Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с маслото

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с маслото

    Здравейте, нов съм в този форум имам фиат типо 1.4 1989 г., моно-инжекцион.Имам проблем с Фиата и бих искал да помоля за съвет от вас тъи като не съм много вещ в техническата част.Благодаря на всички предварително.проблемът ми е следния-след закупуването на Фиата го докарах до България от Германия-бсичко беше наред,смених маслото и филтра с Esso-15w 40 карах около 2000км повечето на високи обороти и ми светна лампата за маслото.Масло не гори въобще,след светването на лампата изминах още около 1000км и колата продължава да се движи може би да и е паднала мощността.междувременно сипах в маслото добавка за износен двигател на Ресурс.В началото при студен двигател лампата не светеше а светваше при загряване до нормална работна температура-80 градуса на водата,в последствие лампата започна да светва на 70,60 и вече си светва малко след 50 те градуса.Аз съм я прежалил вече тая кола,но все пак може ли някои да ми каже каде мислите че е проблема,защото ако беше в биелите или коляновия вал,не трябваше ли отдавна да блокира двигателя,има ли вариант да е в маслената помпа-да не завърта маслото и да няма налягане и затова да свети лампата,или да е запушена,но защо светва когато позагрее двигателя тоест когато се разреди маслото.проблемът не е в датчика за маслото защото тои си работи-на студен двигател лампата не свети а като загрее и светва,като температурата се снижава с времето,вече светва след 50 градуса.Моля ако някои може да помогне със съвет в кое точно е проблемът и дали да не сипя още една добавка и да се опитам да я докарам до тук за да и направя основен ремонт.Благодаря ви.Добре дошъл сред нас, но си имаме правила, които трябва да спазваш. В кирилицата няма буква 4, а буква "Ч".Съблюдавай за в бъдеще това.Модератоски екип fiat-bg.org

    #2
    Като за начало вземи смени пак маслото и масленият филтър,това ми се струва най-безболезнено.А колегите нека споделят с какво точно да го смениш.

    Коментар


      #3
      peho написа:
      Като за начало вземи смени пак маслото и масленият филтър,това ми се струва най-безболезнено.А колегите нека споделят с какво точно да го смениш.
      Съгласен... особено масления филтър! Ако не е читаво клапанчето на масления филтър, помпата не може да направи налягане и съответно ти светва лампата. Не я карай така, че ще прецакаш двигател заради 6-7-8лв за филтър. Смени магазина от който пазаруваш и/или модела на филтъра.
      Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
      --- в сърцето завинаги... ---
      Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp

      Коментар


        #4
        Ако както пишеш "Аз съм я прежалил вече тая кола...", то защо въобще ще и правиш основен ремонт? Какво точно свети на таблото? Ако е датчика за налягането на маслото, то лампата е червена. Не битрябвало да караш така! Ако е датчика на щеката за нивото на маслото - там лампата също е червена. Пак не би трябвало да караш! Риска да повредиш двигателя е голяма. Причините може да са няколко:1. Неподходящо или "менте" масло. Неподходящо при посоченото 15W40 отпада - остава "менте".2. Неподходящ или "менте" Маслен филтър (по-мако вероятна причина)3. Запушване на Маслената магистрала преди датчика за налягане.4. Разхлабване на елемент от Маслената магистрала и понижаване на налягането в цялата такава.5. Повредена Хидравлична помпаДатчиците за налягане са с много нисък праг на индикация (0.3, 0.5, 0.7 bar-a провери в ръководството) Това налягане на маслото е недостатъчно за мазане на двигателя.
        Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

        Коментар


          #5
          свети датчика за налягане на маслото,иначе нивото на щеката си е винаги нормално нито го гори нито го изхвърля.

          Коментар


            #6
            Нов филтър , масло - подходящо!!!. Ако не стане - датчик!!. След това ако не стане, смени маслената помпа - не е сложно. От там нататък ако и тогава не стане нещата отиват на отпушване на магистралата между помпата и датчика с тел, но на мен повече ми изглежда като износени лагери на коляновия вал - тогава няма да гори масло, но няма да има и налягане на маслото - сваляне на колянов вал . Един познат не си беше сменял филтъра и парче от него му запуши магистрала - много неприятно и трябваше бая разглобяване на мотора.
            FIAT BRAVO II 1.4 GPL
            FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
            FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
            FIAT UNO 1.5

            Коментар


              #7
              Благодаря,ще сменя всичко това и ще видя какъв е резултатит,дано е от помпата или филтъра,защото почти съм сигурен че датчика работи.Благодаря още веднъж.П.С.Може ли някои да ми каже какъв точно маслен филтър да взема.Благодаря

              Коментар


                #8
                Защо първо не измериш налягането на маслото в някой сервиз?Така ще имаш някакъв ориентир за начало.
                Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW

                Коментар


                  #9
                  lu40 написа:
                  Защо първо не измериш налягането на маслото в някой сервиз?Така ще имаш някакъв ориентир за начало.
                  Например, щото за т’ва замерване ще му вземат минимум 20лв, пък един филтър е ~10лв, който ако човек има необходимите инструменти може да смени и сам.
                  Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
                  --- в сърцето завинаги... ---
                  Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp

                  Коментар

                  Working...
                  X