Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Колко ли живот му остава на двигателя?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Колко ли живот му остава на двигателя?

    Колеги, иска ми се да споделя с вас и да видя какво мислите и вие...Колата е Браво 1.2 16V, преди 3000 км и сменяха сегментите и биелните лагери. Причината беше, че като сваляха главата видяхме, че буталата хлопат в цилиндъра (бая се разхождаха вътре). Явно двигателя не е на 112000 км (по километраж) ами на 220000 км. От старите сегменти ми направи впечатление, че масленият беше на половина свършил. Сега след смяната първите 1000 км карах до 2000 оборота, после 1000 км до 3000 оборота ( преди ремонта ситуацията 6000 оборота беше често явление). Сега вече си я понатискам до към 4000-4500 (за повече не смея, да не я съсипя тотално), но не и на 1-ва скорост - там по-лекинко .Та след това въведение, да попитам как мислите при системно гонене на 4000 оборота, колко ли безпроблемни километра ще издържи двигателя? Да го пазя ли още? Знам, че така без да е видяно положението е трудно да се каже, но все пак на пръв прочит какво мислите?
    Fiat Bravo 80 16V

    #2
    Колко стъпенка имаха цилиндрите? И как разбрахте, че хлопат буталата? Съдейки по моя опит, много вероятно е да си имал сегменти за смяна.
    Fiat Ritmo 105TC
    1600cc 105к.с.

    Коментар


      #3
      Не замерваха цилиндрите, защото нямаше смисъл, дори и да бяха за шлайф, не разполагах със средства за ремонт.Иначе ДА смениха ми сегментите и 2000 км ги разработвах, карах бетер от пенсионер Пък буталата хлопаха, в смисъл като ги хванеш и осезателно мърдаха в цилиндъра. Цитирам момчето, което ми я прави "Разстоянието м/у буталото и цилиндара е колкото кибритена клечка", макар че на мен ми се видя мааааалко по-малко.
      Fiat Bravo 80 16V

      Коментар


        #4
        kondov написа:
        Не замерваха цилиндрите, защото нямаше смисъл, дори и да бяха за шлайф, не разполагах със средства за ремонт.Иначе ДА смениха ми сегментите и 2000 км ги разработвах, карах бетер от пенсионер Пък буталата хлопаха, в смисъл като ги хванеш и осезателно мърдаха в цилиндъра. Цитирам момчето, което ми я прави "Разстоянието м/у буталото и цилиндара е колкото кибритена клечка", макар че на мен ми се видя мааааалко по-малко.
        1. Всъщност, буталата не са цилиндрични, а с доста сложна форма - най-просто казано нещо като конус. Тъй като в горният край са по-тънки (имат дори стъпенка), обикновенно изглежда че хлопат. Дали обаче "хлопат" наистина и дали е от буталата или от цилиндрите може да каже само микрометърът. Тък като буталата са конусни, диаметърът им се мери на точно определено разстояние от челото.2. Ако въобще може да се говори, че буталата се износват, то е в долният им край, който служи за водеща по стената на цилиндъта. В горният край буталата никога не се трият в стените на цилиндъра, защото има сегменти.3. Единственият начин да се разбере доколко е износена цилиндровата група без да се разглабя двигателя е да се измери износването на цилиндъра по стъпенката в горния му край и евентуално да се замери елептичността на цилиндъра. След като са ти сменяли сегменти, направо си е непростимо, че не са направили тези измервания - работа за 10 минути. А сега щеше да имаш пълната информация.Поне не помниш ли колко изразена беше стъпенката в горният край на цилиндъра? Ясно ли се напипваше с пръст или едва-едва?
        Fiat Ritmo 105TC
        1600cc 105к.с.

        Коментар


          #5
          По-скоро едва едва.
          Fiat Bravo 80 16V

          Коментар


            #6
            Газ до ламарината тогава! Не се притеснявай толкова. Явно си попаднал на ’разбиращи’ майстори отново. Мерило за износването е ръба на цилиндъра по скоро отколкото хлопането на буталото. Дори и при сериозен ръб, с нови сегмени всичко е ОК. А колата ти че не е на 120к - това е ясно - Уното ми на 250 00 км имаше ръб по скоро на фантазия отколкото на яве. Колкото и да им е мъчно на голфарите - италианките иматедни от най- здравите мотори като износване. Не говорим за течове, проблеми с електрониката (обикновено Бош), тропащите предници ( ми ше тропат - като на 150 000 ги купуваме със заводските части...)
            Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
            Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
            ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

            Коментар


              #7
              За да искаш добър ресурс от ДВГ-то сега при всякакви ситуации го карай до 3000 об. при пробег 10 000км. След това както искаш. Иначе сегментите ще "свършат курса" много бързо.
              Lancia Kappa 2.0 20V
              БЪРЗ , НО НЕ БЕЗОТГОВОРЕН !!!

              Коментар


                #8
                Уф да се поуспокоя малко, че се бях запритеснил..., пък 10 000 км да я карам до 3000 оборота няма да мога да издържа Ще спра да я гоня, че трябва да изкарам с нея още 2 години.Интересно ми е, баща ми навремето имаше Рено 9, 1.7 90 коня и беше мнооого издухано (маслото го мачкаше като закоравял пушач - цигарки ). Смени му сегментите и без никакви разработки го пръсна от яко каране (системно дупене, колкото може) и 60 000 км без да пипне масалце. Пък аз тука разработки, да я пазя, ала бала, защо така?
                Fiat Bravo 80 16V

                Коментар

                Working...
                X