Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Тампони на стабилизираща щанга MAREA TD 100

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Тампони на стабилизираща щанга MAREA TD 100

    След много ходене по мъките с моето тропане в предницата си мисля, че е от тях. Ходих в няколко сервиза и всички ми казваха: "Колата е 6", а тропа като за световно. Някой сменял ли е? Трябва ли да падне моста за да се сменят? Благодаря Ви.
    FIAT MAREA 1.9 TD 100 HLX

    #2
    Re: Тампони на стабилизираща щанга MAREA TD 100

    itkvdpro написа:
    След много ходене по мъките с моето тропане в предницата си мисля, че е от тях. Ходих в няколко сервиза и всички ми казваха: "Колата е 6", а тропа като за световно. Някой сменял ли е? Трябва ли да падне моста за да се сменят? Благодаря Ви.
    моста се сваля. абе общо взето неприятен ремонт
    FIAT Marea 1.9TD/100

    Коментар


      #3
      При износени такива тампони /става дума за средните/ тропането силно изразено ли е? Колата ми се струва доста нестабилна и се появи едно гадно скърцане. Сменил съм предни амортисьори /COFAP/, носачи и дясна беалета.
      FIAT MAREA 1.9 TD 100 HLX

      Коментар


        #4
        Re: Тампони на стабилизираща щанга MAREA TD 100

        itkvdpro написа:
        След много ходене по мъките с моето тропане в предницата си мисля, че е от тях. Ходих в няколко сервиза и всички ми казваха: "Колата е 6", а тропа като за световно. Някой сменял ли е? Трябва ли да падне моста за да се сменят? Благодаря Ви.
        Вариантите са два, единият е скобите, затварящи тампоните да не са заварени, тогава няма нужда от сваляне на моста. Втория, заварени черупки, не може без сваляне. Попадал съм и на двата варианта. Защо е така, идея си нямам. И в двата случая тези тампони бяха оригинални.
        Прикачени файлове
        Fiat Marea 1.8i 16V
        Fiat Tipo 1.4i 8V
        Fiat Punto 1.6i 8V
        www.italauto-bg.net/forum/

        Коментар


          #5
          Re: Тампони на стабилизираща щанга MAREA TD 100

          itkvdpro написа:
          След много ходене по мъките с моето тропане в предницата си мисля, че е от тях. Ходих в няколко сервиза и всички ми казваха: "Колата е 6", а тропа като за световно. Някой сменял ли е? Трябва ли да падне моста за да се сменят? Благодаря Ви.
          Преди да се спуснеш в това начинание по смяна на тези тампони те съветвам да се убедиш ,че е от тях.Демонтирай биалетките от двете страни за да останеш без стабилизираща щанга и покарай автомобила така.Ако тропането престане тогава ясно тампоните са за смяна.Не се увличай със скороста и вземането рязко на завои ако решиш да управляваш известно време без стабилизираща щанга.Успех.
          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

          Коментар


            #6
            Много пъти съм го споменавал тук (във форума) и пак ще го кажа, 2 години след като взех колата предницата почна да потропва и така бързо се разтропа като за световно, повечето майстори май не се и сещат че ги има тея тампони на стаб. щанга, повечето ми викаха биалетки, но едни момчета в едни сервиз във Враца ми казаха тампони на стаб. щанга. Смених ги (всъщност моя майстов ми все по-малко от 10лв за смяната) и всичкото тропане изчезна, а преди това дори ми се струваше че тропа дори и отзад. Много неразбрано го написах ама все пак става ясно сменяй, това е.
            ex. Fiat Marea 1.6 16 - 1999
            Mazda 6 2.0 Petrol GY 2006

            Коментар


              #7
              Тези тампони, за какво точно служат? Казаха ми, че не е фатално да се кара с разтропани такива, но да се внимава в завоите, защото може да поднесе много лошо. Какво точно правят?
              "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
              Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
              Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

              Коментар


                #8
                Synthy написа:
                Тези тампони, за какво точно служат? Казаха ми, че не е фатално да се кара с разтропани такива, но да се внимава в завоите, защото може да поднесе много лошо. Какво точно правят?
                Няма нищо опасно да караш с разбити тампони, просто е малко неприятно тропането. От тях не може да ти поднесе. Има коли при които няма такава щанга заводски.
                FIAT Marea 1.9TD/100

                Коментар


                  #9
                  Днес ходих при едни приятели във Варна /Милен и Сашо/. Прегледахме основно колата /сигурно за 10-ти път/. Абсолютно нищо не е разбито. Най-странното е, че го тропането го има само в дясното колело. Вече си мисля да сменя и кормилните накрайници и тампоните на щангата. Писнааааааааааааааааааааааа ми.
                  FIAT MAREA 1.9 TD 100 HLX

                  Коментар


                    #10
                    Не провериха ли дългия накрайник? Там, ако не се лъжа имаше една пластмасова втулка, която прави такива мизерии и доста трудно се хваща. Може да тропа и от амортисьор...
                    Fiat Marea 1.8i 16V
                    Fiat Tipo 1.4i 8V
                    Fiat Punto 1.6i 8V
                    www.italauto-bg.net/forum/

                    Коментар


                      #11
                      Колега, аз го ям същия. При минаването през дупка колата притропва. При мен не може да се разбере от къде точно идва. Отначало се чуваше отзад и аз смених двата задни амортисьора.Притропването обае остана. Досега съм ходил при петима майстори и всички казват, че по окачването всичко е наред и никъде няма луфтове. В последния сервиз, в който ходих, майсторите даже започнаха да се карат от къде точно може да е хлопането. Смениха ми единия тампон на стабилизиращата щанга без пари (платих си само тампона), защото им казах, че няма да им платя, ако не спре да хлопа. Е, не спря. Според последната диагноза са износени някакви втулки, които захващат горната част на амортисьора/макферсона. Така и не можах да разбера за какво точно говорят и... продължавам да си хлопам Като се постопли ще пробвам номера на Tornado. Ще сваля биалетките, та да видим (чуем) какво ще стане.
                      Alfa 159 SW 2.4 Ti
                      Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
                      "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

                      Коментар


                        #12
                        gamma написа:
                        Според последната диагноза са износени някакви втулки, които захващат горната част на амортисьора/макферсона. Така и не можах да разбера за какво точно говорят и... продължавам да си хлопам
                        Това май е тампона на макферсон, който държи амортисьора. Като отвориш предния капак, в двата вътр. края имаш едни дебели тумбести неща, захванати за купето, точно над амортисьорите. За тези неща най-вероятно са говорели. Вътре има едни втулки (или лагерчета бяха...), който като се разбият и потропва. Смяната им не е скъпа, самите тампони също (но купувай такива тампони само нови, втора употреба си имаш вече в колата).
                        "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                        Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                        Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                        Коментар


                          #13
                          Ако потропва отзад може да пробвате това - http://www.bravo-guide.co.uk/fix-a-bravo.htm#interior
                          Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                          Коментар


                            #14
                            gamma написа:
                            Колега, аз го ям същия. При минаването през дупка колата притропва. При мен не може да се разбере от къде точно идва. Отначало се чуваше отзад и аз смених двата задни амортисьора.Притропването обае остана. Досега съм ходил при петима майстори и всички казват, че по окачването всичко е наред и никъде няма луфтове. В последния сервиз, в който ходих, майсторите даже започнаха да се карат от къде точно може да е хлопането. Смениха ми единия тампон на стабилизиращата щанга без пари (платих си само тампона), защото им казах, че няма да им платя, ако не спре да хлопа. Е, не спря. Според последната диагноза са износени някакви втулки, които захващат горната част на амортисьора/макферсона. Така и не можах да разбера за какво точно говорят и... продължавам да си хлопам Като се постопли ще пробвам номера на Tornado. Ще сваля биалетките, та да видим (чуем) какво ще стане.
                            Възможно е да има хлопане от позиция 3.Това е така наречения лагер-тампон който осигурява въртенето на амортисьора да става лесно.
                            Прикачени файлове
                            Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                            Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                            Коментар


                              #15
                              Tornado написа:
                              gamma написа:
                              Колега, аз го ям същия. При минаването през дупка колата притропва. При мен не може да се разбере от къде точно идва. Отначало се чуваше отзад и аз смених двата задни амортисьора.Притропването обае остана. Досега съм ходил при петима майстори и всички казват, че по окачването всичко е наред и никъде няма луфтове. В последния сервиз, в който ходих, майсторите даже започнаха да се карат от къде точно може да е хлопането. Смениха ми единия тампон на стабилизиращата щанга без пари (платих си само тампона), защото им казах, че няма да им платя, ако не спре да хлопа. Е, не спря. Според последната диагноза са износени някакви втулки, които захващат горната част на амортисьора/макферсона. Така и не можах да разбера за какво точно говорят и... продължавам да си хлопам Като се постопли ще пробвам номера на Tornado. Ще сваля биалетките, та да видим (чуем) какво ще стане.
                              Възможно е да има хлопане от позиция 3.Това е така наречения лагер-тампон който осигурява въртенето на амортисьора да става лесно.
                              по-скоро от позиция 4 и 5.
                              FIAT Marea 1.9TD/100

                              Коментар

                              Working...
                              X