Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Колеги как се разбира дали е износен разпределителния вал?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Колеги как се разбира дали е износен разпределителния вал?

    Тъй като изчетох много теми с проблемите с вала на 1,4 двигателя на brava/o, как мога да разбера дали имам проблем с него? По някакви външни белези без да се отваря двигателя? Също така чета, че много често се запушвала маслената магистралка. Е от къде да знам предишния собственик как е сменял масло и какво е правил, айде аз ще си го сменям редовно ама ако е била позапушена от преди това? Има ли начин за профилактика? Също така мога ли да видя нещо от капачката за маслото
    Fiat Brava 1.4 97

    #2
    Колата почва да работи като дизел, няма мощност и гори масло.
    Fiat Bravo GT JTD 2000г. ->!!!Продадено!!!

    Коментар


      #3
      Re: Колеги как се разбира дали е износен разпределителния ва

      lunafiatik написа:
      ...
      От капачката можеш да видиш първите две гърбици на вала. При третия ми разпр.вал първите две гърбици не бяха износени. Разбрах, че се износва случайно, когато отворих капака, за да сменя гарнитурата, че сълзеше малко. Така че най - сигурният начин е да отвориш капака и да видиш. Става за 5 минути, на шест болта е + горните два на капака на ангренажа. Отваряш, виждаш какво е положението и спиш спокойно... или я сгодяваш за някого
      M-Benz E 250 TD 150hp
      M-Benz 200d 75 hp
      Peugeot Bipper 1,3 HDI много малко конски сили

      Коментар


        #4
        Re: Колеги как се разбира дали е износен разпределителния ва

        msotiroff написа:
        lunafiatik написа:
        ...
        От капачката можеш да видиш първите две гърбици на вала. При третия ми разпр.вал първите две гърбици не бяха износени. Разбрах, че се износва случайно, когато отворих капака, за да сменя гарнитурата, че сълзеше малко. Така че най - сигурният начин е да отвориш капака и да видиш. Става за 5 минути, на три болта е + горните два на капака на ангренажа. Отваряш, виждаш какво е положението и спиш спокойно... или я сгодяваш за някого
        А как си личи ако са износени. Има някакви белези по вала или? Като отворих капачката на маслото не видях нищо странно по вала. Също така не би ли трябвало разхода е доста голям?
        Fiat Brava 1.4 97

        Коментар


          #5
          чува се в купето тракане точно като дизел тогава е износен, номоже и само лагерите да са износени
          karam fiat 1992 tempra karburator
          0889340995

          Коментар


            #6
            Капака на клапаните се сваля и се прави оглед на вала. 6 винта и 15 минути тазход на време.Иначе: канали или надрани гърбици. Надирането е начален стадии. И тъй като вала е циментован (т.е. с повърхностна твърдост), износването продължава много прогресивно. Не е необходимо да си специалист за да го забележиш.Чукане може и да не съществува. Има Хидравлични повдигачи, които обират нарастващи луфтове при износване на гърбиците. При блокирал повдигач обаче е възможно да чуваш едни характерно метално тракане. От капачката се вижда само последната гърбица на вала и от нейното състояние е трудно да се съди за останалите. При износване е характерно нарушаване на газоразпределението и фазови отклонения.
            Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

            Коментар


              #7
              След смяна на вал, кобилици, гумички на маслена магистрала и т.н. не усетих никаква разлика в мощността, само колата взе да работи по-равномерно на празен ход.
              Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

              Коментар


                #8
                Ох приседна ми колеги Ами тракане, като че ли има но не съм много сигурен много слабо се чува. Точно май двигателя работи като дизел Но пък колата върви много добре. Днеска я понастъпах малко, няма прекъсвания ускорява добре и особено извънградско разхода е нисък - под 6 ако я карам 100-110.
                Fiat Brava 1.4 97

                Коментар


                  #9
                  spark написа:
                  След смяна на вал, кобилици, гумички на маслена магистрала и т.н. не усетих никаква разлика в мощността, само колата взе да работи по-равномерно на празен ход.
                  A колега след като е нямало разлика в мощността, по какви признаци разбра, че е износен. Или просто си отворил капака за проверка?
                  Fiat Brava 1.4 97

                  Коментар


                    #10
                    Аз моята като я взех знаех за този проблем. След регистрацията веднага отидох за смяна на ремък, ролки и прочее. Накарах да отворят капака и валът беше износен. Имаше гърбици ( 2 ) с около 2 мм износване. Но по работата на двигателя изобщо не можеше да се разбере. Палеше от половин оборот, не тракаше. Макар, че така преди смяна на вала съм я карал само около 30 км мисля, че след смяната динамиката не се промени. Може би точно като обират луфта хидравличните повдигачи запазват и фазите на газоразпределение. Факт е, че веднага след като я взех един колега ( работи като шофьор ) я кара около офиса и беше възхитен от динамиката. Един съвет от мен - проверявай вала от време на време, но не се вманиачавай. Мисля, че двигателят е добър и само лошата слава на това износване пречи да бъде оценен. Иначе имаше много добър пост на колегата mme за този проблем ( ). Ако те човърка нещо отвътре прочети го и следвай съветите.
                    like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

                    Коментар


                      #11
                      lunafiatik: Довечера ще кача 1-2 снимки да видиш какъв ми беше вала, че тука във форума като гледам в старите теми снимките ги няма. Иначе наистина хидравличните повдигачи обират доста от луфта. Но и с новия вал имах големи ядове. Оказа се че комплекта нов вал и кобилици не е изчислен като хората и държеше някои клапани отворени. Смяната на повдигачи не реши проблема, накрая се смениха 3 кобилици, но много ми падна мнението за всичко под шапката на Federal Mogul. Марката на вала беше АЕ, предлагам ти да не си купуваш такъв в никакъв случай да не береш ядове!
                      Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                      Коментар


                        #12
                        spark написа:
                        lunafiatik: Довечера ще кача 1-2 снимки да видиш какъв ми беше вала, че тука във форума като гледам в старите теми снимките ги няма. Иначе наистина хидравличните повдигачи обират доста от луфта. Но и с новия вал имах големи ядове. Оказа се че комплекта нов вал и кобилици не е изчислен като хората и държеше някои клапани отворени. Смяната на повдигачи не реши проблема, накрая се смениха 3 кобилици, но много ми падна мнението за всичко под шапката на Federal Mogul. Марката на вала беше АЕ, предлагам ти да не си купуваш такъв в никакъв случай да не береш ядове!
                        Мерси, много ще съм ти благодарен за снимките. А иначе пепел ти на устата за вала Не съм тръгнал да го сменям, даже не знам дали е изоносен. Просто от четенето на разни теми по форума гледам, че е често срещан проблем за 1.4 двигателя. Имам притеснения от това, че имам някакви вибрации по волана и малко в купето, когато колата работи на място. И то от страната на шофьора, на пасажерската седалка нищо не се усеща. Но вибрацията по волана е доста дразнеща..... и като, че ли има малко тракане от предницата (звука е като тракане на перка от вентилатор) но не мога да определя от къде идва точно.
                        Fiat Brava 1.4 97

                        Коментар


                          #13
                          Вибрации на волана се усещат при включване на перката. Понякога има и при мен и то преди да загрее добре. Отдавам го на оборотите - просто има един диапазон в който не са паднали до 850-900 а са малко нагоре. Може и друго да е, но аз лично го отдавам на това. Подадеш ли леко газ и ги качиш до 1200-1300 изчезват, нали? Може да се получава нещо като резонанс, знам ли. Има и едни моменти в които започва да работи така, все едно не работи В началото често си мислех, че е изгаснал, а той просто си мърка тихичко...
                          like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

                          Коментар


                            #14
                            Lane Staley написа:
                            Вибрации на волана се усещат при включване на перката. Понякога има и при мен и то преди да загрее добре. Отдавам го на оборотите - просто има един диапазон в който не са паднали до 850-900 а са малко нагоре. Може и друго да е, но аз лично го отдавам на това. Подадеш ли леко газ и ги качиш до 1200-1300 изчезват, нали? Може да се получава нещо като резонанс, знам ли. Има и едни моменти в които започва да работи така, все едно не работи В началото често си мислех, че е изгаснал, а той просто си мърка тихичко...
                            Значи вибрациите са само на празен ход. Като подам газ и изчезват. И си остават и на загрял двигател.
                            Fiat Brava 1.4 97

                            Коментар


                              #15
                              Сега на обяд слезнахме с един колега да разгледаме. Значи вижда се, че едната ролка на пистовия ремък играе и се чува свирене или свистене от него (тази ролка е една малка междиина - долу на снимката съм я посочил)). Също така самия двигател се тресе, като че ли повече от нормалното. Възможно ли е да тресе така от пистовия ремък. Да се получава някакъв резонанс
                              Прикачени файлове
                              Fiat Brava 1.4 97

                              Коментар

                              Working...
                              X