Днес като отварям капачката на резервоара се получи едно свистене (все едно отварям бира).Какво е това нещо и нормално ли е?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Малко помощ, свистене на резервоара.
Collapse
X
-
Ако питаш мен не е. На ВСЕКИ резервоар капачката има едно клапанче което служи като отдушник. То явно не работи при Вас. В резервоара нетрябва да се образува налягане. В противен случай като заредиш догоре и като се стопли горивото ще избие от където нетрябва и може да стане беля. Или пък като намалее бензина от къде ще всмукава въздух на мястото на горивото ??? Няма да слизаш и да отвряш резервора че да дишне малко :DОсновния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
-
Явор Митев
Почти на всяко зареждане с нафта, Линеа-та го прави.Точно все едно отварям бутилка с газирана течност. И другите ми коли бяха така. Мисля, че е нормално.
Коментар
-
При мен също го прави даже при предишната ми кала( Темпра ) съскаше. В книгата пишеше че трябва да е така. Само че според мен е налягане а не вакум. Имах проблем с уплътнението на бензиновата помпа на Темпрата и течеше от там , но като отворя резервоара и исъска спираше да тече. Ако не се лъжа това налягане имаше нещо общо със предотвратяването на испарението на бензина.Fiat Marea Weekend 2,4 JTD 130 HLX
2000г.
Fiat Tempra 1'8 ie 1990 /покойница/
Коментар
-
Колеги потърсете моята тема за резервоара от преди 4-5 месеца. Там съм обяснил каква е функцията на това съскане - екологична. Цялата работа е резервоара да е затворен колкото се може по-добре и през една синя на цвят тръбичка (като тези за горивопроводите, върви успоредно с тях) изпаренията от бензина се отвеждат във филтър от активен въглен (при Бравата се намира под десният калник) и след това "пречистване" отиват пак през тръбичка от филтъра с активният въглен до под дроселовата клапа и от там изгарят в двигателя. Проводимостта на тази система се управлява от ЕКУ-то чрез електромагнитен клапан монтиран на тази част от тръбопровода, която отива от филтъра с активен въглен към мотора. Можете да го чуете как щтрака понякога, подобна на инжектора, само че по-бавно.Какво обаче става с помпата - както са писали колегите в капачката на резервоара има клапан (гумичка с пружинка), който е изчислен ако се образува прекалено голямо подналягане в резервоара (вакуум) в следствие на изпомпване на горивото в него да пропусне въздух от вън - все пак обема на изпомпеното гориво трябва да се заеме от нещо. Това подналягане в резервоара обаче създава повече работа на помпата, както беше написал някой колега, че негов приятел отваря от време на време капачката за да изравни налягането в резервоара, че помпата е тръгнала и не може да прави необходимото налягане. Едно е помпата да направи налягане примерно 4 бара като започне от атмосферното, друго е да направи същите тези 4 бара като започне от подналягане (по-ниско от атмосферното) - трябва да "навакса и отрицателната разлика, подналягането или т.нар. вакуум).Моето решение на въпроса е просто - махнал съм гумичката с пружинката дето се намира в капачката и така резервоара си се вентилира съвсем нормално, в него се поддържа винаги атмосферното налягане. Така са направени и цистерните на бензиностанцията, защото представете си какво ще стане с цистерната като например от нея за ден се изпомпват в една средно голяма бензиностанция от 5 до 8 хиляди литра. Обема на това гориво просто се заема от въздух, който навлиза от одушника на цистерната (права тръба стърчаща 3-4 метра над земята и в горният и край има част, която се води искрогасител, ако евентуално се запалят изпаренията, които излизат).Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
ilko-gd написа:Това подналягане в резервоара обаче създава повече работа на помпата, както беше написал някой колега, че негов приятел отваря от време на време капачката за да изравни налягането в резервоара, че помпата е тръгнала и не може да прави необходимото налягане. Едно е помпата да направи налягане примерно 4 бара като започне от атмосферното, друго е да направи същите тези 4 бара като започне от подналягане (по-ниско от атмосферното) - трябва да "навакса и отрицателната разлика, подналягането или т.нар. вакуум).Tipo 1.4 i.e. 92g. 160A1.046 -ex
Chevrolet Tacuma 1.4 - ex
Fiat Bravo 1.4 120k.с.
Коментар
-
van_dal написа:А това може ли да скапе горивната помпа, защото от както съм на газ(1 година) рядко карам на бензин и през зимата чувах въпросното свистене. От скоро обаче, няма свистене и вчера като се опитах да запаля на бензин-няма никой-не идваше бензин до двигателя. Днес проверих едно бушонче беше аут, но на място пак не запали на бензин. Та може ли да ми се е скапала помпата и това налягане да е виновно?Помпата се скапва от некадърни майстори, които като слагат газовата уредба не слагат изключвател и като караш на газ работи и бенз. помпаОсновния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар