Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

На колко време доливате вода в охладителната система

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Знам ли на 1-2 месеца гледам, няма и 500 мл. най-много и това лятото беше.
    Lybra 2.4jtd intensa 06.2002
    Marea 1.9 TD100 HLX -07/97
    Punto 1.2 16v Sporting -11/97 еx - На части

    Коментар


      #17
      Аз си взех моятя "МАРА" :D преди 5 месеца, и не съм наливал капка антифриз все още, само си извадих 20-тина мл за тест във фризера и после ги върах обратно.
      Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

      Коментар


        #18
        От години чета форума... Много теми се изписаха за загуба на антифриз... и всички свеждаха нещата до следните няколко възможности, подредени по степен на сериозност:1) Лоша връзка в някой от гумените маркучи по охладителната система.2) Кранче за спиране на охл.течност към парното или пробка за обезвъздушаване.3) Спукан радиатор на двигателя (слагам го на 3-то място, защото май е по-добре от колкото т.4, че там е голямо разглабяне, пък цената май не се различава особено).4) Спукан радиатор на парното.5) Водна помпа.6) Издухана гарнитура на двигателя.Но! Искам да се допитам до хората, които са разглабяли двигател за следния вариант: при изходящия колектор за изгорелите газове има ли една гарнитура, която ако не се лъжа трябва да има някаква връзка с охладителната система в двигателя (или поне на Типо)? Просто така се случи, че веднъж видях полу-разглобен двигател и там ми се стори, че е направен канал (магистрала) за водата(антифриза), който обикаля точно около дупките за изгорелите газове към изходящия колектор и фактически тези водни магистрали се изолират от гарнитура притисната с изходящия колектор към двигателя.И така... ако съм прав... има голяма вероятност тази гарнитура да се сдухва, но понеже изгорелите газове там са с доста по-ниско налягане спрямо гарнитура на двигателя, не се получава ефекта на мехурчетата в разширителния съд.... и така налице имаме загуба на охл.течност, но няма мехурчета и масло в антифриза, а въпреки това буха пара през ауспуха зимно време... Ами сега?!
        Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
        --- в сърцето завинаги... ---
        Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp

        Коментар


          #19
          колега, няма такова нещо. поне при 1,6 едновалка. там няма никакви водни магистрали. да не би да не съм разбрал аз, но ги сменях тези гарнитури и не видях никъде водна маг-ла
          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
          Fiat Bravo'97 1,6 16v
          Fiat Tempra'91 1,6 mono

          Коментар


            #20
            pakumba написа:
            колега, няма такова нещо. поне при 1,6 едновалка. там няма никакви водни магистрали. да не би да не съм разбрал аз, но ги сменях тези гарнитури и не видях никъде водна маг-ла
            Мдам.... може и аз да бъркам нещо, затова питам... но поне при мен като ми сменяха изходящия колектор, когато дойдох в уречения час да си взема колата тя беше тъкмо разпердушинена и майстора "я работеше"... та т’ва което успях да видя (защото на 1,4 колекторите са от задната страна на двигателя, към купето и беше "много ши&^%о място" както се изрази майстора) се виждаше нещо като магистрали обикалящи 4-те дупки за изх.колектор... а и майстора каза да си купя 1л антифриз за доливане, че при отварянето се изляло част.
            Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
            --- в сърцето завинаги... ---
            Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp

            Коментар


              #21
              Може би колегата говори за това на снимките - на втората е точно вляво от щеката на маслото. Това са снимки от Брава 1.4 обаче.
              Прикачени файлове
              Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

              Коментар


                #22
                аз само 1.6 съм разглобявал, там също са отзад колекторите, но за да се свалят изходящите трябва да се махнат входящите, а те са с охлаждане. затва се излива малко антифриз. иначе дупките са си за монтажните болтове според мен. а и няма смисъл реално да има охлаждане на изходящите колектори, никакъв сми
                Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                Fiat Bravo'97 1,6 16v
                Fiat Tempra'91 1,6 mono

                Коментар


                  #23
                  pakumba написа:
                  .... а и няма смисъл реално да има охлаждане на изходящите колектори, никакъв сми
                  ОК, казах, че изобщо не съм убеден дали съм прав... А "сми" може би има в аспект по-скоро за по-бързо затопляне на охл. течност след стартиране на двигателя...?
                  Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
                  --- в сърцето завинаги... ---
                  Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp

                  Коментар


                    #24
                    pakumba написа:
                    аз само 1.6 съм разглобявал, там също са отзад колекторите, но за да се свалят изходящите трябва да се махнат входящите, а те са с охлаждане. затва се излива малко антифриз. иначе дупките са си за монтажните болтове според мен. а и няма смисъл реално да има охлаждане на изходящите колектори, никакъв сми
                    Входящия колектор по принцип е със затопляне а не с охлаждане целта е да се затопли горивната смес за по-добро изгаряне.
                    FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                    Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                    Коментар


                      #25
                      Sandeto написа:
                      pakumba написа:
                      .... а и няма смисъл реално да има охлаждане на изходящите колектори, никакъв сми
                      ОК, казах, че изобщо не съм убеден дали съм прав... А "сми" може би има в аспект по-скоро за по-бързо затопляне на охл. течност след стартиране на двигателя...?
                      аз също не съм 100% убеден в думите си, мина известно време и може да съм позабравил как е точно. а за затоплянето на колектора не съм съгласен, по-скоро е за охлаждане особенно при газта се усеща може да има самовъзпламеняване от високата темп. също не съм убеден в думите си де
                      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                      Fiat Bravo'97 1,6 16v
                      Fiat Tempra'91 1,6 mono

                      Коментар


                        #26
                        Аз доливам на седмица по литър ;( и не мога да разбера от къде е само ме излъгаха за нов радиатор

                        Коментар


                          #27
                          Marea Bipower написа:
                          Аз доливам на седмица по литър ;( и не мога да разбера от къде е само ме излъгаха за нов радиатор
                          Да не е гарнитурата? По нагоре питах как може да се разбере ако проблемът е в нея, но още нямам отговор.
                          "Obviously you don't know, who are you fucking with!" /Blade/

                          Fiat Tempra 1.9 TDs
                          Subaru Legacy 2.0i

                          Коментар


                            #28
                            ПОМОЩ!!!

                            Колеги, помагайте...смених антифриза и ден след това се появи проблема - теч в купето под педалите (стелката), прозорците ми са потни сутрин (или вечер като си търгвам от работа). Изчетох доста по темата и май намирисва на радиаторче на парното...някой може ли дами каже колко пари струва нов радиатор на парното и евентуално колко еработата по него. Наистина ли тре ада се сваля цялото табло заради едно радиатор4е.
                            Ex - Fiat BRAVA 1,6 16V 103ph
                            Now - Fiat PALIO 1,9 JTD 80ph

                            Коментар


                              #29
                              Sandeto написа:
                              ...Но! Искам да се допитам до хората, които са разглабяли двигател за следния вариант: при изходящия колектор за изгорелите газове има ли една гарнитура, която ако не се лъжа трябва да има някаква връзка с охладителната система в двигателя (или поне на Типо)? Просто така се случи, че веднъж видях полу-разглобен двигател и там ми се стори, че е направен канал (магистрала) за водата(антифриза), който обикаля точно около дупките за изгорелите газове към изходящия колектор и фактически тези водни магистрали се изолират от гарнитура притисната с изходящия колектор към двигателя.И така... ако съм прав... има голяма вероятност тази гарнитура да се сдухва, но понеже изгорелите газове там са с доста по-ниско налягане спрямо гарнитура на двигателя, не се получава ефекта на мехурчетата в разширителния съд.... и така налице имаме загуба на охл.течност, но няма мехурчета и масло в антифриза, а въпреки това буха пара през ауспуха зимно време... Ами сега?!
                              Това, за което питаш, виждаш ли го на снимките?
                              Прикачени файлове
                              Fiat Marea 1.8i 16V
                              Fiat Tipo 1.4i 8V
                              Fiat Punto 1.6i 8V
                              www.italauto-bg.net/forum/

                              Коментар


                                #30
                                Re: ПОМОЩ!!!

                                koleff написа:
                                Колеги, помагайте...смених антифриза и ден след това се появи проблема - теч в купето под педалите (стелката), прозорците ми са потни сутрин (или вечер като си търгвам от работа). Изчетох доста по темата и май намирисва на радиаторче на парното...някой може ли дами каже колко пари струва нов радиатор на парното и евентуално колко еработата по него. Наистина ли тре ада се сваля цялото табло заради едно радиатор4е.
                                Приятели, помагайте и по моя въпрос, дали става дума за радиатор или нещо друго....това което искам да допълня, е че сутрин има локва около лявата гума и много малко вътре в купето....трудно за определяне...но все пак дайте някакви насоки!Благодаря ви
                                Ex - Fiat BRAVA 1,6 16V 103ph
                                Now - Fiat PALIO 1,9 JTD 80ph

                                Коментар

                                Working...
                                X