "дневни". При изключване на двигателя - гаснат. Ако додето са включени дневните се включат фаровете - нищо - фаровете си светкат как си требе. Сега - има много и различни варианти като как да се вземе напрежение след ключа, кога да се включи (със закъснение или не) и т. н. Има изписано много по въпроса с много схеми... Достатъчно е по веригата да тече безопасно не повече от 4 А ток... Хубаво е и да се сложи 7.5 А бушон примерно.Третото реле може да се ползва за някаква елементарна "автоматика", за включване на "дневните" след като запали двг и т.н. Самото реле може да се включва с ключе (примерно на 1 ноември и да се изключва на 1 март..))..), така че, когато даваш контакт, ако не искаш да ти светят фаровете можеш да ги изключваш и т. н. Разбира се третото реле не е задължително. Ако междувременно работиш с фаровете - нищо - имаш фарове. Е има и един "нюанс"..))).. Ако, додето караш на дневни, решиш да "присветнеш" с дългите - левия фар гасне - а десния свети с нормалната си мощност...))..получава се нещо като намигане..)). Ако си включил някакви фарове и решиш да присветнеш - нищо - присветваш си нормално. Разбира се светят само предните фарове - никви габарити (ама и в закона така пише - предната част на автомобила). Естествено инсталацията може да се направи и на десния фар. Просто отляво ми беше по-удобно. Срязал съм само два кабела - от късите и от масата преди куплунга на фара. Към габарита само съм "присъединил" кабел.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар