Колеги помагайте! Вчера вкарах колата в гаража без проблем работеше на шест. Тази сутрин опитвам да запаля и не иска. Стартера върти леко все едно съм махнал свещите. В начало си помислих че не изхвърля бендикса, но като включа на скорост и колата се "движи". Направо не знам какво да правя.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с Брава 1.4-не пали
Collapse
X
-
За да провериш като за начало дали стартера върти наистина мотора отвори капака и някой друг да се опита да запали колата, а ти гледай дали се върти шайбата на коляновият вал - на нея е закачен обслужващият ремък за алтернатора, хидравликата и климатика (ако имаш). След това:Стъпка по стъпка, говоря за бензин, газ нямам:- като дадеш на контакт първо гасне лампата CODE, след това лампата като дюза (това разбира се ако няма повреден елемент от инжекциона), трябва да останат да светят само лампата за маслото и акумулатора, които изгасват след като запалиш.- ако всичко е така значи проблем в инжекциона е малко вероятен - щом гасне CODE значи имобилайзера се изключва, а пък щом и дюзата гасне значи няма напълно дефектирал компонент по инжекциона.Направи като за начало този опит и пиши резултата за да продължим нататък.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Вземи някой "помощник" да ти дава на контакт+палене, а ти извади някоя от лулите за свещите и виж дали хвърля искра... ако има искра виж (заслушай се) дали ти включва бенз.помпа, после провери дали изобщо качва бензин (откачаш бенз.маркуч и го пъхаш в някоя бутилка и въртиш на стартер)...Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
--- в сърцето завинаги... ---
Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp
Коментар
-
Всичко си е както трябва. Всички лапички гаснат(код ключ, инжекцион). Има искра като завъртя на стартера. Мен ме съмнява че проблема може да е от прехвърлим зъб на ангренажа. В началото си помислих че се е скъсал, но пази боже не беше. Другото което ме съмнява е да не би да имам заседнал клапан.... абе не знам върти доста по леко стартера и аха да запали.......да ама не.
Коментар
-
мда, може да е прехвърлил ангренажа и да ти отваря клапаните когато е такт сгъстяване. недеай си боже да ти е ударило вече клапаните. просто свали капака и провери ангренажа. след като върти така бързо, да не би пък да са ти хлабави свещите?Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Както се оказа след дълго обсъждане от моя страна с колегите от форума преди да си сменя ангренажният ремък, 1.4 си има белези за центровката и може и без фиксатори. Лесно ще провериш дали е прескочил ремъка. Провери като нагласиш белега на коляновият вал (на ремъчната шайба за обслужващият ремък има прорез, който трябва да го нагласиш да съвпада с издатина на пластмасовият капак), като свалиш дясната гума и махнеш кората ще го виждаш най-добре, и после виж дали съвпада при това положение и белега на разпределителният вал. На неговата шайба също има прорез и в дясно на главата има пластмасова стрелка срещу която трябва да застане.Прескочил един зъб не е фатален, даже мотора ще си работи. Не знам до колко зъба ще е фатално, нека по запознатите колеги да кажат.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар