Здравейте колеги,първо искам да обесня защо темата е тук, първо, че да я видят повече хора, но и защото проблемът който ще опиша е както на газ така и на бензин. Естествено ако някой от модераторите прецени, че мястото и не е тук нека я премести.Та на въпросът. От както си закарах колата на компютърна диагностика преди около 4-5 месеца и бяха сменени цялата генерация, кабели свещи, палец и дистрибуторна капачка след това (качеството на компонентите няма да коментирам), колата почна да харчи като змей, предимно на ГАЗ. Най-странното е,че извънградско дава нормален разход а градско е почти двойно. 8 извън града и 16 градско. Смени мембрани на изпарителя, филтри правен е и реглаж (няколко пъти) последното което направих е да сложа Ламбда емулатор. От въпросната диагностика ми казаха че лабдата работи и за да падне разхода трябва да си сменя генерацията и от там започна всичко. Та градско както ми даваше 15-16(сега като е по студено е 16,5 даже) и със ламбда емулатора качи на 20 веднага. Сега карам със изключена ламбда сонда изцяло и разходът пак си е 16,5 ГАЗ. Както се сещате на бензин почти не се кара но последните няколко дни ми направи впечатление, че ми е изхарило доста бензин, което ме навежда на мислата, че и на бензин си харчи много повече от нормалното. А под нормално имам предвид миналата зима преди да почнат проблемите. а именно 10 градско бензин и 12 ГАЗ. та си мисля че нещо диагностиката е прецакала нещо. понеже, нямам номер на двигателя който да е набит и човека който прави диагностиката ме пита ,кой точно модел ми е двигателят и аз естестено не знаех. казах му "1.6 моно" и това беше. та си мисля дали преди това ECUто да не било в сервизен режим и да е работило със усреднени стойности от датчиците а след диагностиката да са го резетнали и от тогава д е проблемът.Та ще съм благодарен ако ми помогнете и кажете как да си вкарам компютърът в сервизен режим. ако и това не помогне така или иначе ще ходя пак на диагностика и ще го рестартират наново.П.С.знам, че някои ще ме оплюят за това как съм сметнал разходът на бензин при положенеи,че не се кара редовно, но вече от доста време я карам колата и се усеща, че похарчва и бензинаец при все, че само я паля така. искам и да доуточня, че противно на очакваното си карам доста спокойно и причината за разходът градско не е от стилът ми на каране. както е сега така е бил и миналата зима, а колатя я карам 50% вечер след 22:00 а тогава няма и толкова задръствания. та напълно изключвам това разходът да е от спортно каране или много задръствания.Благодаря ви предварително! ако нещо не съм описал по горе добре или е непълно, кажете, ще го поправя.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Как да вкарам ECU-то в сервизен режим.?
Collapse
X
-
ще се радвам някой ако има идея и помогне. може малко налудничаво да ви изглежда но за сега само това измъдрих.Благодаря предварителноФиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
182A4.000 IAW49F
LPG - Lovato EasyFast
----------------------------
"Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн
-
Темата ти е точно за този раздел.Според мен, проблема е в неправилни настройки на газовата. В случая ти искаш да си изчистиш грешките, и да изкараш компютъра от сервизен режим.Грешки от симулатора се трупат само ако ти е изключен симулатора или сондата. Вероятно едно от двете въобще не работи, сигурно симулатора. Предполагам че при това положение ти свети лампата на таблото за инжекциона. Първото, което можеш да направиш е да отидеш на регулаж на газовата на друго място, и да видят дали тоя симулатор въобще работи. Честно казано, аз също съм с моно 1.6 но тези дни разхода ми си е грамаден...но при мен е от задръстванията.Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Коментар
-
Първо благодаря за отговорът, а относно реглажът на газовата на 2-3 места съм ходил и навсякъде казват,че всичко е в норма, но колата градско харчи като змей. За сервизният режим,...ами не ми свети никаква лампа по таблото нищо че от 1 седмица карам с напълно изключена ламбда сонда (предполагам че е изгоряла и за това, не съм проверявал в интерес на истината). Под напълно имам предвид и сигналният и захранващият кабел. Мисля, че преди като съм бил почти без мека връзка и ламбдата е давала страшно неверни данни и колата работеще и харчеше перфектно, предполагам тогава ECUто е било в серизен режим, а след диагностиката са го вкарали в нормален. Та за това искам да го вкарам пак във сервизен да видя дали няма пак да се нормализира разходът. Сега ми хрумва и нещо друго. Но ще го пробвам след като установа със сигурност че не е от ECUто.та по повод това хрумване което споменах едно под въпросче ако позволите.дали при положение че мембраните на изпаритела са сменяно преди 3-4 месеца и са на 2000км годе долу, е необходимо при едно отваряне задължително да ги сменя с нови. Имам някакви съмняния,че като са ми ги сменяли или не са сменили всичко както си му е рядът или ако са ги сменили да не са зглобили изпарителят както трябва, понеже след тази процедута винчето да ниските обороти не работи (няма ефет било то отвинтено или завинтено докрай). Благодаря още веднъжФиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
182A4.000 IAW49F
LPG - Lovato EasyFast
----------------------------
"Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар