Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Marea JTD на старо, 2000-2001г!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Marea JTD на старо, 2000-2001г!

    1. Най-общо казано, струва ли си този автомобил?!2. Каква е вероятността да се прецакам с тази кола, иначе казано има ли добри коли на Горубляне или всчко е на 250 000++++ км и с коригиран километраж?!?3. Чупи ли се този мотор 1.9 или 2.4 или е достатъчно надежден?! 4. Иконмиите с този дизел реалност ли са или мимолетен МИРАЖ?!? Тук имам следното колебание - Дизела Common Rail е наистина ичкономичен и достъчно динамичен двигател, но една гръмнала дюза прецаква икономията от горивао за една година, а дюзи знам, че гърмят не рядко(особено с РОДНАТА нафтица). Същото се отнася за турбото - изключително натоварен елемент, който при леко занижена поддръжка , рязко скъсява живота си. Има и разни регулатори, които са доста скъпи. А, щях да забравя - помпата за високо налягане..... Не са ли прекалено много СКЪПИТЕ части, които са и доста натоварени и могат да се счупят в сравнение с един бензинов двигател?!?!Това са ми питанията и чуденията.....ако се отзовете, ще съм БЛАГОДАРЕНП.СИмах Фиат, който осатвих на Баща ми и бях доволен от тази стара кола. След Фиата карах 2 години Corolla GTI 1.6 125к.с(с леки модификации + 5-7к.с) при 6800об и изключвател на 8000об, оборотомер на 9000об. При разни баири убивах всичкото BMW до 2.5 литра, че дори и тях, ако са с по-тежкото купе......, тази кола "няма" край на оборотите и във високите звучи, като мотоциклет.Иначе казано, чудя се дали ще се адаптирам към дизелов автомобил?!?!
    Fiat Marea JTD 105 09.2000г

    #2
    каквато и кола да вземеш, може да се прецакаш. именно затова ще си провериш всичко, след като я вземеш, и ще си я обслужиш, за да си знаеш. ако всички течности са сменяни редовно и навреме, това е добре. А ЖТД да сравняваш със старите двигатели, е все едно пълен инжекцион да сравняваш с карбуратор, или ракия с джибри, или плазмен телевизор с руски Юнос, черно-бял...По третия въпрос - 2.4 литровия ЖТД го чух в една Либра - песен за ухото. Първите няколко дни двигателя ще ти се струва голямо дърво, но после... после....после просто си с JTD и летиш. виж в секцията за дизели и в често задавани въпроси, има много много информация която ще ти помогне да разбереш поне на пръв поглед дали ДВГ е здрав. успех!

    Коментар


      #3
      Ако искаш да се возиш евтино по-добре си купи едно браво 1.6 16v и му сложи газов инжекцион. Ще ти стъпи по-евтино от JTD. Но ако неискаш бомба в колата и да се возиш най-евтино 1.9JTD е твоя мотор. А дюзите, помпата и турбината сдават багажа ако си състезател. Ако поне малко я пазиш ще си доволен. На мен ако я карам бавно с 90-110 ми гори около 4.7 сложи го 5, а като настъпваш повече от 6 много трудно ще качи.
      Fiat Bravo GT JTD 2000г. ->!!!Продадено!!!

      Коментар


        #4
        Според мен, доста трудно ще се адаптираш от старата си резачка към дизелов автомобил. Все пак, преди да купуваш, направи няколко кръгчета, изръчкай я, така да се каже и ще видиш разликата
        Fiat Marea 1.8i 16V
        Fiat Tipo 1.4i 8V
        Fiat Punto 1.6i 8V
        www.italauto-bg.net/forum/

        Коментар


          #5
          Мерси

          Благодаря за отговорите на всички.Имам още един допълнителен въпрос относно автомобил, който гледах.За мен това е кола МЪРТВЕЦ, има някаква прилична тяга, но трае в диапазон от около 2000-2500 оборота, но съм решил да се адаптирам.Има една тема, която описва различни начини за проверка на изправността на един дизел. Там пише, че добрият дизел няма никакво картерно налягане, въпросът е какво означава определението "никакво"?!?! Все пак пет бутала се движат яко и съответно движат и въздуха в картера....Автомобила, който гледах беше с двигател 2.4 JTD.1. Като извадя пръчката за маслото от картера духа, но много лекичко, едвам се усеща. Няма пръски масло, цвят и мирис на излизащият въздух. 2. Като отвия капачката за наливане на масло - нищо, нито духа нито излизат пръски масло, виждат се валовете.....много смешни валчета, направо не повярвах, че са на двигател 2.4.3. При форсиране на автомобила, леко изпушва за секунда-две и после изкарва безцветни газове. Цвета на изпушването леко ме озадъчи, то беше по-скоро синкаво-сиво от колкото черно. Дори при няколко поредни резки форсирания изкрваше за малко синкаво, но не и черно. Въпросът е, на какво е признак подобнно изпушване. За момент си помислих, че турбото е "сдало багажа" и са го "шунтирали", при което автомобила не може да изпуши черно, защото няма свръхнагнетяване, а синкавото изпушване е от масло....абе не ги разбирам дизелите хич.Мерси предварително за вашата помощ.ПОЗДРАВИ
          Fiat Marea JTD 105 09.2000г

          Коментар


            #6
            Аз залагам че пуши синьо защото му ходи прекалено много масло и го гори. Щом не пръска масло и не духа силно е ОК. Може маслото да гадно и затова да го гори. За да разбереш дали го има турбото просто покарай малко около 2200-2400 оборота трябва колата да почне да върви. Заслушай се и в звука на турбото - ако съска много не е добре. Може да съска ако има дупка по генерацията, но също така може да казва "бягай далече от мен-не ме купувай"
            Fiat Bravo GT JTD 2000г. ->!!!Продадено!!!

            Коментар


              #7
              Какво се хвърляте още на тия дизели не мога да разбера. И без това е по-скъп от бензина вече, точно заради това, че се купуват само дизели напоследък.

              Коментар


                #8
                Ей това се казва приказка! Подкрепям 100%. Вземи си някой читав 1,6 16В, или ако искаш малко повече ръчка, 1,8 16В и всички тези притеснения отпадат.
                Fiat Marea Weekend 1,6 16V

                Коментар


                  #9
                  Въпреки, че дизела е по-скъп с 5-9ст от бензин А95 - пак ще предпочета 1.9JTD, което гори 5/100 вместо 1.8 бензинка, която не спира на 10/100... Плюс това - не желая преработки на колата за да я карам по-евтино. Един газов инжекцион се изплаща след около... колко? При цена от 1500лв за газов инжекцион (евтин според мен) ще се изплати след изгарянето на гориво за 3000лв. Т.е. след изгарянето на тези 3000лв във вид на гориво, започваме да икономисваме Мне.... мерси.Та на отговора на Reptile: JTD двигателя няма логика да изпушва черно колкото и да го форсираш - компютърът му взима информация от няколко датчика едновременно и няма как да имаш повече нафта и по-малко въздух - все пак за това е JTD - двигател, който изцяло се управлява от компютър... Би започнал да пуши черно ако турбото се срине или някоя тръба по въздухопровода се пробие. Тогава вече системата е нарушена и компютъра колкото и да оптимизира - все ще допусне грешка и ще видиш черния облак изотзадзе.А що се отнася дали да си купиш или не - въпрос на личен избор, моята си я харесвам, не съм състезател, но ако поискам - върви и със 185км/ч.
                  Steliyan's Life!
                  FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                  Коментар


                    #10
                    jenshen73 написа:
                    Въпреки, че дизела е по-скъп с 5-9ст от бензин А95 - пак ще предпочета 1.9JTD, което гори 5/100 вместо 1.8 бензинка, която не спира на 10/100... Плюс това - не желая преработки на колата за да я карам по-евтино. Един газов инжекцион се изплаща след около... колко? При цена от 1500лв за газов инжекцион (евтин според мен) ще се изплати след изгарянето на гориво за 3000лв. Т.е. след изгарянето на тези 3000лв във вид на гориво, започваме да икономисваме Мне.... мерси.
                    Че мойта бензинка ми дава 5,5/100 бре човек. Това, че повечето бензинки, които се продават, са изморени и дават разход по 15/100 е съвсем отделен проблем.

                    Коментар


                      #11
                      wwweb написа:
                      jenshen73 написа:
                      Въпреки, че дизела е по-скъп с 5-9ст от бензин А95 - пак ще предпочета 1.9JTD, което гори 5/100 вместо 1.8 бензинка, която не спира на 10/100... Плюс това - не желая преработки на колата за да я карам по-евтино. Един газов инжекцион се изплаща след около... колко? При цена от 1500лв за газов инжекцион (евтин според мен) ще се изплати след изгарянето на гориво за 3000лв. Т.е. след изгарянето на тези 3000лв във вид на гориво, започваме да икономисваме Мне.... мерси.
                      Че мойта бензинка ми дава 5,5/100 бре човек. Това, че се продават изморени бензинки и дават разход по 15/100 е съвсем отделен проблем.
                      С около 80 наистина дават по 5,5,то каталожно си й дават 6,0-6,2 при 100,а на JTD-то 4,5 ,това за брава става дума,при 80 вероятно и на 4 ще падне,а като динамика са на един кантар,само дето бензина е с по дълги скорости
                      Fiat Marea 1.9 JTD 105hp Weekend
                      Alfa Romeo 147 1,9 JTD 115hp
                      I am in love with my cars

                      Коментар


                        #12
                        Replay написа:
                        wwweb написа:
                        jenshen73 написа:
                        Въпреки, че дизела е по-скъп с 5-9ст от бензин А95 - пак ще предпочета 1.9JTD, което гори 5/100 вместо 1.8 бензинка, която не спира на 10/100... Плюс това - не желая преработки на колата за да я карам по-евтино. Един газов инжекцион се изплаща след около... колко? При цена от 1500лв за газов инжекцион (евтин според мен) ще се изплати след изгарянето на гориво за 3000лв. Т.е. след изгарянето на тези 3000лв във вид на гориво, започваме да икономисваме Мне.... мерси.
                        Че мойта бензинка ми дава 5,5/100 бре човек. Това, че се продават изморени бензинки и дават разход по 15/100 е съвсем отделен проблем.
                        С около 80 наистина дават по 5,5,то каталожно си й дават 6,0-6,2 при 100,а на JTD-то 4,5 ,това за брава става дума,при 80 вероятно и на 4 ще падне,а като динамика са на един кантар,само дето бензина е с по дълги скорости
                        Това ми е разход при 90 ...

                        Коментар

                        Working...
                        X