Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Щрака при завиване. Как изглежда външно каре?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Щрака при завиване. Как изглежда външно каре?

    Колата щрака докато завивам както на ляво така и на дясно, дори и на заден ход. Можете ли да ми поставите една картинка на това как изглежда едно ВЪНШНО каре или да ми каже някои как е на английски и да го намеря в еПЕР. Каква е разликата между външно и вътрешно каре? Трудно ли се сменят без скоби или специални инструменти? Къде седи това чудо и каква роля изпълнява? Външното какво представлява?
    Прикачени файлове
    Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

    #2
    карето при някои автомобили е с 4 как да кажа- "разклонения", все пак затова е "каре". при фиат си е изключение с 3. на бравото още не съм го виждал, но на уното беше като това на снимката с 3. както и да е, това няма значение. служи за предаване надвижението и едновременно с това е гъвкава връзката.вътрешно каре е това откъм скоростната кутия, външното е това, което влиза в главината. обиновенно се износва външно, защото както казах там е гъвкава силова връзка и се предава движението през него и като тръгваш на завой външното каре поема изкривяването на гумата. вътрешното е сдоата по статично и затова по-рядко се чупи.за смяната не ти трябват скоби, махаш целия макферсон и отгоре и отдолу от 2-та болта, откачаш шенкела от носача/шарнира по-конкретно/, махаш и кормилния накрайник от шенкела и това е- изваждаш карето от главината /има една зегерка/ и слагаш новото и по обратния ред. може да се спести шарнира понякога, но първо е зор, второ аз съм откачал само макферсона и пак съм го сменял ама на кромата, на бравото не знам дали ще стане
    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
    Fiat Bravo'97 1,6 16v
    Fiat Tempra'91 1,6 mono

    Коментар


      #3
      Ето две снимки на външни карета ,но не за твоя автомобил а за Мареа 1,9ТД 100.
      Прикачени файлове
      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

      Коментар


        #4
        pakumba правилно ти е обяснил... само е забравил да ти каже, че първо трябва да намушиш маншона на карето на полуоската, после да слагаш карето и като стягаш скобите на маншона гледай да предвидиш, че когато колата завива - маншона се опъва и трябва да е лекинко набран, щото се къса... ако имаш възможност вземи силиконови маншони, щото гумените се късат лесно....
        Fiat Punto 1.1-Синята птица
        Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
        Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp

        Коментар


          #5
          След като разкачиш всичко около карето и махнеш греста отвътре, с две тънки отвертки разтваряш зегерката от вътрешната страна на карето. През това време някой трябва да ти помага и с едната ръка да държи полуоската а с другата да дърпа карето. Като много се внимава да не изкараш полуоската от вътрешното каре. Това е за 1.4, при 1.6 не знам дали карето е захванато по същия принцип.Ето чети и тая тема каква грес да сложиш после:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...ght=greaseАз сложих от тая Birth, синя е на цвят, но и Литол също става... за 1.50лв половин кило Трудности може да срещнеш още при опита за развиване на гайката на полуоската. При мен се разви чак с помощта на 1.5м дебела стоманена тръба, в която пъхнах лулата.
          Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

          Коментар


            #6
            гайката не се развива, да не би да се бъркам, но тя държи само главината и лагера вътре. мисля, че полуоската излиза директно като е откачен отвсякъде шенкела.
            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
            Fiat Bravo'97 1,6 16v
            Fiat Tempra'91 1,6 mono

            Коментар


              #7
              А сега де ,а кой стяга лагера?Ако излзиаше директно може и в движение да го направи.Неслучайно съм постнал снимки на външно каре.
              Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
              Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

              Коментар


                #8
                не знам как е при браво/а мареа. още не съм отварял там, но последно на кромата като го сменях беше малко по- различно от снимката. имам предвид, че там самата полуоска завършва с шлиците, на нея се надява карето и вече влиза в чашката на главината. нещо такова беше. в крайна сметка мисля горе -долу се разбра схемата на смяна на каре- ако нямаш условия е играчка я шарнира, я накрайника ще те мъчи
                Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                Fiat Bravo'97 1,6 16v
                Fiat Tempra'91 1,6 mono

                Коментар


                  #9
                  по принцип ако купуваш каре комплект с маншона, със скобите - карето е готово гресирано - махаш старото - слагаш новото...pakumba, както виждаш на снимката комплекта е с гайката - ново каре-нова гайка
                  Fiat Punto 1.1-Синята птица
                  Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
                  Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp

                  Коментар


                    #10
                    Задължително ли се сменят и двете - ляво и дясно? Вижда ми се доста зор. Ще дам на сервиз май. Това в тубичката на картинката можеби е греста от комплекта. Благодаря много. Представих си го - нещо подобно на ябълковидна зъбна трансмисия е значи. Сигурно тези зъби изтърват и затова щрака.
                    Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                    Коментар


                      #11
                      Няма такова нещо ляво и дясно задължително да се смянят.Това са съчми които лагеруват във черупката/чашата/когато леглата се износят се получава заклинване на същите при завиване и затова пука карето.Най-неприятното което може да се случи е раздробяване на сепаратора който разпределя и поддържа съчмите в правилното им положение.Тогава наистина оставаш на пътя където и да си.Смяната не е зор освен ако имаш всички необходими инструменти ,а най важните са да има с какво да развиеш гайката и клещи с които да извадиш зегерката.
                      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                      Коментар


                        #12
                        Tornado написа:
                        Смяната не е зор освен ако имаш всички необходими инструменти ,а най важните са да има с какво да развиеш гайката и клещи с които да извадиш зегерката.
                        Наистина зор се развива. На времето на Регатата неможахме с ключове и лостове и накрая а гайковърта, сега си го имам в мазата на 220в, и после що работа ми е свършил да е жив издрав.
                        FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                        Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                        Коментар


                          #13
                          Днес слушах отвън докато друг потегля завил - и останових- че се чува само откъм дясната гума. Ще се опитам сам, имам лостове щанги и разни винкели - ако не подаде - тогава ще се отказвам. А - да попитам - понеже смених съединителя и след около 2000 км или 2-3 месеца - пак ми се появиха вибрации при потегляне по права линия- възможно ли е те да са предизвикани от вътрешното - понеже нали то е близо до скоростната кутия и съединителя ?
                          Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                          http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                          Коментар

                          Working...
                          X