Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Динамо за Темпра!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Динамо за Темпра!

    Здравейте колеги,Обръщам се към Вас за съвет. Имам проблем с динамото на моята Темпра 1.4 i.e. с двигател 160А1 (51 квт.). Уж всичко му работи, но дори и при форсиран двигател не дава повече от 13,2 волта ток и сега през зимата направо ми яде акумулатора. Носих го на трима различни ел. техници и все не намираха повреда. Посъветваха ме да го сменя. За ново няма финансов ресурс, а имам човек в Англия, който често посещава "боклуците" (както той ги нарича). Проблемът обаче е, че там Темпри вече няма, а и Типо-тата по моргите са на изчезване. ТАКА ЧЕ: - Може ли някой да ми каже заменимо ли е моето динамо с някое от тези на по-новите модели на ФИАТ - Брава, Браво, Мареа, Пунто, които се намират по тяхните морги? - Ако е заменимо от кой модел? Съзнавам вероятността, че може да не работи, но това ще се реши като ми пратят 2-3 бройки, че която тръгне.Благодаря Ви предварително!
    Не остана време за подпис ...

    #2
    първо подмени диодния блок, тогава търси да сменяш. а като го свалиш, виж най-напред да не е изгоряла и някоя намотка (просто ги измери една по една с някой мултицет), преди да сменяш блока. реално на динамото няма какво друго да му се повреди - изгоряла намотка или диоден блок (при твоят проблем), или изтрити графитени четки. То всъщност там друго няма (и лагери, ама те вече се чуват като се скапят).
    "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
    Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
    Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

    Коментар


      #3
      Synthy написа:
      първо подмени диодния блок, тогава търси да сменяш. а като го свалиш, виж най-напред да не е изгоряла и някоя намотка (просто ги измери една по една с някой мултицет), преди да сменяш блока. реално на динамото няма какво друго да му се повреди - изгоряла намотка или диоден блок (при твоят проблем), или изтрити графитени четки. То всъщност там друго няма (и лагери, ама те вече се чуват като се скапят).
      Ами то и тримата майстори дето им носих динамото това правиха. Замерваха и даже двама от тях сложиха нов диоден блок (поръчаха го от магазин) и резултата пак беше този, та затова си сложиха стария диоден блок. Четките са подменени още от първия майстор. И аз с моите бедни познания мисля, че няма какво повече да се направи и направо не знам какво да правя. Тук някъде прочетох, че става от Голф 2, ава не знам. В безисходица съм.
      Не остана време за подпис ...

      Коментар


        #4
        какъв ти е модела на Генератора ? но 13,2 волта е ниско напрежение - не ти работи регулатора - той е една плочка заедно със четките и се сменя целия - струва към 20 лв. И нещо много важно!!!!!!!! - Провери си кабела за възбуждане на генератора - там трябва да отиват 12 волта и да не падат при натоварване. При пълно натоварване мисля че консумацията на тока на възбуждане е около 2 А. При мен го имаше тоя проблем и зор докато го открия. Магнети Марели дават 14,4 волта, другите мисля че бяха 13,8 волта, - Лукас и Бош и тем подобни.
        Fiat Palio Weekend TD70
        ПО ВАЖНОТО ОТ РАЗДЕЛ "ДИЗЕЛ"

        Коментар


          #5
          Абе тея Лукас ги няма като марка алтернатори за темпра, по книжка са бош, марели и мицубиши. От къде ги извъдихте?
          "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
          Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
          Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

          Коментар


            #6
            аз имам от регата, но има за смяна лагери и кой знае какво още. ако искаш и смяташ, че ще ти свърши работа ще ти го подаря
            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
            Fiat Bravo'97 1,6 16v
            Fiat Tempra'91 1,6 mono

            Коментар


              #7
              Напрежение на изхода при 7000 об/мин и натоварване 5 - 50А:Всички генератори без Magnetti Marelli - 14,0 - 14,3VГенератори Magnetti Marelli - 14,3 - 14,6VСъпротивление на намотките на мотора:Bosch - 3,06 - 3,74 омаLucas - 2,80 - 3,00 омаMagnetti Marelli - 3,00 - 3,2 омаMitsubishi - 3,7 - 4,1 омаМинимална дължина на четките - 5 мм
              Fiat Palio Weekend TD70
              ПО ВАЖНОТО ОТ РАЗДЕЛ "ДИЗЕЛ"

              Коментар

              Working...
              X