Колата щрака докато завивам както на ляво така и на дясно, дори и на заден ход. Можете ли да ми поставите една картинка на това как изглежда едно ВЪНШНО каре или да ми каже някои как е на английски и да го намеря в еПЕР. Каква е разликата между външно и вътрешно каре? Трудно ли се сменят без скоби или специални инструменти? Къде седи това чудо и каква роля изпълнява? Външното какво представлява?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Щрака при завиване. Как изглежда външно каре?
Collapse
X
-
карето при някои автомобили е с 4 как да кажа- "разклонения", все пак затова е "каре". при фиат си е изключение с 3. на бравото още не съм го виждал, но на уното беше като това на снимката с 3. както и да е, това няма значение. служи за предаване надвижението и едновременно с това е гъвкава връзката.вътрешно каре е това откъм скоростната кутия, външното е това, което влиза в главината. обиновенно се износва външно, защото както казах там е гъвкава силова връзка и се предава движението през него и като тръгваш на завой външното каре поема изкривяването на гумата. вътрешното е сдоата по статично и затова по-рядко се чупи.за смяната не ти трябват скоби, махаш целия макферсон и отгоре и отдолу от 2-та болта, откачаш шенкела от носача/шарнира по-конкретно/, махаш и кормилния накрайник от шенкела и това е- изваждаш карето от главината /има една зегерка/ и слагаш новото и по обратния ред. може да се спести шарнира понякога, но първо е зор, второ аз съм откачал само макферсона и пак съм го сменял ама на кромата, на бравото не знам дали ще станеLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
-
pakumba правилно ти е обяснил... само е забравил да ти каже, че първо трябва да намушиш маншона на карето на полуоската, после да слагаш карето и като стягаш скобите на маншона гледай да предвидиш, че когато колата завива - маншона се опъва и трябва да е лекинко набран, щото се къса... ако имаш възможност вземи силиконови маншони, щото гумените се късат лесно....Fiat Punto 1.1-Синята птица
Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp
Коментар
-
След като разкачиш всичко около карето и махнеш греста отвътре, с две тънки отвертки разтваряш зегерката от вътрешната страна на карето. През това време някой трябва да ти помага и с едната ръка да държи полуоската а с другата да дърпа карето. Като много се внимава да не изкараш полуоската от вътрешното каре. Това е за 1.4, при 1.6 не знам дали карето е захванато по същия принцип.Ето чети и тая тема каква грес да сложиш после:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...ght=greaseАз сложих от тая Birth, синя е на цвят, но и Литол също става... за 1.50лв половин кило Трудности може да срещнеш още при опита за развиване на гайката на полуоската. При мен се разви чак с помощта на 1.5м дебела стоманена тръба, в която пъхнах лулата.Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
не знам как е при браво/а мареа. още не съм отварял там, но последно на кромата като го сменях беше малко по- различно от снимката. имам предвид, че там самата полуоска завършва с шлиците, на нея се надява карето и вече влиза в чашката на главината. нещо такова беше. в крайна сметка мисля горе -долу се разбра схемата на смяна на каре- ако нямаш условия е играчка я шарнира, я накрайника ще те мъчиLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
по принцип ако купуваш каре комплект с маншона, със скобите - карето е готово гресирано - махаш старото - слагаш новото...pakumba, както виждаш на снимката комплекта е с гайката - ново каре-нова гайкаFiat Punto 1.1-Синята птица
Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp
Коментар
-
Няма такова нещо ляво и дясно задължително да се смянят.Това са съчми които лагеруват във черупката/чашата/когато леглата се износят се получава заклинване на същите при завиване и затова пука карето.Най-неприятното което може да се случи е раздробяване на сепаратора който разпределя и поддържа съчмите в правилното им положение.Тогава наистина оставаш на пътя където и да си.Смяната не е зор освен ако имаш всички необходими инструменти ,а най важните са да има с какво да развиеш гайката и клещи с които да извадиш зегерката.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Tornado написа:Смяната не е зор освен ако имаш всички необходими инструменти ,а най важните са да има с какво да развиеш гайката и клещи с които да извадиш зегерката.FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
Днес слушах отвън докато друг потегля завил - и останових- че се чува само откъм дясната гума. Ще се опитам сам, имам лостове щанги и разни винкели - ако не подаде - тогава ще се отказвам. А - да попитам - понеже смених съединителя и след около 2000 км или 2-3 месеца - пак ми се появиха вибрации при потегляне по права линия- възможно ли е те да са предизвикани от вътрешното - понеже нали то е близо до скоростната кутия и съединителя ?
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар