Тъй като изчетох много теми с проблемите с вала на 1,4 двигателя на brava/o, как мога да разбера дали имам проблем с него? По някакви външни белези без да се отваря двигателя? Също така чета, че много често се запушвала маслената магистралка. Е от къде да знам предишния собственик как е сменял масло и какво е правил, айде аз ще си го сменям редовно ама ако е била позапушена от преди това? Има ли начин за профилактика? Също така мога ли да видя нещо от капачката за маслото
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Колеги как се разбира дали е износен разпределителния вал?
Collapse
X
-
Re: Колеги как се разбира дали е износен разпределителния ва
lunafiatik написа:...M-Benz E 250 TD 150hp
M-Benz 200d 75 hp
Peugeot Bipper 1,3 HDI много малко конски сили
Коментар
-
Re: Колеги как се разбира дали е износен разпределителния ва
msotiroff написа:lunafiatik написа:...Fiat Brava 1.4 97
Коментар
-
Капака на клапаните се сваля и се прави оглед на вала. 6 винта и 15 минути тазход на време.Иначе: канали или надрани гърбици. Надирането е начален стадии. И тъй като вала е циментован (т.е. с повърхностна твърдост), износването продължава много прогресивно. Не е необходимо да си специалист за да го забележиш.Чукане може и да не съществува. Има Хидравлични повдигачи, които обират нарастващи луфтове при износване на гърбиците. При блокирал повдигач обаче е възможно да чуваш едни характерно метално тракане. От капачката се вижда само последната гърбица на вала и от нейното състояние е трудно да се съди за останалите. При износване е характерно нарушаване на газоразпределението и фазови отклонения.Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996
Коментар
-
Ох приседна ми колеги Ами тракане, като че ли има но не съм много сигурен много слабо се чува. Точно май двигателя работи като дизел Но пък колата върви много добре. Днеска я понастъпах малко, няма прекъсвания ускорява добре и особено извънградско разхода е нисък - под 6 ако я карам 100-110.Fiat Brava 1.4 97
Коментар
-
spark написа:След смяна на вал, кобилици, гумички на маслена магистрала и т.н. не усетих никаква разлика в мощността, само колата взе да работи по-равномерно на празен ход.Fiat Brava 1.4 97
Коментар
-
Аз моята като я взех знаех за този проблем. След регистрацията веднага отидох за смяна на ремък, ролки и прочее. Накарах да отворят капака и валът беше износен. Имаше гърбици ( 2 ) с около 2 мм износване. Но по работата на двигателя изобщо не можеше да се разбере. Палеше от половин оборот, не тракаше. Макар, че така преди смяна на вала съм я карал само около 30 км мисля, че след смяната динамиката не се промени. Може би точно като обират луфта хидравличните повдигачи запазват и фазите на газоразпределение. Факт е, че веднага след като я взех един колега ( работи като шофьор ) я кара около офиса и беше възхитен от динамиката. Един съвет от мен - проверявай вала от време на време, но не се вманиачавай. Мисля, че двигателят е добър и само лошата слава на това износване пречи да бъде оценен. Иначе имаше много добър пост на колегата mme за този проблем ( ). Ако те човърка нещо отвътре прочети го и следвай съветите.like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Коментар
-
lunafiatik: Довечера ще кача 1-2 снимки да видиш какъв ми беше вала, че тука във форума като гледам в старите теми снимките ги няма. Иначе наистина хидравличните повдигачи обират доста от луфта. Но и с новия вал имах големи ядове. Оказа се че комплекта нов вал и кобилици не е изчислен като хората и държеше някои клапани отворени. Смяната на повдигачи не реши проблема, накрая се смениха 3 кобилици, но много ми падна мнението за всичко под шапката на Federal Mogul. Марката на вала беше АЕ, предлагам ти да не си купуваш такъв в никакъв случай да не береш ядове!Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
spark написа:lunafiatik: Довечера ще кача 1-2 снимки да видиш какъв ми беше вала, че тука във форума като гледам в старите теми снимките ги няма. Иначе наистина хидравличните повдигачи обират доста от луфта. Но и с новия вал имах големи ядове. Оказа се че комплекта нов вал и кобилици не е изчислен като хората и държеше някои клапани отворени. Смяната на повдигачи не реши проблема, накрая се смениха 3 кобилици, но много ми падна мнението за всичко под шапката на Federal Mogul. Марката на вала беше АЕ, предлагам ти да не си купуваш такъв в никакъв случай да не береш ядове!Fiat Brava 1.4 97
Коментар
-
Вибрации на волана се усещат при включване на перката. Понякога има и при мен и то преди да загрее добре. Отдавам го на оборотите - просто има един диапазон в който не са паднали до 850-900 а са малко нагоре. Може и друго да е, но аз лично го отдавам на това. Подадеш ли леко газ и ги качиш до 1200-1300 изчезват, нали? Може да се получава нещо като резонанс, знам ли. Има и едни моменти в които започва да работи така, все едно не работи В началото често си мислех, че е изгаснал, а той просто си мърка тихичко...like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Коментар
-
Lane Staley написа:Вибрации на волана се усещат при включване на перката. Понякога има и при мен и то преди да загрее добре. Отдавам го на оборотите - просто има един диапазон в който не са паднали до 850-900 а са малко нагоре. Може и друго да е, но аз лично го отдавам на това. Подадеш ли леко газ и ги качиш до 1200-1300 изчезват, нали? Може да се получава нещо като резонанс, знам ли. Има и едни моменти в които започва да работи така, все едно не работи В началото често си мислех, че е изгаснал, а той просто си мърка тихичко...Fiat Brava 1.4 97
Коментар
-
Сега на обяд слезнахме с един колега да разгледаме. Значи вижда се, че едната ролка на пистовия ремък играе и се чува свирене или свистене от него (тази ролка е една малка междиина - долу на снимката съм я посочил)). Също така самия двигател се тресе, като че ли повече от нормалното. Възможно ли е да тресе така от пистовия ремък. Да се получава някакъв резонансFiat Brava 1.4 97
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар