Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Моята мареа вози твърдо

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    snaiperisto написа:
    snake написа:
    sugarboy написа:
    Аз следя отначало сагата на колегата с продажбата на Палиото, залитанията към най-мощната Мареа, чуденията между двете Ланчи. Не мога да разбера, след като и самият колега споделяше, че е много претенциозен към колата, взискателен и стриктен, как я избра тази кола, че впоследствие почва да се изненадва едва ли не от на пръв поглед очевадни неща. Аз мойта изобщо не съм я избирал - отидох в автокъщата, колата ми грабна окото веднага, седнах, покарах я, останах доволен от стегнатата и много добра возия, която и след 30 000 километра по българските пътища не е мръднала, и после си виках чак бригадата от познати майстори да се произнесат по двигателя. С какво те грабна, колега, тази кола, че след толкова избиране, я купи и сега изведнъж установяваш, че вози твърдо. И как изобщо може да се сравнява Мареа по возене с Палио, просто няма база за сравнение.
    Никакви обяснения не ти дължа, какво съм харесал в колата, защо съм я купил, колко време съм избирал и т.н. си е лично моя работа. Задал съм конкретен въпрос и чакам от хората конкретни отговори. Веднъж вече ти писах като не ти харесват мненията ми, да ги подминаваш.
    Отговора е : и аз си купих същата "КАРУЦА" , снощи ходих до Лом...е направо е ГАДНА...пък и нестабилна...
    момчета не се дрънкайте за глупости има сташни (морги) има и доста запазени коли от един и същ модел зависи от собственика поддръжката и др. а до возията от моята не мога да се оплача даже докато беше със спортно окачване. свалих го не защото вози твърдо, а защото беше прекалено ниска, а аз съм рибар и не става.
    FIAT Marea 1.9TD/100

    Коментар


      #17
      snaiperisto написа:
      Отговора е : и аз си купих същата "КАРУЦА" , снощи ходих до Лом...е направо е ГАДНА...пък и нестабилна...
      Извинявам се на колегата snake ,че пиша в темата му ,но това за нестабилността не съм съгласен.Много крайно се изказваш колега особенно за несабилността.Ако имам възможност да те повозя в участъка от Габрово до В.Тъново сигурно ще си промениш мнението ако можеш да говориш след това.
      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

      Коментар


        #18
        Tornado написа:
        Извинявам се на колегата snake ,че пиша в темата му ,но това за нестабилността не съм съгласен.Много крайно се изказваш колега особенно за несабилността.Ако имам възможност да те повозя в участъка от Габрово до В.Тъново сигурно ще си промениш мнението ако можеш да говориш след това.
        Съвсем си е в темата даже, причина за нестабилността както знаем също могат да бъдат амортисьорите. Всъщност е много лесно човек да намрази колата си, когато тя не му се "отплаща" по подобаващ начин за грижите. И на мен ми се е случвало. Виновни в случая няма. Виновни са ниските ни доходи, които ни принуждават масово да караме коли втора употреба и да правим чудеса с малко пари, за да ги поддържаме в много по-добро състояние, отколкото предишните им собственици. А конкретно за форума мисля, че огромната част от потребителите сме свестни и услужливи хора. Това, че понякога прехвърчат искри и има остри и дори крайни изказвания, сигурно е нормално, все пак не сме ангелчета .Засега не съм намразил мареата и няма такава опасност, напротив - влюбен съм в нея. В момента, в който я подкарах, имах чувството, че е правена за мен, толкова удобно ми е всичко в купето: формата на седалките, волан, разположение на педалите, скоростен лост, подлакътници, всичко ! Просто колата ме грабна и именно затова я купих. Макар, че й направих щателен оглед ( а освен моята преценка я гледаха в два сервиза ), е неизбежно е да се появат неща за оправяне, все пак това са 10-годишни автомобили, а трябва да се има предвид и това, че аз съм перфекционист. Та когато я пробвахме, бяхме 4 човека в нея и возеше много добре, дори нарочно минавахме през павета и дупки да видим как е. Когато я карам сам обаче, наистина се усеща много твърдо минаване през дупките. И колкото и да ви се струва странно, това е в сравнение с предишния ми фиат палио. Няма да бързам с ремонти на окачването засега, тъй като така от мерак дадох 75 лв. за нов термостат, а се оказа, че стария си е в ред, а съм имал дефектен температурен датчик. Но ще го държа (окачването) под око и в момента, в който се поопарича, ще сменя едно-друго.
        Tonight's the night and it's going to happen again and again...

        Коментар


          #19
          И Бравата вози малко твърдо като съм сам, а това е така през повечето от времето. Гумите ги държа на 2.2 бара и четирите, всяка седмица ги проверявам. За сметка обаче на твърдата возия влиза в завой много стабилно, просто супер стабилно е направена.
          Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
          Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

          Коментар


            #20
            Re: Моята мареа вози твърдо

            snake написа:
            Откакто смених палиото с мареа, все едно съм се качил на стария опел. Вози много твърдо, особено се усеща, ако в колата съм само аз и мина със задните гуми през дупка. Налягането на гумите естествено го проверих - нормално е. В два сервиза гледаха колата, според тях всичко по окачването си е Ок, но се застраховаха, че не може със сигурност да кажат, че един амортисьор е в ред, ако не се свали.Твърдо ли возят наистина тези коли или ще сменям амортисьори ?
            Твърдоста в общия случай не идва само от амортисьора, а от пружините. Ако амротисьорите са си заминали колата ти ще вози МЕКО защото няма какво да я успокои след като се залашка само върху пружините.
            snaiperisto написа:
            ... Отговора е : и аз си купих същата "КАРУЦА" , снощи ходих до Лом...е направо е ГАДНА...пък и нестабилна...
            Нестабилна??? Хм, я поясни моля те! Защото моята при скорост от 185км/ч дори си е абсолютно стабилна.
            Steliyan's Life!
            FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

            Коментар


              #21
              Tornado написа:
              snaiperisto написа:
              Отговора е : и аз си купих същата "КАРУЦА" , снощи ходих до Лом...е направо е ГАДНА...пък и нестабилна...
              Извинявам се на колегата snake ,че пиша в темата му ,но това за нестабилността не съм съгласен.Много крайно се изказваш колега особенно за несабилността.Ако имам възможност да те повозя в участъка от Габрово до В.Тъново сигурно ще си промениш мнението ако можеш да говориш след това.
              Ами и аз ако имам възможност да те повозя в участъка София-Петрохан-Момтана-Лом ще си промениш мнението...а амортесъорите на колата са мо ОК , а пък от Монтана до Лом ще разбереш какво се вика твърда возия върху Лунен пейзаж...баси клошарския път...а ромката дето я возех (идваше си от Германия...барабар с един влюбен германец) каза на германеца че Лом е "Цигойнерщале"...а аз се съгласих с нея...безрезервно.

              Коментар


                #22
                Аз също бях неприятно изненадан от возията на Бравата - едно хем твърдо, хем клекаво - това като я взех.После - седмица, две по-късно на мокро на магистралата устанивих че не мога да карам с повече от 120 - искаше да ми се хвърля задницата по канавките - от което заключих че са ми заминали задните амортиьори, зощото всички колеги хвалеха стабилноста на модела. Купих 2 газови Кофап от Христо, смених ги за половин час и колата се промени коренно - возията не стана много по мека, но за сметка на това много по-стегната и несравнимо по-стабилна. Интересното беше че заминалите амортисьори НЕ бяха омаслени - признака по-който най често майсторите съдят за това дали стават или не.Сега година и половина и 10к километра по късно все още нямам оплаквания, макар предницата да взе да става по-шумна, макар все още да не мога да говоря за очетливо тропане на каквото и да било - най вероятно някои тампони са се посмачкали. НО това което при мен е 10 000 километра, при повечето хора се равнява на поне 20 -25 ако не и 30 000 километра - всеки ден правя по 3-4 километра черен път, и то много ’черен’ - просто към вилата на родителите ми е така, а им водя детето, просто няма друг начин. Сега като тръгна на градина малкия е по добре - даже и разхода ми падна с около литър и половина на градско - все пак се движа само по асфалт... Определено обаче Брава/Браво/Мареа не са колите с най-мека возия, но го искайте от тях. Аз съм доволен, макар понякога да ме дразни, но свикнах. То и Типото преди Бравата друскаше, така че...
                Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                Коментар


                  #23
                  snake написа:
                  Няма да бързам с ремонти на окачването засега, тъй като така от мерак дадох 75 лв. за нов термостат, а се оказа, че стария си е в ред, а съм имал дефектен температурен датчик.
                  извинявам се за OFF-a, но искам да те питам snake за термостата - по кои признаци реши, че не ти работи и доведе до неговата смяна? Питам понеже и аз съм на тази вълна, но не съм 100% сигурен че е термостат.и пак сори - ако искаш за да не мешаме темите на ЛС
                  FIAT MAREA 1.9 TD100 ELX

                  Коментар


                    #24
                    И моята брава возеше хем твърдо, хем се кланяше в завоите ама яко - две взаимно изключващи се неща, щото ако са изтекли амортисьорите би трябвало поне да вози меко - да ама не. Смених си едновременно и четирите амортисьора (с билщайн), и о чудо, колата се стабилизира в завоите и съвсем неочаквано взе да вози по меко, явно новите амортисьори обират по добре малките неравности и вибрациите, които основно създават впечатление за твърдо возене... иначе уикенда се возих в едно такси мареа и сравнено с моята брава возеше страшно твърдо! ... така че може би амортисьори може би ще оравят проблема.
                    Brava 1.6 16v

                    Коментар


                      #25
                      Значи прочетох тамата горе-долу внимателно и не видях никъде да пише за размера на гумите Значи ако Мареата ти е с размер на гумите 195/55 или пък на 195/50 или пък гуми с още по-нисък профил, е няма такъв път в БГ, по който да вози меко Колега snake не се впечатлявай толкова, карай си колата със здраве Питаш ли ме мен с това Купе с гуми 205/55/15 с това спортно окачване дори по магистралата се усещат неравностите( то не, че нашите магистрали са перфектни) ....Не се оплаквам, напритив Иначе за стабилност бих казал, че не съм карал до сега по-стабилна кола от Купето в завой, и където и да било другаде (е карал съм, ама говоря за моя лична и не за кола за 100 000лв например.) П.С. Колеги не пренебрегвайте размера на гумите Размерът има значение
                      BMW E90 320D
                      ех. FIAT COUPE 2.0 16V
                      ex. FIAT BRAVO 1.6 16V
                      ex. ALFA ROMEO 145 BOXER engine

                      Коментар


                        #26
                        и при мен не вдига градусите, но май няма да се размина само с датчик понеже почва да върти водата и през радиатора и се опасявам от постоянно отворен термостат.
                        FIAT MAREA 1.9 TD100 ELX

                        Коментар


                          #27
                          Аз имах мареа и съм карал няколко и мога да кажа че мареата има много добра мека и стегната возия. в последните теми в раздел консултации гледам че всяка втора тема автора е snake

                          Коментар


                            #28
                            И защо не ? Сменил съм колата, консултирам се. Не виждам нищо смешно в това.А за гумите наистина съм забравил да пиша, но са си стандартни: 185/65 R14. Предните са почти нови - още им стоят игличките, а задните са със съвсем приличен грайфер. Така я купих, не съм ги сменял аз.
                            Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                            Коментар


                              #29
                              Да за жалост вози твърдо! Но има разлика между дизелите и бензините. С 2.4 дизела вози много по меко. Причината е, че бензиновите мотори са по леки, барабат с леката задница когато колата е празна и резултата е... Гарантирам ти, че нямаш прецакани амортесиори. Ако ти бяха прецакани те, колата ще ти возеше като лодка в буквалния смисъл на думата. Моята е в топ кондиция. Просто намерих уникално запазена и гледана кола. Но резултата е, твърда возия. Карах я с твоя размер гуми, сега я карам с 195/60/15. Няма разлика. Празна ли е друса. Като я взех мойта и на мен ми се струваше нестабилна. Преди това имах астра и я карах с 195/50/15. Покарах Мареата малко с такива гуми след като си купих летите джанти и мога да кажа, че разликата е невероятна. С ниско профилна гума колата е супер стабилна. С високи гуми обаче не. Самата кола е висока и се накланя прекалено много. Който иска стабилност да слага ниски гуми. Така и така си друса. :D
                              KIA Cerato 1.5 16V CRDI '05
                              Land Rover Discovery 2.5TD '94
                              EX: Fiat Marea SW ELX 1.6 16V '99
                              EX: Opel Astra F Caravan 1.4 '91
                              EX: Fiat Regata 1.7D '84

                              Коментар


                                #30
                                И моята Мара вози малко по-твърдо от някой германки или най-паче френски гаджета, това което видях като писано ме кара да мисля, че колата си е супер наред с добри амортесьори и понапомпани гуми. На мен возията ми харесва да е "по-спортна" не харесвам лодки, все пак това е колa предназначена за товарене. Отделно мисля, че Мареата притежава отлична стабилност на пътя. Установих, че има и доста здрава предница, защо аз си знам. Ако има колеги рибари много поздрави. :D

                                Коментар

                                Working...
                                X